jasminex schreef:Ik ben 14 en heb nu eindelijk een adresje waar ik de paarden mag verzorgen! Ik mag gewoon alles zelfstandig doen maar als ik bijv. wil buitenrijden ofzo moet ik het wel eerst vragen.
Ik kom ook door weer en wind en kom niet alleen voor het rijden, ik help ook met voeren, ponys opzadelen voor lessen, met kinderfeestjes enzo. En nu zijn we bezig met de stallen op te knappen en help ik dus ook met bijv. schuren zodat we later kunnen vervenVoor de rest rijd ik nu een draversmerrie waarmee ik werk aan de stelling en galop, ook rijd ik soms een jong paard door of ga ik met de al doorgereden paarden verder oeffenen. Dus, niet alle 14jarigen zijn onverantwoordelijk
Niemand zegt dat ze allemaal ontverantwoordelijk zijn, maar een groot deel is dat wel. Eigenaren willen graag een goed iemand, die lekker mee helpt met dingen en niet alleen wilt rijden. Net zoals jij, zulke jonge meisjes zijn er minimaal. die andere verpesten het voor de wel verantwoordelijke. De jongere worden in een hokje gestopt: ze zijn niet verantwoordelijk op zo'n jonge leeftijd