steeds meer verzorgsters gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:27

jasminex schreef:
Ik ben 14 en heb nu eindelijk een adresje waar ik de paarden mag verzorgen! Ik mag gewoon alles zelfstandig doen maar als ik bijv. wil buitenrijden ofzo moet ik het wel eerst vragen.
Ik kom ook door weer en wind en kom niet alleen voor het rijden, ik help ook met voeren, ponys opzadelen voor lessen, met kinderfeestjes enzo. En nu zijn we bezig met de stallen op te knappen en help ik dus ook met bijv. schuren zodat we later kunnen verven :) Voor de rest rijd ik nu een draversmerrie waarmee ik werk aan de stelling en galop, ook rijd ik soms een jong paard door of ga ik met de al doorgereden paarden verder oeffenen. Dus, niet alle 14jarigen zijn onverantwoordelijk ;)

Niemand zegt dat ze allemaal ontverantwoordelijk zijn, maar een groot deel is dat wel. Eigenaren willen graag een goed iemand, die lekker mee helpt met dingen en niet alleen wilt rijden. Net zoals jij, zulke jonge meisjes zijn er minimaal. die andere verpesten het voor de wel verantwoordelijke. De jongere worden in een hokje gestopt: ze zijn niet verantwoordelijk op zo'n jonge leeftijd

Somebitch

Re: steeds meer verzorgsters gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:41

Omdat er weinig 'goede' verzorgsters te vinden zijn op het moment. :o

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:58

loulou schreef:
Akhal_Teke schreef:
Ik heb nu toevallig ook een verzorgster uit Friesland en kom door heel Nederland op verschillende maneges en stallen. (Ik heb het dus niet gebaseerd op een ervaring). Het valt mij gewoon op dat en bovenin Nederland veel fanatieker en ook beter gereden wordt dan onderin Nederland. (Ik bedoel over het geheel gezien, dus niet dat er onderin Ned geen goede ruiters zijn....)
Waarschijnlijk is dit te verklaren door het feit dat er bovenin Nl meer weilanden zijn, het goedkoper is een paard te houden, en de meesten dus een paarde hebben of van een ander kunnen rijden.

ik dacht juist dat het niveau in brabant hoger lag dan in het noorden. (dat wordt hier vaak gezegd iig) dus misschien denkt iedereen dat over zijn eigen provincie :+

Dat zou kunnen, maar zelf kom ik uit Zeeland, tegen Brabant aan, en het is mij al een aantal keer opgevallen.

samano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:05

ik heb voor mijn haflinger van net drie een leuke meid ( 15 jr )via MP gevonden. Zij had zelf een advertentie geplaatst. zodat ik dat gelukkig niet hoefde te doen. Krijg je inderdaad allemaal reacties van meisjes van elf of twaalf die net twee jaar op een manege rijden
Mijn bijrijdster rijd al 4 jaar bij een manege in de buurt die een goede reputatie heeft. De enigste vereiste die ik heb gesteld is dat ze een keer per week met mijn pony rijles neemt van een zeer ervaren instructeur die bij ons op stal komt. Volgens deze instructeur kan dat meisje best goed rijden. Mijn pony hoeft geen ZZ dresuur niveau te halen. Zelf rijd ik aangespannen met hem omdat ik nogal wat klachten heb over gehouden van de chemo

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:48

Ik denk dat veel mensen de kosten zelf niet meer kunnen betalen en daarom een bijrijder zoeken. =]

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:58

Ik lees hier dat veel meiden van 13 geen verantwoordelijkheid meer hebben. Hier kan ik het best mee eens zijn. Maar volgens mij ben ik 1 van de 'uitzonderingen'.

Ik ben zelf 13 en ik verzorg nu 2 jaar 2 Shetlanders, geen makkelijke gevallen(een bange wantrouwige en een dominant kreng). Ik leer echt onwijs veel van deze beestjes: vertrouwen winnen, geduld hebben, streng zijn en ook verantwoordelijkheid.
Ik vind het ook niet erg om klusjes te doen. Ik wil best even het erf aanvegen, voeren of de andere dieren doen(ze staan ok een kinderboerderij). Ik wordt heel vrij gelaten bij de diertjes, en ook geholpen door één van de beheerders die zelf 2 paarden heeft.
Ik krijg ook verantwoordelijkheid om even op de boerderij te passen en mensen te helpen als de beheerder even weg moet.
Ik sta met beide benen op de grond en rijden is helemaal niet zo belangrijk meer, ik doe nu VD, lange lijnen en dat soort dingen, veel leuker dan rijden :j.

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:22

ik snap wel wat je bedoelt
Ik ben zelf 12 jaar en heb met 2 vriedinnen een advertentie geplaats voor een verzorg pony een maand geleden maar we krijgen een reacties vanwegen onze leeftijd (11/12) .
ik heb deze advertentie geplaats met 2 vriendinnen
waarvan 1 al 3 verzorg pony's heeft.en 1 heeft er nog nooit een gehad.
Nu heb ik gewoon bij de eigenaar van de stalhouderij aangebeld en gevraagd voor een verzorgpony en hij wees meteen een kleine Shetlander aan :) dus ik had wel ff geluk gehad want ik mag er echt alles mee doen ! dus sommige mensen zijn blijkbaar wel geïntereseert in jonge meiden met ervaring vanaf 5 jaar :)
Gr.

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:55

bij ons kan niemand een verzorgpaard vinden, waar ze op mogen rijden. zonder dat daar abnormaal veel voor wordt gevraagd. ik zou dolgraag willen aangezien de pony die ik in de vakanties mag rijden op de manege te klein wordt, en al mijn lievelings ponys ook

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:57

Ik wou eigelijk ook een verzorgster
maar meer omdat ik 2 paarden heb en graag mn zn 2e dan wil gaan wandelen :P

Voor derest staan ze op een stal waar alles voor je word gedaan dus is niet zo dat ik het kwa verzorging niet red
maar zou voor het mooie gewoon iemand hebben waarmee ik samen de paarden kan doen :j

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:11

Hier in de randstad worden ook redelijk veel verzorgersters gevraagd. Ik zie wel dat veel advertenties op MP er soms ook erg lang op staan. Misschien is het ook wel zo dat de verzorgsters van tegenwoordig sneller weglopen als het even niet uitkomt. Daarnaast is het nu ook veel gemakkelijker om even wat anders af te spreken met vriendinnen want met je mobiele telefoon ben je overal bereikbaar. Dus even je verzorgpaard afbellen op het laatste moment is zo gepiept. Dit soort dingen deed ik vroeger echt niet. Als ik zei dat ik zou komen dan was ik er ook. Dat is nu nog zo maar nu ben ik wat ouder, werk fulltime en kan het allemaal niet zo goed meer aan ook al zou ik het wel graag willen. De paarden die aangeboden worden zijn vaak types die mij niet trekken en redelijk vaak ook nog van jonge meisjes die zelf nog amper niveau hebben als je de rijfoto's die ze bij de advertenties plaatsen moet geloven. Misschien willen de verzorgsters wel teveel of eisen de eigenaren wel teveel, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik.

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:22

Ik heb vele jaren paarden voor anderen gereden en ingereden, maar nu ben ik door de laatste eigenaresse gewoon aan de kant gezet, ' het is niet meer nodig ' . Aan het begin maak je dan afspraken en daarna zorg je goed en creeer je een band met dat paard, je zorgt dat je klaar staat en dan krijg je dit.

Ik denk dat dat ook de keerzijde is voor veel verzorgsters, want het zijn natuurlijk niet alleen de verzorgsters die niet verantwoordelijk genoeg zijn ;)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:28

vanPrinster. Dat heb ik ook meegemaakt hoor. Misschien iets minder plots als dat jij het hebt meegemaakt. Altijd sta je klaar en doe je je best en dan krijg je te horen dat ze toch alles zelf weer willen doen. Is uiteindelijk hun goed recht want het blijft hun paard maar het kan wel een beetje rauw op je dak vallen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:30

Nou dan zet ik hier ook maar neer dat als er mensen zijn die een verzorgster zoeken die kan longeren ze maar even een berichtje in mjn pb moeten zetten. Ik ben 35 en weet aardig wat van paarden. mede ook door bokt heb 3.5 jaar op een stal gewerkt in stompwijk In den haag of daar in de buurt wil ik graag iemand helpen maar geld heb ik niet.

Tottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:50

Dit komt omdat vaak eigenaren geld vragen om hun paard te doen wat ik echt belachelijk vind. Jij doet hun een gunst dus eigenlijk zouden ze jou moeten betalen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de ruiters die het met mij eens zijn absoluut niet gaan betalen. Jongere kinderen willen graag een verzorgpaard en betalen wel net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:10

Ik ben net weer begonnen met rijden na een lange pauze, ondertussen verhuisd, dus ik was ook op zoek naar een bijrijdpaard.

Ik ben zelf al bijna dertig en heb wel wat ervaring opgebouwd (geen hoogvlieger). Ik ben recent een eind weg verhuisd, dus was mijn oude paardennetwerk, van toen ik nog een eigen paard had en veel voor anderen reed, kwijt. Ik heb 2 advertenties gezet (bokt en marktplaats) en werd werkelijk platgebeld/gemaild. Wat me opviel is dat veel particulieren een verzorgster zoeken voor enkele dagen in de week en je daar dan ook nog eens goed voor laten betalen (terecht of onterecht, ik kan me best voorstellen dat je iets bijlegt als de mogelijkheden er naar zijn, maar wat sommige durven te vragen 8)7 ). Daarbij worden er ook allerlei 'eisen' gesteld, waarbij ik regelmatig mijn vraagtekens had (maar aan de andere kant: als het om je liefste bezit gaat, kan ik me ook wel weer voorstellen dat het precies naar je zin moet, was bij mijn eigen paard ook zo).

Daartegenover kreeg ik aardig wat reacties van fokkers/semi-prof stallen, die werkelijk zaten te springen om ruiters die een beetje dressuurmatig kunnen rijden en daar ook aardig wat voor over hebben (met je langs binnenbakken sjouwen, les, wedstrijden), waar je zeker niet hoeft te betalen (soms bijna omgekeerd) en waar ze allang blij zijn dat je de paarden af en toe eens meepakt. Voorwaarde: recht door zee uitspreken wat je van elkaar kan verwachten en bereid zijn om aanwijzingen van hun kant op te pakken. Uitmesten, daar hebben ze andere mensen voor. Uiteindelijk ben ik binnen een week op zo'n adres terecht gekomen. Ze verwachten wat van je, maar als je laat zien dat je wat wil oppikken en aanpakken, dan hebben ze er ook wat voor over. Op deze manier voelt het voor mij als een wederzijdse dienst en daar voel ik me persoonlijk beter bij dan iemand die je onder allerlei voorwaarden bij gods gratie voor zijn paard laat zorgen. Als er zo'n enorme waslijst van eisen werd getoond, zelfs voor de eerste kennismaking, dan snap ik dat die mensen wel een tijdje door kunnen zoeken naar een verzorgster :o
Maar goed, wie ben ik ;)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:35

Ik ben ook niet bereid te betalen, tenzij ik degene ben die (als het rijden betreft) qua niveau lager zit en de kans eerder bestaat dat het paard wat omlaag gaat qua niveau. Maar verder ben ik degene die iemand helpt en daar ga ik echt geen geld voor neertellen. Heb ik bij geen enkel bijrijdpaard gedaan. De eigenaressen waren allang blij dat ik kon komen helpen. Ik ben dan wel weer zo dat ik dan toch stiekem spulletjes of snoepies voor het paard ga kopen. Ook als een soort bedankje. Ik kan me bij handelsstallen wel goed voorstellen dat ze graag willen dat je hun aanwijzingen opvolgt. De paarden moeten uiteindelijk wel voor een goede prijs verkocht worden.

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:05

Jessica, dat is gewoon het lastige aan verzorgen. Maar als ik paarden reed waarvan ik wist dat ze verkocht werden stelde ik me er op in. Nu was het gewoon zoiets van 'nja ik kan het wel alleen'
Rijden op zo n grote stal lijkt mij heerlijk en zeker leuk om te doen, ook omdat e weet dat je zo n paard niet eeuwig rijdt. Maar je moet er dan wel de tijd voor hebben natuurlijk :) hoe vaak doe jij dit Zesiram?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:25

Hmm, helaas is het hier in de omgeving ook wel lastig een verzorgpaardje te vinden, rijden is totaal geen prioriteit voor mij, ik wil liever heerlijk grondwerken en wandelen. ben ook echt de beroertste niet om wat te doen in en rond de stal.
Alleen helaas is het tot op heden voor mij nog niet gelukt dit te vinden, en nu ben ik bezig met een eigenpaardje/lease paardje om dat proberen te realiseren. Dus wellicht weet iemand nog iets in omgeving Dordrecht ? :P

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:00

vanPrinster schreef:
Rijden op zo n grote stal lijkt mij heerlijk en zeker leuk om te doen, ook omdat e weet dat je zo n paard niet eeuwig rijdt. Maar je moet er dan wel de tijd voor hebben natuurlijk :) hoe vaak doe jij dit Zesiram?

Ik rijd maar drie keer in de week, het kost mij juist heel weinig tijd. De paarden die ik rijd, zijn ook niet voor de handel. Het zijn menpaarden, ze worden met name voor de wagen getraind, maar training onder het zadel is een welkome afwisseling en bovendien kan je onder het zadel sommige dressuurmatige zaken wat makkelijker oplossen. De paarden zijn echt voor de mensport, mijn rijden moet daar dus aanvullend op zijn (vandaar dat het zo belangrijk is dat ik naar de menners luister ;) ). Ik ben hier pas net begonnen, maar het ziet er allemaal veelbelovend uit!

Voorheen heb ik wel op andere kleinschalige fokkerijen gereden, beetje rondbutsen, merries in conditie houden. Daar was ik meestal tweede (of derde) ruiter. Ik moest me dus voegen naar de rest. Voor mij geen enkel probleem, ik ben al lang blij dat ik kan rijden, en vaak is het paardenmateriaal ook erg aansprekend.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:12

Interessant om dit te volgen. Ik zit namelijk te twijfelen of ik een verzorgster neem voor mijn shetlander omdat school en pony even te veel worden komend schooljaar. De shetlander is een lieve, wel iets eigenwijze pony. Ik zoek dan iemand die 2, 3 dagen in de week die lekker wil tutten en doen. Rijden vindt ik niet verantwoord en ze wordt pas net beleerd met mennen waar ik eerst mijn men bewijs voor wil halen. Dus dat gaat ook niet door. Zou er nog zo iemand te vinden zijn? :?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:13

mijne is gestopt omdat mijn paard met pensioen is en ik de verzorging dan alleen wil doen.
en idd de meeste van toen hebben nu zelf een paard.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:23

Veel jonge meiden hebben nog wel de tijd om 3-4 keer in de week te gaan, wat ook vaak gevraagd wordt in de advertenties. Alleen zijn ze dan nog te jong. Ik ben nu 16 en kan al een stuk makkelijker een leuk verzorgpaardje vinden, maar ik heb er gewoon geen tijd voor om zo vaak te gaan. Ik ga nu naar A5 en werk bij de AH en ik wil genoeg tijd overhouden voor mijn konijnen, hond, vrienden enz.

Tot mijn 15de had ik genoeg tijd, nu komen er zoveel dingen bij! Net nu ik makkelijk een leuk beestje kan vinden, balen!

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:46

ik ben een van de gelukkigen die wel leuke bijrijders gevonden heeft maar inderdaad je vind ze niet zomaar.
ik heb zoooooovaak gehad dat ze na 2 a 3 keer gewoon niks meer laten horen ( allemaal op bokt gevonden trouwens), een iemand alles doorgesproken en dagen besproken, hele verhalen via hyves maar die is zelfs nooit geweest.
1 meisje die zei heel hoog te hebben gereden, stapte op mijn paard, nou werkelijk waar geen gezicht, geen houding, niet meezitten, vreselijk!
heb nu eindelijk iemand gevonden die ik bijna bij mijn paard weg moet slaan, komt trouw, ook in weer en wind en gaat zelfstandig longeren en grondwerk doen om een band op te bouwen.
voor mijn 2 d pony's heb ik nu een 12 en een 13 jarig meisje, had er eerst ook een hard hoofd in maar die zijn echt geweldig met mijn paarden, rijden ze keurig, paarden leren er echt van en komen trouw.
klusjes zijn er amper in de zomer, maar ze nemen nu ook al weide uitmesten e.d op zich dus dat zie ik ook wle goed komen.
ze rijden beide 4 jaar op een dresuurstal en ben erg tevreden over hoe ze dingen daar geleerd hebben, niet meteen knallen maar eerst rustig warm rijden en dan wat meer vragen.
denk dat de 12 jarigen trouwer zijn dan de oudere bijrijders, die hebben misschien wel meer ervaring maar ook meer verplichtingen, die krijgen een vriendje en je ziet ze niet meer want dan vind vriendlief dat ze teveel met de paarden bezig is.
denk als je een 12 jarige de eerste keren goed begeleid en jouw wensen duidelijk maakt omtrent jouw paard dat je er een hele goede aan kan hebben.

Mafiagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:38

Veel mensen kopen hun eigen paard. :D

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:02

Nou zelf zoek ik nog steeds een verzorgpony :') maar ik denk dat het inderdaad kOmt doordat steeds meer mensen een eigen pony