Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marijkedam schreef:Wat maakt het eigenlijk uit dat ElineB naar Curacao wilt, dat is toch haar en haar families keus?
Je gaat toch niet iemand van zo'n idee af praten omdat het daar volgens jullie te warm is? Wie weet houd ze nu eenmaal van erg warme klimaten.
Ik kan het begrijpen. Ik zie mezelf ook ooit nog wel eens emigreren naar een warmer klimaat, puur omdat ik winters en kou haat. Maar voorlopig blijf ik in NL. Ben er nog niet klaar voor om hier alles en iedereen achter te laten.
marijkedam schreef:Wat maakt het eigenlijk uit dat ElineB naar Curacao wilt, dat is toch haar en haar families keus?
Je gaat toch niet iemand van zo'n idee af praten omdat het daar volgens jullie te warm is? Wie weet houd ze nu eenmaal van erg warme klimaten.
Ik kan het begrijpen. Ik zie mezelf ook ooit nog wel eens emigreren naar een warmer klimaat, puur omdat ik winters en kou haat. Maar voorlopig blijf ik in NL. Ben er nog niet klaar voor om hier alles en iedereen achter te laten.
Djilna schreef:Ga als het om paarden gaat van het 'ergste' uit en hou rekening met 30 graden. Mijn vader woont er inmiddels 1,5 jaar en het is er vaker 30 graden dan lager..
Leuke plannen, maar paarden houden zal in de praktijk lastig zijn. Dus idd een ras uitkiezen dat goed met warmte om kan gaan en bedenk dat kwa medische zorg en voer ed het een stuk minder luxe is dan hier.
OKHannes schreef:Ik ben beroepsmatig naar Curacao geweest en heb vele contacten op de voormalige antillen. Zo ken ik ook een nederlander die nu voor de nederlandse rijksoverheid op bonaire werkt en voorheen DA was. Hij raad het houden van een paard in alle toonaarden af, puur vanwege het slechte voer en zéér slechte gezondheidszorg. De middelen zijn nou eenmaal niet beschikbaar.
Ik heb een hoop trektochten in het buitenland gereden en vaker met ruw terrein te maken gehad (harde rotsgrond), maar wat ik in Curacao heb gezien door de vele cactussen/cactusbomen in mijn ogen nog minder begaanbaar.
Met alle respect meid je bent 13. Je hebt om voor jou moverende redenen (lees: vervelende ervaringen de afgelopen twee jaar) je zinnen gezet op Curacao. Maar je moet ook wel realistisch blijven en kijken naar de omstandigheden waarin je gaat wonen. Je komt mij nu over als een tiener die haar zinnen ergens op heeft gezet en doordramt, ondanks dat je wel bereid bent adviezen in te winnen.
Ik zou voor geen goud een paard in de kleffe warmte (het is daar altijd vochtig warm) willen hebben, ook all staat er een windje....
OKHannes schreef:Ik zou voor geen goud een paard in de kleffe warmte (het is daar altijd vochtig warm) willen hebben, ook all staat er een windje....
ElineB schreef:Ohja, dat is niet waar. In Nederland is het vochtig warm, doordat er geen wind staat als het hier warm is. Op Curaçao waait het áltijd. Het is niet vochtig warm, echt niet. Dat kun je mij niet wijsmaken.
ElineB schreef:Goed, je kunt mij een tiener noemen die doordramt, maar het ligt toch echt nét wat anders.
We hebben veel ellende hier gehad en daarom gaan ik, mijn vader, en mijn zus emigreren. Het is niet een idee waarvan ik dacht; dat wil ik, dus dat doen we. Nee, het was onze eigen keuze. Van ons alle drie.
Op Curaçao is reeds een ruiterpad aangelegd door het Kabouterbos. Daar kun je heel mooi paardrijden. Verder ken ik nog talloze filmpjes van Curaçao waar mensen toch écht heel mooi paardrijden.
Kijk ik snap je punt niet helemaal. Wij gaan sowieso met z'n drieën naar Curaçao. Of we een paard nemen of niet, ze staan daar sowieso al. Dus het is warm bij ons thuis, of warm waar ze nu staan. Zou het dan echt uitmaken als hij bij mij zelf komt?
Ik erger me er nogal aan dat veel mensen het vergelijken met Nederland. Dat moet je gewoon niet doen, want het ís Nederland niet. Natuurlijk zijn er dan minder DA's etc! Maar het is niet onmogelijk. Het is al een hele tijd een droom van ons drieën. En dat laat ik niet verstoren door zogenaamde adviezen die ik niet zo aan nemen. Dat doe ik heus wel, maar het houdt ons niet tegen. Er is ander voer, inderdaad, maar het is niet onmogelijk. Al die paarden van SHC leven ook allemaal nog. Misschien niet zo super gezond als in Nederland, maar ze leven nog wel, en ik ga mijn paard nog beter verzorgen als dat ze daar doen. Ik heb nu al contact met iemand van Curaçao. Die vond het een heel goed idee
. Nou ik ga liever op adviezen af van iemand die op Curaçao zijn paard heeft en er nu werkelijk is, dan iemand die me beter afraad onze dromen na te streven. Want daar komt het wel op neer.
ElineB schreef:OKHannes schreef:Ik zou voor geen goud een paard in de kleffe warmte (het is daar altijd vochtig warm) willen hebben, ook all staat er een windje....
Ohja, dat is niet waar. In Nederland is het vochtig warm, doordat er geen wind staat als het hier warm is. Op Curaçao waait het áltijd. Het is niet vochtig warm, echt niet. Dat kun je mij niet wijsmaken.
ElineB schreef:Goed, je kunt mij een tiener noemen die doordramt, maar het ligt toch echt nét wat anders.
We hebben veel ellende hier gehad en daarom gaan ik, mijn vader, en mijn zus emigreren. Het is niet een idee waarvan ik dacht; dat wil ik, dus dat doen we. Nee, het was onze eigen keuze. Van ons alle drie.
Op Curaçao is reeds een ruiterpad aangelegd door het Kabouterbos. Daar kun je heel mooi paardrijden. Verder ken ik nog talloze filmpjes van Curaçao waar mensen toch écht heel mooi paardrijden.
Kijk ik snap je punt niet helemaal. Wij gaan sowieso met z'n drieën naar Curaçao. Of we een paard nemen of niet, ze staan daar sowieso al. Dus het is warm bij ons thuis, of warm waar ze nu staan. Zou het dan echt uitmaken als hij bij mij zelf komt?
Ik erger me er nogal aan dat veel mensen het vergelijken met Nederland. Dat moet je gewoon niet doen, want het ís Nederland niet. Natuurlijk zijn er dan minder DA's etc! Maar het is niet onmogelijk. Het is al een hele tijd een droom van ons drieën. En dat laat ik niet verstoren door zogenaamde adviezen die ik niet zo aan nemen. Dat doe ik heus wel, maar het houdt ons niet tegen. Er is ander voer, inderdaad, maar het is niet onmogelijk. Al die paarden van SHC leven ook allemaal nog. Misschien niet zo super gezond als in Nederland, maar ze leven nog wel, en ik ga mijn paard nog beter verzorgen als dat ze daar doen. Ik heb nu al contact met iemand van Curaçao. Die vond het een heel goed idee
. Nou ik ga liever op adviezen af van iemand die op Curaçao zijn paard heeft en er nu werkelijk is, dan iemand die me beter afraad onze dromen na te streven. Want daar komt het wel op neer.