frustratie ivm pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:21

Nona99 schreef:
Elmira schreef:
Wat een rare praktijken.. Nog steeds niet op de wei in juli :n

Knap dat je zo snel de keuze hebt gemaakt. Ik zou hetzelfde doen denk ik. Lekker op de wei, en in de winter ga je dan naar een pensionstal?

Hoy Elmira,

Ik heb deze ochtend al met 2 stallen in de buurt contact opgenomen. Ze hebben allebei plek voor deze winter (1 november tot 1 maart).
Ik ga dit weekend even kijken welke stal me het best lijkt, en dan ga ik een box reserveren voor Nona.

+:)+ ideaal.

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:23

Heb net met de stal eigenaar gebeld.

Hij bedoelde dus enkel in het weekend...
Omdat dan de meeste ruiters graag telkens op hetzelfde uur komen rijden en er ook sommige les nemen

Oke voor de lessen, maar voor degene die gewoon wat rondhobbellen in de bak...

Nouja, ik hem uitgelegd dat ik intussen weidegang gevonden heb voor Nona, en dat ze dus daarheen gaat.
Vond hij opzich wel lastig omdat ze zo snel vertrekt, zou haar vrijdagavond dan pas meenemen in plaats van deze avond.
Kon zo horen dat hij er niet blij mee was.

En ook afgesproken dat ik het nog zou aankijken of Nona daar nog komt overwinteren.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:28

Nou dan nog... alleen de weidegang al zou voor mij allang reden zijn geweest om weg te gaan. Ga je nu echt pas vrijdag weg daar?

En wat betreft tijden: ik weet wanneer het druk en rustig is zo ongeveer en dan nog. Ik werk thuis en kan gaan wanneer ik wil. Dat gaat een ander niet voor me invullen met ook nog het hele huishouden en 2 kids erbij!

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:32

't is bijna het einde van de maand ; pak je boeltje daar, zeg ze eens duidelijk wat jij (en wij) hier wel niet van vinden, en ga zo vlug mogelijk weg !
<wat een ellende !
:(

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:35

Zack schreef:
Moet jij aangeven hoe laat je komt?!?!?!
Ik was weggeweest... :o

_/-\o_ Ik ook!
Bij ons is alleen je les tijdig op schrijven dan heb je de bak alleen.
Doe je het te laat dan heb je pech en heb je kans dat er een ander bij komt rijden in de bak.

Weidegang is bij ons wintermaanden niet langer dan een uurtje op het land en bij erg nat weer zoals de laatste tijd niet meer dan 4 uur per dag.
Verder staan ze tussen de 6 en 8 uur per dag op het land.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:39

Ik snap dat je direct weg wil, maar snap niet dat iedereen hier roept; vanavond nog wegwezen!
Dan ga je niet echt lekker weg bij een stal. Verder heb je meestal sprake van een opzegtermijn.

Goed dat je gebeld hebt voor opheldering. Begrijp ik nu dat je deze week weggaat en augustus niet hoeft te betalen? Dan zijn ze nog schappelijk geweest.
Maar ik geef je groot gelijk, nu nog steeds geen weidegang :n en ook nog van te voren moeten plannen wanneer je wil rijden... als het nou voor les was is het tot daar aan toe, maar voor vrij rijden! Dat ze ook nog het lef hebben je niet in de bak te laten als jij dat netjes vraagt verbaasd me echt.

Ambiiee

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:08

Hier ook niet temeraire. Je hebt gewoon betaald voor de maand, en vind hoe dan ook dan je dingen netjes af moet handelen. Verder kan ik je wel gelijk geven in het feit dat je vertrekt. Ik zou het ook niet volhouden.

Wel kan ik begrijpen dat de paarden niet op het land mogen. Het heeft geregend en als je niet veel land heb, is het zo stuk. Maar vind wel dat je voor vervangend iets moet zorgen, bijv een paddock met hooi.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:14

Of vinden jullie dit normaal in een pensionstal?[/quote]

Nee Nona dit vind ik niet normaal!! :(
Je moet zelf kunnen weten hoe je je vrije tijd indeeld en wanneer je naar je pony wilt!
Wat een belachelijke regel,ik zou zeggen voelt die andere stal beter aan dan lekker gaan. :j

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:14

Ambiiee schreef:
Hier ook niet temeraire. Je hebt gewoon betaald voor de maand, en vind hoe dan ook dan je dingen netjes af moet handelen. Verder kan ik je wel gelijk geven in het feit dat je vertrekt. Ik zou het ook niet volhouden.

Wel kan ik begrijpen dat de paarden niet op het land mogen. Het heeft geregend en als je niet veel land heb, is het zo stuk. Maar vind wel dat je voor vervangend iets moet zorgen, bijv een paddock met hooi.

Als de paarden niet elke dag op het land mogen, vind ik dat ze dat ook niet moeten verkondigen. Zo krijgen mensen verwachtingen die je niet kunt waarmaken. En daar wordt niemand vrolijk van. Dan zou hij idd iets vervangends moeten aanbieden maar dit van te voren ook aangeven.

Of je nu of vrijdag weg ga snap ik niet dat dat ter discussie staat eigenlijk. Ik neem aan dat je gewoon nog betaald voor deze maand, en die paar dagen dat je dan eerder weg gaat moet jij weten. Ik zou idd ook niet wachten tot einde van de week, het is nu ook niet meer leuk daar natuurlijk, er zal wel een spanning zijn...

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:19

Uhm, bij mij word er ook 24/7 weidegang aangeboden, maar als mijn stalbaas komt, en zegt joh amber, het land is echt te nat, ze gaan even in de paddock met hooi, hoor je mij niet klagen.. Iedereen gaat er vanuit dat de paarden vanaf mei het land op kunnen, maar helaas hebben we het niet voor het zeggen in nederland met de regen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:20

Mijn paard staat al enkele maanden 24/7 buiten en hij staat vlak naast Utrecht in een oud moerasland...

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:25

Mijn paard staat ook al enkele maanden 24/7 buiten.. MAar als mijn stalbaas het gewoon overlegd, en voor vervangend iets zorgt, hoor je mij niet klagen dat ie niet op het land mag hoor.. Op de manege hier mogen de paarden ook op de weide zomers. Maar door dit weer gaat het niet. En staan ze ( helaas ) binnen. en dat vind ik echt niet kunnen. Ze moeten hoe dan ook naar buiten.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:30

Als je zoals je zegt meteen al ergens anders heen kan, waarom niet? Zeker als jij je niet op je gemak voelt daar zou ik niet langer twijfelen. Vind het ook een beetje aparte manier van omgaan met anderen, dus ik geef je gelijk als je weg gaat. Succes! :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:31

Ambiiee schreef:
Uhm, bij mij word er ook 24/7 weidegang aangeboden, maar als mijn stalbaas komt, en zegt joh amber, het land is echt te nat, ze gaan even in de paddock met hooi, hoor je mij niet klagen.. Iedereen gaat er vanuit dat de paarden vanaf mei het land op kunnen, maar helaas hebben we het niet voor het zeggen in nederland met de regen.

Als je stalbaas regelt dat de paarden bij de paddick met voldoende hooi staan is dat toch een oplossing bieden? Dat is anders dan dingen aanbieden en als het niet kan de paarden binnen laten staan zonder een alternatief..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:45

Hier gaan ze smorgens ook na de brokken lekker naar buiten,ze kunnen een stuk wei op wat kaal gelopen mag worden en een paddock van 15 bij 18 in waar smorgens en smiddags hooi ingegooid word en savonds rond brokkentijd(17.30-18.00u)komen ze weer binnen en krijgen ze rond (21.00-21.30u )weer hooi.

Tussendoor kun je gewoon je eigen paard wanneer jezelf wilt binnenhalen,verzorgen en rijden wanneer het jou uitkomt.
Heb het ook weleens anders meegemaakt,maar hier heeft ze het toch wel heel goed en wat mij betreft hoop ik hier niet weg te gaan!
We staan ook maar met vieren dus dat schilt een hoop,gezeur en gedoe en is de sfeer erg gemoedelijk zelfs familair eigenlijk!

Dit gaat het gehele jaar door ook swinters.
Bij droog weer gaan ze de weide op die dan in reepjes verdeeld worden zodat ze steeds een nieuw blok krijgen.
Bij extreme hitte staan ze smiddags in de koele stal en gaan ze savonds en snachts de wei op.
Alles wordt aan de weersomstandigheden aangepast om het zo goed mogelijk voor de paarden naar de zin te maken.

Ook voor mij is het daar zeer aangenaam,wordt binnengeroepen voor koffie,en of ik al gegeten heb tussen de middag,heb ik een haakje nodig of wat dan ook wordt het gemonteerd,mijn zadel en hoofdstel hangt in een afgesloten ruimte waar ik de sleutel van heb.
We passen op elkaars paarden,zien we een wondje wordt het verzorgt,hangt er een gesp van een deken los wordt ie vast gemaakt ect.

Kunt ook goed aan het paard merken en zien hoe gelukkig ze is en zich hier op d'r plaats voelt,ze is ook de "Diva" van de groep(vind ze zelf!)

Zo hoor je naar mijnsinziens ook een paardenpension te houden,heb je die capaciteiten of liefhebberij niet dan vooral niet aan beginnen of niet meer aannemen dan je aankunt!
Voor de binnenbak kan ik 500mtr verderop gebruik maken van de vereniging.

Ben echt reuze blij met mijn plekkie voor mijn knollie! *\o/*
Het enige nadeel is dat de spuitplaats buiten is,maarja ik betaal tenslotte 180,= voor alle andere luxe die aan service en all-in geboden wordt!

Daarentegen geef ik wel het zoontje iedere week les en help op mijn vrijedag een aantal uurtjes mee,maar heb ik daar geen zin in dan wordt ik er ook niet op aangekeken alles geheel vrijblijvend!

Hoop voor jou TS dat je ook je plekkie gevonden krijgt zodat jij en je pony het naar de zin hebben!
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 27-07-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:52

Prisca schreef:
HAHAHAHAH Je moet inschrijven wanneer je naar je paard gaat???. Moet niet gekker worden...voor mij een reden per direct mijn spullen te pakken en weg te gaan. Moet niet gekker worden.

Whaha, ik begin hier ook acuut heel hard te lachen .. :') ruilen met andere pensionklanten ? jeetje ..
Ik was gister nog weggegaan daar

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:52

Nona99 schreef:
Heb net met de stal eigenaar gebeld.

Hij bedoelde dus enkel in het weekend...
Omdat dan de meeste ruiters graag telkens op hetzelfde uur komen rijden en er ook sommige les nemen

Oke voor de lessen, maar voor degene die gewoon wat rondhobbellen in de bak...

Nouja, ik hem uitgelegd dat ik intussen weidegang gevonden heb voor Nona, en dat ze dus daarheen gaat.
Vond hij opzich wel lastig omdat ze zo snel vertrekt, zou haar vrijdagavond dan pas meenemen in plaats van deze avond.
Kon zo horen dat hij er niet blij mee was.

En ook afgesproken dat ik het nog zou aankijken of Nona daar nog komt overwinteren.

Dit is netjes. Zowel van jouw kant als die van de pensionhouder.
Je kan beter iets later en met een goed gevoel weggaan dan met ruzie en scheve gezichten. Je weet nooit of je elkaar nog eens nodig hebt of iets voor elkaar betekenen kan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:17

Dan daarbij lees ik nu net dat de paarden van staleigenaar zelf WEL naar buiten gaan???

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:19

TS, ik vind het niet normaal hoe het er op je stal aan toe gaat. Als er weidegang beloofd is, dan moeten die paarden gewoon naar buiten, al is het maar voor een paar uurtjes. En dat intekenen wanneer je moet rijden... Echt raar hoor!
Ik vind dat je nu prima hebt gehandeld, zeker na het overleg met de pensionhouder. Ik zou wel een paar keer achter mijn oren krabben om daar nog te gaan overwinteren, zeker vanwege de stalgenoten die liever de bak voor zichzelf hebben. Als ik dat wil op mijn stal, dan pas ik me aan aan mijn stalgenoten, zeker niet andersom.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:21

Nou weet je, dat intekenen voor lessen vind ik zo gel nog niet. Daar hebben wij ook een agenda voor hangen. Maar dat de staleigenaar gaat bepalen wanneer jij mag komen :n

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:20

Zilfstar schreef:
Nou weet je, dat intekenen voor lessen vind ik zo gel nog niet. Daar hebben wij ook een agenda voor hangen. Maar dat de staleigenaar gaat bepalen wanneer jij mag komen :n

Volgens mij mocht ze wel komen om te poetsen e.d. maar geen gebruik maken van de bak buiten haar tijden om(bepaald door de pensioneigenaar), omdat er anderen waren die alleen wilden rijden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:24

Het is dit voorjaar prachtig weer geweest en die paarden stonden bij jullie al die tijd binnen? Ongelofelijk!!! En dan dat gezeur over het in de bak rijden. Nou, ik was daar allang weggeweest. :evaw:
Maar goed, jij bent ook lekker gaan rond kijken en hebt al een plekje gevonden, zo te lezen. Groot gelijk! Zijn ze helemaal GEK geworden daar!!!
Wat een rotstal!!! :(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:47

mirim schreef:
Zilfstar schreef:

Volgens mij mocht ze wel komen om te poetsen e.d. maar geen gebruik maken van de bak buiten haar tijden om(bepaald door de pensioneigenaar), omdat er anderen waren die alleen wilden rijden.

Ja dat bedoelde ik ook... Dat de staleigenaar gaat bepalen wanneer jij in de bak mag rijden. Iedereen betaald hetzelfde (afhankelijk van boxgrootte bij ons) dus iedereen heeft dezelfde rechten. Nu hebben we 1 rijbak, 1 springtuin en 1 rij-paddock plus binnenbak tot beschikking dus geen wachtrijen. Van de winter hebben we bij de binnebak en buitenbak een bord hangen waarop je kunt schrijven hoe laat je erin wil of wie de eerstvolgende wachtende is (mag maar met 3 max in de bak). Prima systeem. En bij ons is het heel gewoon om met meerdere te rijden. Ikzelf rij liever ook alleen en ik weer wanneer dat ong kan. En komt er dan iemand bij, heb ik pech. :j Dus dat alleen rijden ga ik echt niet afdwingen. Doet niemand eigenlijk (tenzij bijv iemand een jong paard inrijdt of met veulen aan de voet. Maar dan houdt iedereen daar al vanzelf rekening mee.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:01

Nou wat een rare pensionstal zeg.
ten eerste bepaal je toch lekker zelf wanneer je gaat rijden en ten tweede lijkt het me toch wel een vereiste dat de paarden elke dag buiten komen!
Ik kan me voorstellen dat je wel een les moet inplannen,want met 3 lesgeefmensen en 3 ruiters bijv. in 1 bak is wat chaotisch maar gewoon voor jezelf rijden is nog altijd je eigen beslissing hoor.
Ik was allang vertrokken daar.

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 09:50

Hoy bokkers,

We zijn gisteren naar de stal geweest, en de staleigenaar was echt supervriendelijk...

Maar toch is er iets geknakt bij me...
Nona gaat sowieso morgen de weide op.
Heb ook nog tot 1 september betaald voor voer en hooi, dus wil ik ook geen week stalgeld verloren laten gaan.

Verder is wel alles al geregeld.
We hebben hooi voor de komende 4 weken, gisteren een voerton geshopt, een 2 zakken voer, een regendeken...

Ivm opzeg termijn voor de stal...
Er staat niets op papier, alles gebeurd "in het zwart"" (belgische uitdrukking).

We hebben gisteren ook nog naar 1 van de stallen gaan kijken, waar ze eventueel zou overwinteren...
Die wordt het alvast niet.
Alles was echt vuil, paarden zagen er niet echt fris uit,...

Ik hoop dat de stal waar we zaterdag heen gaan er toch iets beter uitziet.