Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Ik ben er eentje van veel ruwvoer en dat zijn mijn paarden gewend...ik geef dus zo als een dag als deze als ze niet de wei op kunnen, een plak voederstro ipv die extra plak hooi. Ze krijgen evengoed 4 keer hooi, maar dan de 5e keer ipv hooi dus die plak stro en die eten ze ook..niet meteen...maar uiteindelijk dus wel..
Ik voer dus 1 1/2 pak hooi per dag en dat hakt er idd financieel behoorlijk in...........en baal daarvan..want ik beraam mij dus ook op het verkopen van een van mijn paarden...
ukoldaatje schreef:Albert schreef:Het klinkt een beetje stom, maar als je je hooi te duur koopt hou je de prijs zelf hoog.
Maar wat voer ik mijn paarden dan? Van een tientje kunnen ze niet eten..
vandaar mijn vraag naar alternatieven van hooi..
nikitabanana schreef:ukoldaatje schreef:
Maar wat voer ik mijn paarden dan? Van een tientje kunnen ze niet eten..
vandaar mijn vraag naar alternatieven van hooi..
mischien een idee om grasland te huren en te bemesten etc.? als ik het vergelijk met zelf maaien en in laten balen door een bedrijf dan ben ik goedkoper uit... of wat ik ook weleens gehoord heb van een kennis die had dat gedaan.. heb ik zelf nooit gedaan maar dat is de gemeente vragen of je ergens zelf mag maaien en inbalen... (land van de gemeente zeg maar)
Albert schreef:Het klinkt een beetje stom, maar als je je hooi te duur koopt hou je de prijs zelf hoog.
Dè manier om dit min of meer te doorbreken is gezamelijk, en dus in grote hoeveelheid, te kopen.
nikitabanana schreef:heb ik zelf nooit gedaan maar dat is de gemeente vragen of je ergens zelf mag maaien en inbalen... (land van de gemeente zeg maar)
Cowgirl schreef:Kan iemand mij vertellen wat ong de productie kosten zijn van hooi/kuil , kleine baaltjes grote balen.
In dit topic heeft iemand het over 2 euro per baaltje....de boer die dan 9 euro vraag wil naar mijn idee gewoon heel snel rijk worden.
Verder denk ik dat iedereen elkaar enorm gek loopt te maken.
anneliesdj schreef:Groot inkopen is uiteraard voordeliger, dus probeer de grotere pakken te kopen.
De klein pakjes zijn zowieso al onbetaalbaar en nu helemaal.
Overigens is bietenpulp een heel goede vervanger van ruwvoer, je kunt makkelijk de helft van je hooi vervangen daardoor.nikitabanana schreef:heb ik zelf nooit gedaan maar dat is de gemeente vragen of je ergens zelf mag maaien en inbalen... (land van de gemeente zeg maar)
Daar moet je niet aan beginnen, dit gaat meestal om brede wegbermen ed, zitten veel uitlaatgassen en stof in, bovendien zit er dan veel rotzooi door wat mensen uit de auto gooien; glas, blik, sigaretten, condooms enz.
Ik weet op het moment nog voordroog in grote balen 45,- en kleine pakjes voor 4,50
En ik weet/krijg/hoor/heb wel vaker wat dus wie intresse heeft roept maar.
Omgeving Meppel/Hoogeveen
russel schreef:Albert schreef:Het klinkt een beetje stom, maar als je je hooi te duur koopt hou je de prijs zelf hoog.
Dè manier om dit min of meer te doorbreken is gezamelijk, en dus in grote hoeveelheid, te kopen.
Dit klinkt eigenlijk nog veel stommer.
Dus jij zegt, ik bied max 4 euro en de boer zegt, Oke??????nou dacht het niet he...
Albert schreef:Als jij bij een boer komt en 400 a500 baaltjes wilt afnemen heb je in ieder geval meer kans op een redelijke prijs dan dat je bij de fouragehandel staat voor 10 baaltjes.
nikitabanana schreef:ja dan heb je het over bermgras idd.. maar hierzo, heeft de gemeente ook wel grote stukken grasland daar doelde ik meer op.. bermgras is niks!