Verwaarloosd paard, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:16

Als een paard fikse haken heeft kan dat ook slokdarm verstopping veroorzaken heb ik geleerd. Door de ballen die ze dan maken.
Maar ja dat is nu te laat. Ik snap niet hoe het zo ver heeft kunnen komen als op die foto!
Zon dier kan zichzelf niet eens meer warm houden in die conditie.. en een klein stukje lopen kost teveel kracht. Dus hoe dan ook, ik vind zelf dat er geen excuus hiervoor te verzinnen is....

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 23:25

Dit topic heeft geen nut meer want paard staat niet meer op de weide...
Mag van mij een slotje op?

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:51

potverdikkie schreef:
laatste bericht op facebook, merrie is ingeslapen. Dit bericht is niet naar mij, maar staat openbaar op de pagina

xxxxxxxx
Net een bericht gekregen van iemand die bij xxxxxxxxxxx werkt!

xxxxxxxxxxxx

Ik werk voor xxxxxxxxxxxxx en in zijn naam kan ik zeggen dat hij niet blij is met jouw hoop leugens op Facebook, en dat dit strafbaar is dus ik hoop dat je beseft wat je doet...
De eerste leugen, de politie heeft xxxxxx allang kunnen bereiken, zowel ik als xxxxxxx en zijn vriendin hebben al met de politie gepraat, zij zijn perfect op de hoogte van de situatie van deze merrie en, hoe tragisch deze ook is, in de weide staan was de beste oplossing voor haar en haar veulen, maar dankzij jou staat ze nu ocharme terug op stal, zonder sociaal contact, zonder bewegingsvrijheid...
Nog een grove leugen, dat de merrie niet tot bij het water zou geraken... als je iets of wat verstand zou hebben van paarden zou je weten dat een paard geen weken zou overleven zonder drinken... inderdaad, de merrie beweegt zo weinig mogelijk maar wel zoveel als nodig... ze is trouwens een heel goeie mama voor haar veulen maar dat zie je zo wel aan het veulen...
Zoals de politie ook direct bevestigde, de andere paarden in de weide zien er allemaal heel gezond uit, wat genoeg zegt over hun verzorging...
En deze merrie krijgt dan nog extra verzorging en wordt opgevolg door de veearts...
Het gezwollen been was een gevolg van een hoefzweer die ondertussen opengebroken is.
Voorlopig kan er voor de merrie niet meer gedaan worden dan hetgeen we doen, haar veulen heeft haar nog een paar weken nodig...
We hebben wel een sterk vermoeden dat je niet echt bezorgd bent over de paarden maar gewoon van kwade wil bent, dat wordt wel bewezen door je leugens en halve waarheden...je bent blijkbaar zo vrij geweest om op onze eigendom te lopen en daar foto's te maken van onze paarden, misschien had je dan ineens ook wat foto's van de gezonde paarden kunnen nemen en deze ook publiceren in plaats van de mensen blaasjes wijs te maken...
Ik zou, als ik in jouw plaats was, deze leugens zo snel mogelijk verwijderen.
En het is voor jouw geweten dat de merrie haar laatste weken moet slijten op stal in plaats van in de kudde op de weide. Schandalig!

We hebben de merrie juist moeten laten inslapen, ze wilde in stal niet meer eten en geraakte niet meer recht als ze ging liggen...dus het veulen blijft nu achter zonder moeder, veel te vroeg...proficiat, goed gedaan, ik hoop dat je nog kan slapen...
Op de weide had ze nog perfect kunnen overleven en voor haar veulen zorgen, als je niet gelooft dat dit jouw schuld is kan je het even navragen bij xxxxxxxxxx, de veearts die haar net een spuitje heeft moeten geven...
3 uur geleden ·Vind ik leukVind ik niet meer leuk · ·AbonnerenAfmelden

zo de waarheid is boven gekomen was het een beetje wraak? Yellomofoon volgende keer na denken als je weer iets tikt. :)*
Laatst bijgewerkt door Tanja op 22-07-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen uit de quote verwijderd.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:05

Espie schreef:
zo de waarheid is boven gekomen was het een beetje wraak? Yellomofoon volgende keer na denken als je weer iets tikt. :)*

Nou Espie, als jij gelijk de eigenaar wil geloven die dagen niet te bereiken is en die zo'n merrie in leven houden omdat ze te beroerd zijn zelf werk in een veulen te stoppen zegt dat alleen maar iets over jou niet ? Ik zou gauw vriendjes gaan worden met zulke paardenhouders, kun je veel goeds van leren!!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:16

ze zullen er wel meer van weten dan jij en ik er van weten en ze zegen hun naam niet voor niets dus hebben ze niks teverbergen een verhaal heeft twee kanten en daarbij als er advies van een dierenarts is hebben ze er alles aan gedaan. dus niet zomaar een dier aan hun lot overgelaaten . ja dan mag ik uitgaan dat ze de waarheid vertelt. maar het is makkelijk om op de foto te oordelen. en dat doen we snel ik ook. dus maar wel iets geleerd een verhaal heeft twee kanten. ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:59

het is nogal makkelijk om te melden dat het zo was omdat het op advies van een dierenarts was [in mijn ogen de makkelijkste smoes] als je het mij vraagt was het kiezen voor de makkelijkste weg ,een merrie die zoveel pijn heeft omdat ze niet lopen kan en zo inteerd verlos je uit dr lijden,veulen of niet.
vooral de tekst die naar de ts gericht was ,van dat het nu haar schuld is dat de merrie op stal staat kan in mijn ogen niet door de beugel en bewijst mij hoe deze paardenmensen inelkaar steken ; zelf hardstikke fout zitten maar de zwarte piet bij de ander leggen! :r

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:05

Espie schreef:

Het is een verklaring, zoals ik en nog een aantal mensen al vermoedden dus toch voor het veulen. Daar volgt de discussie op of dat dan wel of niet goed is, want dat het dan alsnog niet kan, valt ook iets voor te zeggen. Misschien zelf ook wat verder nadenken dan je neus lang is?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:10

Gelukkig voor het paard dat het ingeslapen is.....en perfect op de wei overleven? Dat paard verging van de pijn en kon geen stap verzetten :( Arm dier wat zal ze geleden hebben.

Anoniem

Re: Verwaarloosd paard, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:54

Ik vind het als ik eerlijk ben erg flauw om de TS de schuld te geven van het op stal plaatsen en daarmee ook het overlijden van deze merrie. Als eigenaar besluit je volgens mij toch echt zelf een paard op stal te zetten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:03

Espie schreef:

Nou ja zeg....nu is het de schuld van TS dat het paard ingeslapen moest worden?
Zo lust ik erg nog wel een paar :(
Het paard was compleet uitgemergelt!
Makelijk om iemand anders daar de schuld van te geven....de enige schuldige hier is de eigenaar! :(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:12

Amen

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:18

TS je hebt wat mij betreft gedaan wat iedereen had gedaan of zou moeten doen. Je hebt je verantwoordelijkheid genomen voor de situatie zoals jij het inschatte toen je het paard zag staan daar, en actie vervolgens ondernomen. Trek je niks aan van een aantal negatieve reacites hier, want je hebt gehandeld zoals het hoort. Helemaal goed gedaan! Dat de merrie is overleden heeft werkelijk niets met jou te maken als wel met de staat waarin ze al verkeerde toen je haar aantrof. Daar kon niets of niemand meer wat aan veranderen! Voor de merrie misschien beter dan ze nu niet meer hoeft te lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:24

Citaat:
We hebben de merrie juist moeten laten inslapen, ze wilde in stal niet meer eten en geraakte niet meer recht als ze ging liggen...

Ik denk dat dit in de wei ook was gebeurd, zo erg was de arme merrie er aan toe. ;(

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:28

JoviBan schreef:
Citaat:
We hebben de merrie juist moeten laten inslapen, ze wilde in stal niet meer eten en geraakte niet meer recht als ze ging liggen...

Ik denk dat dit in de wei ook was gebeurd, zo erg was de arme merrie er aan toe. ;([/quote

Belachelijke redenatie idd dat het door de stal zou komen dat het paard niet meer wilde eten etc. In de wei kon het dier toch ook al geen meter lopen en was ze broodmager. Vind dit stukje zo laag bij de grond om ts de schuld hier van te geven! Die mensen hadden veel eerder in moeten grijpen bij dat paard. Alsof dat dier op de wei wel zou genezen, slaat toch nergens op. Als ze daar nog even was blijven staan dan was ze uitzichzelf wel dood neergevallen.
TS dank zij jou heeft het paard nu geen pijn meer, respect voor jou!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:34

Het paard was al niet meer te redden, het was er nog een paar weken voor het veulen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:11

xxMaxx schreef:
Het paard was al niet meer te redden, het was er nog een paar weken voor het veulen

en die insteek snap ik dus niet, een paard met een duidelijk probleem in de slokdarm +zere voeten [ik las iets over hoefbevangenheid direkt na geboorte van het veulen tot aan ontschoening aan toe..] endaarbij nog s een hoefzweer ...beseft iedereen wel wat een pijn dat dier moet hebben gehad???dat doe je toch niet? het staat in mijn ogen gelijk aan martelen!!!! en zo te zien is het veulen al een paard maandjes.... ach ach ach |(

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:43

Inmiddels is in dit topic alles wel gezegd, de hele schuldvraag discussie doet niet terzake, het paard is er niet meer en daarmee sluit ik dan ook dit topic.