Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
potverdikkie schreef:laatste bericht op facebook, merrie is ingeslapen. Dit bericht is niet naar mij, maar staat openbaar op de pagina
xxxxxxxx
Net een bericht gekregen van iemand die bij xxxxxxxxxxx werkt!
xxxxxxxxxxxx
Ik werk voor xxxxxxxxxxxxx en in zijn naam kan ik zeggen dat hij niet blij is met jouw hoop leugens op Facebook, en dat dit strafbaar is dus ik hoop dat je beseft wat je doet...
De eerste leugen, de politie heeft xxxxxx allang kunnen bereiken, zowel ik als xxxxxxx en zijn vriendin hebben al met de politie gepraat, zij zijn perfect op de hoogte van de situatie van deze merrie en, hoe tragisch deze ook is, in de weide staan was de beste oplossing voor haar en haar veulen, maar dankzij jou staat ze nu ocharme terug op stal, zonder sociaal contact, zonder bewegingsvrijheid...
Nog een grove leugen, dat de merrie niet tot bij het water zou geraken... als je iets of wat verstand zou hebben van paarden zou je weten dat een paard geen weken zou overleven zonder drinken... inderdaad, de merrie beweegt zo weinig mogelijk maar wel zoveel als nodig... ze is trouwens een heel goeie mama voor haar veulen maar dat zie je zo wel aan het veulen...
Zoals de politie ook direct bevestigde, de andere paarden in de weide zien er allemaal heel gezond uit, wat genoeg zegt over hun verzorging...
En deze merrie krijgt dan nog extra verzorging en wordt opgevolg door de veearts...
Het gezwollen been was een gevolg van een hoefzweer die ondertussen opengebroken is.
Voorlopig kan er voor de merrie niet meer gedaan worden dan hetgeen we doen, haar veulen heeft haar nog een paar weken nodig...
We hebben wel een sterk vermoeden dat je niet echt bezorgd bent over de paarden maar gewoon van kwade wil bent, dat wordt wel bewezen door je leugens en halve waarheden...je bent blijkbaar zo vrij geweest om op onze eigendom te lopen en daar foto's te maken van onze paarden, misschien had je dan ineens ook wat foto's van de gezonde paarden kunnen nemen en deze ook publiceren in plaats van de mensen blaasjes wijs te maken...
Ik zou, als ik in jouw plaats was, deze leugens zo snel mogelijk verwijderen.
En het is voor jouw geweten dat de merrie haar laatste weken moet slijten op stal in plaats van in de kudde op de weide. Schandalig!
We hebben de merrie juist moeten laten inslapen, ze wilde in stal niet meer eten en geraakte niet meer recht als ze ging liggen...dus het veulen blijft nu achter zonder moeder, veel te vroeg...proficiat, goed gedaan, ik hoop dat je nog kan slapen...
Op de weide had ze nog perfect kunnen overleven en voor haar veulen zorgen, als je niet gelooft dat dit jouw schuld is kan je het even navragen bij xxxxxxxxxx, de veearts die haar net een spuitje heeft moeten geven...
3 uur geleden ·Vind ik leukVind ik niet meer leuk · ·AbonnerenAfmelden
Espie schreef:zo de waarheid is boven gekomen was het een beetje wraak? Yellomofoon volgende keer na denken als je weer iets tikt.
Espie schreef:zo de waarheid is boven gekomen was het een beetje wraak? Yellomofoon volgende keer na denken als je weer iets tikt.
JoviBan schreef:Citaat:We hebben de merrie juist moeten laten inslapen, ze wilde in stal niet meer eten en geraakte niet meer recht als ze ging liggen...
xxMaxx schreef:Het paard was al niet meer te redden, het was er nog een paar weken voor het veulen