Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjoleinft schreef:@ marion,
dat is dus echt niet zo!
jij bied een stal aan en als er een pensionpaard wat sloopt dan draai jij voor de kosten op niet de eigenaar.ik heb dit zelf bij de verzekering na gevraagt.
zolang ze geld betalen om op stal te komen staan ben jij aansprakelijk en hoor jij de stallen in orde te hebben.
ga maar navragen bij je verzekering.
Prisca schreef:Mhh als dit met regelmaat gebeurt en het paard kan dit gedrag niet aanpassen zou ik als stal eigenaar het wel een keer bij je verhalen. Jou paard sloopt dus moet je ervoor opdraaien vind het niet meer als logisch.
suuzepuus schreef:Je verhuurt dat toch?? dan heb je toch een vorm van verantwoordelijkheid voor de goederen die je verhuurt??
Als je een auto huurt bij een verhuurbedrijf die je vervolgens tegen een paal aan knalt. Dan is het de verantwoording van de verhuurder, niet van de huurder.
suuzepuus schreef:Prisca schreef:Mhh als dit met regelmaat gebeurt en het paard kan dit gedrag niet aanpassen zou ik als stal eigenaar het wel een keer bij je verhalen. Jou paard sloopt dus moet je ervoor opdraaien vind het niet meer als logisch.
Nou, eigenlijk vind ik dat de stalhouder dan de stal aan zou moeten passen. Je huurt een stal voor je paard waar je behoorlijk wat geld voor neerlegt. Als de stal niet deugd moet die aangepast worden. Niet het paard!
(zo zie ik het hoor...)
suuzepuus schreef:Prisca schreef:Mhh als dit met regelmaat gebeurt en het paard kan dit gedrag niet aanpassen zou ik als stal eigenaar het wel een keer bij je verhalen. Jou paard sloopt dus moet je ervoor opdraaien vind het niet meer als logisch.
Nou, eigenlijk vind ik dat de stalhouder dan de stal aan zou moeten passen. Je huurt een stal voor je paard waar je behoorlijk wat geld voor neerlegt. Als de stal niet deugd moet die aangepast worden. Niet het paard!
(zo zie ik het hoor...)
Marion71 schreef:suuzepuus schreef:Je verhuurt dat toch?? dan heb je toch een vorm van verantwoordelijkheid voor de goederen die je verhuurt??
Als je een auto huurt bij een verhuurbedrijf die je vervolgens tegen een paal aan knalt. Dan is het de verantwoording van de verhuurder, niet van de huurder.
Vergelijk het eens met een huurhuis.
Marion71 schreef:suuzepuus schreef:Je verhuurt dat toch?? dan heb je toch een vorm van verantwoordelijkheid voor de goederen die je verhuurt??
Vergelijk het eens met een huurhuis.
Miepie77 schreef:dit is geen vergelijking omdat er bij paarden voor het bedrag ook verzorging ed bij zit, daar valt ook een degelijke stal onder.
suuzepuus schreef:Je verhuurt dat toch?? dan heb je toch een vorm van verantwoordelijkheid voor de goederen die je verhuurt??
AaronYve schreef:Geldt dit dan ook voor de draad? Dus als een paard door de draad loopt, moet de staleigenaar dit betalen? Andere vraag maar komt misschien op hetzelfde neer want je huurt ook de wei erbij