Ben ik nou zo'n meuterig of mijn paarden mietjes..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schoenveter

Re: Ben ik nou zo'n meuterig of mijn paarden mietjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:50

Dat rillen deed mijn paard, euhm, wanneer was het ook alweer, niet zolang geleden, dat het van dat noodweer was ook, mij is toen verteld dat hij zichzelf zo warm hield, volgende dag ook nergens geen last van gehad, niet stijf niets, maar toch twijfel ik nu. Ik ga zo proberen vriendinlief maar die kant op te sturen om te kijken hoe hij erbij staat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:52

Zal best dat er een hoop paarden er niets aan over houden. Mijn grote heeft al snel last van dr broekspieren en stijfheid, die laat ik met zulk weer niet meer onbeschermt staan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:08

Mijn paarden gaven vanmiddag zelf aan naar binnen te willen. Ze hebben vannacht in de regen buiten gestaan, en daar kunnen ze best tegen hoor, en normaal zijn ze ook erg graag buiten, maar vanmiddag stonden ze verzopen in de paddock en gaven aan naar binnen te willen. Straks gaan ze nog een uurtje of anderhalf naar buiten en dan weer naar binnen.

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:23

Vriendin heeft bij paard gekeken en zegt dat hij gewoon staat te grazen, morgenochtend ga ik gelijk heen, kijken hoe hij het maakt.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:44

Als hij staat te grazen is het prima toch? Dan heeft hij misschien niet zoveel last van de regen. Die van mij stonden dus al vanaf eind van de morgen niet meer te grazen, en stonden in de paddock, normaal gesproken staan ze achterin de wei te grazen.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:55

Ik werd gebeld door verzorgster dat mn paard z'n stal stond af te breken toen hij even binnen stond om op te drogen vanmiddag... Dus die is maar weer gewoon het land op gegaan!
Overigens staat mijn paard wel land waar nog genoeg gras op staat samen met andere paarden en krijgt hij ook extra vitamine en mineralen in de vorm van een mueslikoek. Wel moeten z'n hoeven goed in de gaten gehouden worden met deze natte bende..

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 08:56

Hallo bokkers de paardjes hebben 2 nachten binnen gestaan en zijn weer goed opgeknapt. Heb ze voldoende hooi gegeven, een health boost en een dekentje om. Ze staan nu weer buiten maar de oude met een deken nog op! Haal ze nu in de middag binnen en geen ze genoeg ruwvoer en gooi ze naar 4 uur weer op de wei! thanks bokkers voor de tip!!!!

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:51

die van mij staan eigenlijk 24/7 buiten in de zomer
maar het is nu zo nat en koud buiten snachts dat ik ze lekker binnen haal
laatst hadden ze de hele dag in de regen gestaan mijn andalusier ruin stond
helemaal te trillen ze wilde heeeeel graag naar binnen
ik heb sinds kort ook een ruin van 18 die met pensioen is dus daar ben ik wel een beetje
voorzichtig mee

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:12

ik vind dat je goed na denkt over je paarden en goed voor zorgt.
als ik ben gaan werken en het regend hard zetten mijn buren de paardjes binnen ;)