kasten voor pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:39

precies joyce, ik wil geen doe het zelf stal maar inderdaad een vol pension. als mensen een grote kast krijgen moeten ze daar genoegen mee nemen. kan niet voor iedereen een hele zadelkamer creeeren zodat ze ALLE spullen kwijt kunnen. dat is voor mij geen optie

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:41

Anthea schreef:
Vjestagirl schreef:
Alles? Mijn pensionstalhouder voert ook, gewone basisbrok, maar bijna iedereen voert zelf iets bij, of het nou wortels zijn, luncerne, muesli, summerfitkoeken... Ik geloof dat iedereen wel iets extra's heeft staan voor z'n paard. Niemand voert ook hetzelfde bij, iedereen heeft andere zakken... Als ik dat niet zou mogen neerzetten zou k dat toch wel erg jammer vinden...

Het meeste past makkelijk in je kast.. Ik heb ook pavo supplementen in mijn kast staan. Gewoon in een emmer en hup in de kast..

Het is niet heel slim om dat zo toe te laten, voer tonnen etc. Dan nemen ze ook al snel zakken brood mee of ze vergeten een keer de deksel en alles zit vol muizen.

Dat zou voor mij echt niet werken. Ik ben zo gigantisch chaotisch, ik zou het vergeten mee te nemen. Daarbij, bij ons liggen er ook zakken brood etc, alles zit in de tonnen en niemand vergeet ooit zijn ton dicht te doen. Overigens sta ik ook volpension ;)

Maar goed, als je het niet wil hebben TS dan is dat jouw goed recht, maar dan zou ik gaan voor grotere kasten waar zeker een simpele ton in past...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:43

Ik sta op zo'n doe het zelf stal (boerderij).
Daar hebben 4 mensen in de schuur naast de paardenstallen wel 8 verschillende kasten staan. (ik heb er 2).
En de hele schuur ligt vol met allerlei spullen, van de boer zelf en van ons.
Maar goed, niemand heeft er verder last van.
Ik kan me voorstellen dat de TS zoiets niet wil, het is wel chaotisch en rommelig. :)
Toch ontkom je er haast niet aan, dat mensen spullen/tonnen ergens gaan neerzetten.
De meeste mensen hebben zoveel spullen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 13-07-11 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:44

wij hebben juist allemaal een ijzeren (kantoor)kast, we hebben er een stuk of 60 staan denk ik en ze zien er juist nog prima uit!
Ik heb in mijn kast:

twee zadelsteunen, bovenaan een brede plank, met aan de rechterkant allemaal kleine plankjes.
Onder de onderste zadelsteun -waar niks opligt, heb 1 zadel ;) - heb ik een kleine curverprullenbak staan met daarin voer (past ongeveer 15 kilo in), want onze paarden krijgen alleen ruwvoer omdat ze 24/7 buiten lopen. Als je je paard wilt bijvoeren moet je dat dus zelf doen en ben je dus afhankelijk van ruimte in je kast.
Daarnaast heb ik wat spullen opgestapeld en naast mijn zadel hangt mijn hoofdstel aan de zijkant van de kast. Op de bovenste, grote, plank heb ik mijn longeerspullen en wat dubbelgevouwen dekjes. Op de kleine plankjes liggen allerlei dingen zoals verzorgingsspullen, cap etc, poetskist, wat opgevouwen dekjes enz enz. Bovenop mijn kast heb ik 3 rollerboxen staan met deksel erop, daarin zitten wedstrijdspullen (1 kist) en dekjes/dekens (twee kisten).
Als ik jou was zou ik afspreken dat mensen enkel spullen bovenop mogen bewaren in kisten, desnoods koop je die er zelf bij en kunnen ze deze tegen betaling overnemen, zodat jij overal dezelfde kisten hebt voor een uniforme uitstraling?
Verder aan de buitenkant van de kast bijvoorbeeld alleen een halster met touw en de kasten niet laten beplakken met namen/foto's enz (of daar zelf iets voor ophangen op A4 of A5 formaat waar mensen zelf iets in kunnen stoppen :) , dus een doorzichtig hoesje ofzo).

Ik vind dat je je poetsspullen, 1 deken, longeerspullen, zadel, hoofdstel en wat ander klein spul moet kunnen opbergen. Alles wat niet in je kast past moet je gewoon thuis bewaren, het is geen storage box ofzo maar een manege/pension ;)
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 13-07-11 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:44

Als ik van t weekend op stal ben maak ik eens een foto van mijn kast.. Lekker ruim en zelf gemaakt.. (niet door mij maar door de paps van pensionhoudster :D )

Horsea_nl

Re: kasten voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:49

ik kan het wel voorkomen hoor, kwestie van de spullen verwijderen als mensen ze laten slingeren :)

hier in dit topic denken heel veel mensen vanuit zichzelf als klant, misschien ff gedachte omdraaien vanuit de stalhouder ? :) dus wil een normale kast voor ongeveer 25 paarden. en geen 25 inloopkasten :)

iedereen bedankt voor de tips, heb al leuke binnen gekregen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:49

nine1987 schreef:
Als ik van t weekend op stal ben maak ik eens een foto van mijn kast.. Lekker ruim en zelf gemaakt.. (niet door mij maar door de paps van pensionhoudster :D )

ben benieuwd :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:51

wat vond je van mijn kast?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:52

Mijn kast, let niet op de troep :D
Afbeelding

Afbeelding

Deze kasten zijn een meter of vijf(?) boven de stallen, en als het moet kun je er met twee mensen in slapen ;) Inmiddels is de kast nog wat voller, maar mijn huis heeft wel weer bergruimte *\o/*

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:56

winia4ever schreef:
wat vond je van mijn kast?

niet verkeerd, ga ik zeker onthouden :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:56

sorry veel te groot voor wat ik wil abiola

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:58

Horsea_nl schreef:
sorry veel te groot voor wat ik wil abiola

Snap ik, maar ik zou je willen adviseren om zo groot mogelijk te gaan, ik vind dat echt een enorme plus :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 00:01

ik wil een degelijke kast, niet zo groot mogelijk :) dat is namelijk onmogelijk als je ziet wat wij willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:03

Ik zou trouwens wel zorgen voor een zadelsteun met slot. Bij een vriendin hebben ze haar zadel laten liggen omdat er een slot op zat, was gewoon een duur merkzadel..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 00:06

kast met slot lijkt me voldoende of niet? er komt ook camerabewaking bij

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:06

Als je buitendeur ook opslot kan :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:06

Waar ga je eigenlijk een pensionstalling beginnen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:08

Voor de verzekering moet je een zadelsteun met slot hebben, die heb ik ook, maar daar heb je dus wel ruimte voor nodig, want dat ding klapt omhoog open.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:09

Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een locker idee, hoge kasten tot aan het plafond. Bovenin is er dan ruimte om spullen neer te zetten en onderin kun je een zadelsteun plaatsen (of 2). Ligt er natuurlijk aan hoeveel ruimte hiervoor is en hoe ver je de hoogte in moet, maar het kan een hoop schelen qua rondslingerende zooi.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:12

Allereerst succes met je pensionstalling *\o/* .

Ik vind het een net overzicht om iedereen een kast bij behorende bij de stal te geven met het formaat kamerdeur. Qua diepte dat je zadels er prima inkunnen en evt. een voerton. Op de kastdeur kan de naam met krijt van de pensionklant geschreven worden. Verder zou je er bijvoorbeeld ook
rekeningen op kunnen prikken. Je hebt soms van die wanbetalers die een plaat voor hun kop hebben.

Camerabeveiliging en een flink brul-alarm erop vind ik wel een goed punt.
Houd er ook rekening mee dat de openings/toegangsdeur naar de zadelkastenkamer ook van die metalen spanningen hebben dan is het lastiger om de boel met een koevoet los te wrikken.

Vind het niet positief overkomen dat een pensionhouder mij gaat verbieden dat ik geen voerton mag hebben.
Niet iedereen heeft het gemak van een trailer om daar bijv. de voerton neer te zetten.

Uiteraard snap ik wel degelijk het feit van ongedierte hebben.
Troost je bij een stal lopen altijd muizen.
Vind het vanuit de klanten wel heel duidelijk dat zij geen open etenswaren in de kast moeten leggen.
Trouwens daar hebben zij puur zichzelf mee.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 00:21

mika11 schreef:
Waar ga je eigenlijk een pensionstalling beginnen?

harlingen :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 00:22

Abiola schreef:
Voor de verzekering moet je een zadelsteun met slot hebben, die heb ik ook, maar daar heb je dus wel ruimte voor nodig, want dat ding klapt omhoog open.

komt van de week iemand langs voor verzekeringen, zal ik het wel ff over hebben

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:23

Horsea_nl schreef:
Abiola schreef:

komt van de week iemand langs voor verzekeringen, zal ik het wel ff over hebben

Ik heb mijn zadel onder mijn eigen huis inboedelverzekering lopen, maar dan eisen ze dus een dubbel slot. Op de kast en op de steun. Mijn stalhouder is niet aansprakelijk voor diefstal.