Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) na het werk "inzeepte" met azijn en citronella (gewoon huishoud spul). Zorgt ervoor dat de zweet / lichaamsgeur wordt veranderd en hou de beestjes langer op afstand. Werk niet als permanente oplossing maar wel erg goed. Vaak komen ze namelijk extra op natte/ zwetende paarden af.
RGBrink schreef:Ik ben heel benieuwd of het zo goed "blijft" werken serval.. dus blijf meelezen haha. Ik moet zeggen dat ik mijn paard tijdens het afspuiten (toen het nog warm was) na het werk "inzeepte" met azijn en citronella (gewoon huishoud spul). Zorgt ervoor dat de zweet / lichaamsgeur wordt veranderd en hou de beestjes langer op afstand. Werk niet als permanente oplossing maar wel erg goed. Vaak komen ze namelijk extra op natte/ zwetende paarden af.

RGBrink schreef:Serval heb je voor mij info waar je dat absorbine? spul besteld hebt? ik denk er toch over het ook aan te schaffen en heb een kennis die paarden aan huis heeft en om komt in de dazen die ook interesse heeft..
alvast bedankt!
Zorro_ schreef:Serval wat fijn voor je paarden, is er toch nog iets dat helpt!
Ik zal eens even gaan kijken voor dat spul.
Enne die maffe vliegmaskers, ik had 2 jaar geleden de rose voor mijn ruintje, zeer charmant
Serval schreef:Zorro_ schreef:Serval wat fijn voor je paarden, is er toch nog iets dat helpt!
Ik zal eens even gaan kijken voor dat spul.
Enne die maffe vliegmaskers, ik had 2 jaar geleden de rose voor mijn ruintje, zeer charmant
Gelukkig wel Zorro! Ik ben tot nu toe ook heel blij voor die twee. Want joh het was/ is gewoon zielig om te zien dat die staarten over uren moesten maken om die lastige insecten enigzins op afstand te houden. Ik heb wel gemerkt aan de vacht dat die "anders" aanvoelt. Kan het niet goed omschrijven maar het lijkt of de vachten stugger /ruwer aanvoelen en ik hoef nog maar héél weinig te borstelen om de zandstof weg te krijgen. MAAR of het over een week of wat ook nog zo goed werkt moet ik nog maar eens zien. Ik blijf sceptisch over het aanbreng advies. We zullen zien!
Voor de ogen, absorbine gebruik ik niet op het hoofd, heb ik vliegenmaskers gekocht met stretch stof. Het zijn net van die condooms die je ze aandoet. Ze hebben ze nu een paar dagen achter elkaar op gehad op de wei en ze hebben ze nog geen één keer afgeschuurd of op een andere manier verloren. Volgens mij vinden ze, ze fijn. Zal er z.s.m een foto van plaatsen.

! Paard komt van de andere kant van Friesland, en daar hebben ze bijna geen vliegen/dazen etc. Dus ze is ze niet gewend. Zaterdag komt ze thuis! 

Serval schreef:Ik heb eigenlijk altijd Zedan gebruikt voor mijn paarden. Maar nu heb ik van een ander middel gehoord welke zeer goede resultaten heeft namelijk UltraShield Black®. Zelf heb ik het nog niet getest.
Dus mijn vraag welke soort insectenspray gebruiken jullie en wat zijn jullie of te wel de ervaringen van jullie paarden??????