Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serval

Re: Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 22:26

Veerust werkt ook echt goed maar joh die lucht! Die is echt niet te pruimen......

Azijn werkt, vind ik, maar kortstondig dus dat vond en vind ik geen optie. De verkleuringen zijn wel weer erg leuk. Ik hou wel van wat aparts op je paard/pony!

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:43

Spray met hertshoornolie erin.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 22:45

Zolang het maar werkt maar toch :r

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:15

Ik ben heel benieuwd of het zo goed "blijft" werken serval.. dus blijf meelezen haha. Ik moet zeggen dat ik mijn paard tijdens het afspuiten (toen het nog warm was -O- ) na het werk "inzeepte" met azijn en citronella (gewoon huishoud spul). Zorgt ervoor dat de zweet / lichaamsgeur wordt veranderd en hou de beestjes langer op afstand. Werk niet als permanente oplossing maar wel erg goed. Vaak komen ze namelijk extra op natte/ zwetende paarden af. *D

Luana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:16

Op dit moment gebruik ik de spray die bij de welkoop te koop is.
Het werkt opzich goed, maar ik heb het idee dat het niet heel lang werkt.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:17

RGBrink schreef:
Ik ben heel benieuwd of het zo goed "blijft" werken serval.. dus blijf meelezen haha. Ik moet zeggen dat ik mijn paard tijdens het afspuiten (toen het nog warm was -O- ) na het werk "inzeepte" met azijn en citronella (gewoon huishoud spul). Zorgt ervoor dat de zweet / lichaamsgeur wordt veranderd en hou de beestjes langer op afstand. Werk niet als permanente oplossing maar wel erg goed. Vaak komen ze namelijk extra op natte/ zwetende paarden af. *D

Tot nu toe werkt het nog steeds. Morgen moet ik ze nog eens inspuiten maar tot nu toe nix geen lastige insecten op hun lijf. Ze staan zonder zwiepende staart buiten. Heerlijk voor ze!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:19

Ik heb een spray die opgenomen word in de bloedbaan, en als ze gaan zweten dus weer vrij komt.
Werkt super en 8 uur lang!
Ben alleen ff de naam kwijt *gaat zoeken*

Edit: Het is Cojosol, werk ook goed tegen dazen.
Er bestaat ook een knoflook variant maar het schijnt dat je dan over je nek ga met rijden (zweten) :+
Ik heb de normale versie.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:24

Die naam zeg mij zo niets. Straks maar even google-en.

Dat spul wat ik nu voor de paarden gebruik is als er een "laagje" is aangelegd tot 17 dagen werkzaam. Scheelt een hoop tijd en ellende voor je paard. Tot nu toe zit ik op de 3de dag. Morgen moet ik weer een laagje aanbrengen en dan voorlopig niet meer. Ben zo benieuwd of het helpt. Voordeel is trouwens ook dat het spul best aangenaam ruikt!

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:25

Ik gebruik na vele andere merken geprobeerd te hebben Grand National, deze werkt tot nu toe het beste en is niet de duurste. Het stinkt uiteraard wel en het laat bruine strepen achter.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:59

Serval wat fijn voor je paarden, is er toch nog iets dat helpt!
Ik zal eens even gaan kijken voor dat spul.

Enne die maffe vliegmaskers, ik had 2 jaar geleden de rose voor mijn ruintje, zeer charmant +:)+

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:20

Ik ben ook zoekend naar redelijk/goed werkend spul voor schimmels. Iets met herthoornolie of veerust is geen optie.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:57

Serval heb je voor mij info waar je dat absorbine? spul besteld hebt? ik denk er toch over het ook aan te schaffen en heb een kennis die paarden aan huis heeft en om komt in de dazen die ook interesse heeft..

alvast bedankt!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 21:37

RGBrink schreef:
Serval heb je voor mij info waar je dat absorbine? spul besteld hebt? ik denk er toch over het ook aan te schaffen en heb een kennis die paarden aan huis heeft en om komt in de dazen die ook interesse heeft..

alvast bedankt!

Tuurlijk dat is absoluut geen geheim!

http://www.profi-tack.de

In de linker kolom naar Insekten/ Ekzemerschutz. Je ziet dan gelijk de Absorbine Ultra Shield Black. Let wel toen ik hem kocht was het in de aanbieding. Toen was een gallon fles eur67,07. Op zich heb je niet zoveel nodig. Ik heb mijn tweetal rijkelijk (3 x) ingespoten (met een zelf gekochte plantenspuit) en heb nog geen 150ml gebruikt. Wat ik begrepen heb van een kennis hebben zij flink korting gehad omdat ze meerdere gallon flessen besteld hebben. Informeer daar even naar als je besteld. Profi-tack is vaak bereid te onderhandelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:38

Ik heb een spray van Sectolin, werkt prima moet ik zeggen.
Hij meurt alleen nogal, nu hebben we gelukkig bijna geen dazen op stal dat scheelt. *klopt af*

Paard wordt alleen zo kriegel van al die vliegen, dat snap ik wel als er ook exemplaren zijn die prikken. :(:)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 21:43

Zorro_ schreef:

Enne die maffe vliegmaskers, ik had 2 jaar geleden de rose voor mijn ruintje, zeer charmant +:)+

Gelukkig wel Zorro! Ik ben tot nu toe ook heel blij voor die twee. Want joh het was/ is gewoon zielig om te zien dat die staarten over uren moesten maken om die lastige insecten enigzins op afstand te houden. Ik heb wel gemerkt aan de vacht dat die "anders" aanvoelt. Kan het niet goed omschrijven maar het lijkt of de vachten stugger /ruwer aanvoelen en ik hoef nog maar héél weinig te borstelen om de zandstof weg te krijgen. MAAR of het over een week of wat ook nog zo goed werkt moet ik nog maar eens zien. Ik blijf sceptisch over het aanbreng advies. We zullen zien!

Voor de ogen, absorbine gebruik ik niet op het hoofd, heb ik vliegenmaskers gekocht met stretch stof. Het zijn net van die condooms die je ze aandoet. Ze hebben ze nu een paar dagen achter elkaar op gehad op de wei en ze hebben ze nog geen één keer afgeschuurd of op een andere manier verloren. Volgens mij vinden ze, ze fijn. Zal er z.s.m een foto van plaatsen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:48

Serval schreef:
Zorro_ schreef:

Gelukkig wel Zorro! Ik ben tot nu toe ook heel blij voor die twee. Want joh het was/ is gewoon zielig om te zien dat die staarten over uren moesten maken om die lastige insecten enigzins op afstand te houden. Ik heb wel gemerkt aan de vacht dat die "anders" aanvoelt. Kan het niet goed omschrijven maar het lijkt of de vachten stugger /ruwer aanvoelen en ik hoef nog maar héél weinig te borstelen om de zandstof weg te krijgen. MAAR of het over een week of wat ook nog zo goed werkt moet ik nog maar eens zien. Ik blijf sceptisch over het aanbreng advies. We zullen zien!

Voor de ogen, absorbine gebruik ik niet op het hoofd, heb ik vliegenmaskers gekocht met stretch stof. Het zijn net van die condooms die je ze aandoet. Ze hebben ze nu een paar dagen achter elkaar op gehad op de wei en ze hebben ze nog geen één keer afgeschuurd of op een andere manier verloren. Volgens mij vinden ze, ze fijn. Zal er z.s.m een foto van plaatsen.

Oh ik ben benieuwd of het volgende week nog zo goed werkt, ik blijf je topic even volgen :)
Ik zit te denken over een vliegendeken, mijn paard heeft namelijk allemaal korstjes en ben bang dat die vliegen/dazen daar juist op/in gaan zitten |o! Paard komt van de andere kant van Friesland, en daar hebben ze bijna geen vliegen/dazen etc. Dus ze is ze niet gewend. Zaterdag komt ze thuis! :D

Ben trouwens erg benieuwd naar die foto van de vliegenmaskers! :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:29

ik ben ook wel benieuwd naar die foto van dat vliegenmasker.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:33

Voor mijn Arabier kruising gebruik ik Atex daas. Werkt voor hem het beste tot nu toe :j

Voor mijn Fjord ben ik nog zoekende. Helaas is Atex geen optie i.v.m. zijn lichte vacht.
Die ziet er niet uit als ik hem daarmee spray.

Helaas lijkt er bij hem tot nu toe weinig tot niks te helpen.
Ben dan nog het meest te spreken over de power phaser.

Heb er nu één gekocht in een Duitse winkel.
Die zou 24 uur moeten werken, maar die werkt nog geen 24 seconden.
Dus dat is hem ook niet helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:45

Gebruik soms veerust en meestal bremsebremse, dit ook ivm de lichte kleur van onze dieren, helpt redelijk maar volgens mij is er niets wat 100% helpt. Dazenval helpt ook flink mee, ons shettie gaat er wel eens onder staan, slim dier.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:52

Ik heb nu Sectolin, werkt goed. Stinkt alleen als de malle, paard word er onderhand stoned van, haha.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:01

gebruik ook de gewone versie van cojosol, werkt best goed. (knoflook versie heb ik nog niet geprobeerd wegens stank)

rowene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:10

Suzanne F. schreef:
Altijd Veerust, al jaren. Werkt heel goed.

idd veerust gebruik ik zelf ook voor mn pony werkt idd alijd

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:13

Serval schreef:
Ik heb eigenlijk altijd Zedan gebruikt voor mijn paarden. Maar nu heb ik van een ander middel gehoord welke zeer goede resultaten heeft namelijk UltraShield Black®. Zelf heb ik het nog niet getest.

Dus mijn vraag welke soort insectenspray gebruiken jullie en wat zijn jullie of te wel de ervaringen van jullie paarden??????

Is heel fijn, stinkt niet (alleen naar citroen en werkt goed)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:20

Ik maak het zelf. Heel veel knoflook, kruidnagelen en een paar citroenen in een grote pan water, aan de kookbrengen en af laten koelen, ik doe ook knoflooksnippers in het voer, werkt uitstekend.

NaatSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:22

ik gebruik zelfgemaakte vliegenspray :D