Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vivana schreef:VivaLaVida schreef:Je hoeft niet zo te bitchen hoor, ik stel een hele normale vraag op een hele normale manier, en heb het woord verpesten niet genoemd.
Maar ok dat is dus hoe jij er over denkt. Die van mij liet ik gewoon los door de bak lopen voor de keuring, zodat ze niks hoeven te belasten op een cirkel. En de slanke lijn een beetje in de gaten houden..
Maar wat heeft die 4 jarige er nou mee te maken, dat snap ik niet helemaal.
Volgens jouw gaan ze van alles wat je doet kapot.
Nu dan had onze nu 4jr die vanaf oktober 2010 onder het zadel is ben ik bang toch welal kapot moeten zijn.
Vergelijk geen appels met peren dus ook geen shetlander met een "kwpn-er".
Dat wil ik ermee zeggen. Die pony's zijn bikkelhard en kunnen héél wat hebben.
Zeker een klein kind wat waarschijnlijk nog geen 18kg weegt als ie 4jr is!
In iedergeval; ik heb m'n zegje tig keer gedaan en jullie steggelen nog maar lekker verder WEL/NIET.
Sucses TS en doe wat je denkt dat goed isHet is per slot van rekening jouw pony
Billy schreef:Guthedentjemie![]()
Een 3 jarig kind een 2 jarige pony geven en dan zeggen dat je er verstand van hebt?
En dat krijgt bijval van iemand met een jaarling met een zadel achter zn oren die er ook zoveel verstand van heeft?
Nou, laat ik dan blij zijn dat ik geen verstand van paarden heb......
Mijn 2 jarige c-tje staat lekker in de opfok zoals het hoort
plopineendop schreef:Josieee schreef:Nou volgens mij kun je wel degelijk beginnen, grondwerk en longeren. Alleen dan zonder zadel en hoofdstel. Dan is ze daar alvast aan gewent, en kun je over een half jaar verder opbouwen.
Wel zou ik geen shetlander nemen, omdat die aardig vervelend kunnen zijn, en vooral bij kleine kinderen. Ik zou een welsh nemen die al door gereden is.
oke dit is tenminste een antwoord op mijn vraag. zo was het ook beetje mijn bedoelingik ben zelf ook begonnen bij een shetlander, ik heb er veel plezier aan beleefd in mijn beginnende jaren (was zelf 3, heb shetlanders gereden tot mijn 8e). ik wou eerst ook een oudere shet, hij wou persee deze, en als wij voor paarden gaan kijken, nemen we sowieso altijd een veearts e.d. mee, die zeiden dat dit een prima beestje zou zijn, wel na dat hij geruind was omdat hij nu echt pittig is. is nog steeds geen garantie natuurlijk dat hij daadwerkelijk zo braaf word, maar dat zien we dan wel. ik ben ook niet gek in me kop, ik laat mijn kind ook echt neit op een gevaarlijk paard zitten. en een ouder paard kan netzogoed heel vervelend zijn etc.
en voor de mensen die denken dat ik geen ervaring heb, heb wel degelijk ervaring, alleen niet zozeer met 2 jarige, ik laat normaal gesproken mijn paarden doorgroeien tot ze 4/5 zijn, dus ik begin normaal nooit met een 2 jarige te voorbereiden en weet dus ook daarbij de grenzen niet voor een 2 jarige, dus kan ik het beter vragen dan gewoon doen en als jullie dan zo reageren, slaat nergens op.
en wat mijn zoon betreft, daar gaan jullie niet over!