Wie op bokt rijdt er nog meer met een handicap.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:08

Ik heb een kleine hartafwijking, waardoor het volgens de artsen niet mogelijk was conditie op te bouwen. Die zou bij het minste geringste weer verdwenen zijn. Nou sinds ik Seven heb en regelmatig ben gaan rijden is mijn conditie heel erg vooruit gegaan. In het begin was het wel moeilijk. Paard rijden en daarna nog een stal uitmesten. Ik moest steeds even rusten omdat ik conditie te kort kwam, maar voor ik borstkanker kreeg had ik hier al lang geen problemen meer mee en deed ik er rustig nog een paar stallen van een vriedin bij als dat nodig was. Nu probeer ik zoveel mogelijk te rijden om enigsinds in conditie te blijven zodat ik na alle behandelingen gewoon niet meer onderaan hoef te beginnen.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:47

Ik heb een spierziekte. en ik heb hier af en toe best last van tijdens het hele paarden gebeuren. Laatst was ik aan het rijden, mevrouw nam een loopje en mijn heup lag "uit de kom". Opstijgen kan ik dus ook niet op de normale manier. Hier gebruik ik een stoel voor. Sommige mensen kunnen je hiervoor best idioot aankijken. vooral als je zoals ik nou niet bepaald maatje 36 hebt (door mijn ziekte) krijg je al gauw geklets. Zo van: Kijk die vetzak kan weer niet op haar paard komen...Als ik dan vertel wat er aan de hand is schamen ze zich dood. Nou ja, ik heb mijn paard voor mijzelf en niet voor anderen..

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:45

Sonja en 1 arm? Dat had ik dus echt nooit geweten als je het niet gezegd had. Ik heb je toch echt zien rijden en ik zou kunnen zwéren dat er twee armen waren, maar die ene dat was dus de prothese... Dat valt dus echt niet op he... *verbaas*

Ik heb geen handicap, maar wel een ernstige beperking. Door mijn ziekte moet ik regelmatig (vooral na het galopperen) gaan stappen om al het slijm uit mijn longen te hoesten, anders stik ik. Dat is een rotgehoor (ik ga soms echt bijna over mijn nek) en bovendien is het ontzettend lastig als je net lekker aan het rijden bent en dan zo erg moet hoesten dat je niet ook nog eens je handen en benen in een enigzins acceptabele houding kan houden. Op zo'n moment kan ik nog net op m'n paard zitten, maar verder niks. Tijdens lange bosritten is het ook erg vervelend, helemaal omdat ik stronteigenwijs ben en gewoon doorrijd, tot het moment dat ik vijf minuten stil moet staan omdat het écht niet meer gaat. En dan nog denk ik wel eens: beperking? Welke beperking? Mijn instructeur is er aan gewend dat ik af en toe een paar minuutjes niet kan rijden, eerst zei hij dan altijd dat ik het moest zeggen als het niet ging, maar ja, ik heb potdorie een halfuur les en dan zal ik rijden ook. Dus na een korte onderbreking ga ik er meestal gewoon weer keihard tegenaan en dan gaat het ook al gelijk een stuk beter omdat dan dat rottige slijm weg is.

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 01:06

zal mijn beperking er ook maar bij zetten Haha! ik heb een whiplash. momenteel rijd ik ook niet (mag ik niet van de fysio Boos! ). verder heb ik veel ervaring met mensen met een handicap en heb voor veel mensen heel veel bewondering. net zoals joop idd die rijdt een stuk beter dan mij. verder heb ik een vriendin die in een rolstoel zit en al van jongs af aan rijdt. ze heeft hulp nodig met op en afstijgen, maar verder..........

ik denk dat het is hoe je zelf met je handicap / beperking omgaat. accepteer als je niet lang kan rijden etc etc.
weet wat je beperkingen zijn en accepteer deze dan kan je vaak meer dna je in eerste instantie denkt.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:03

Ik heb een dubbele hernia en arthrose. Best vervelend. Met paardrijden hindert het me in mijn bewegingen. Ik ben te stijf en kan daarom vrij lastig de bewegingen van mijn paard volgen. Ik rij daarom veel zonder zadel. Echter zonder paard heb ik meer last dan met paard. Is mijn paard kreupel dan ben ik dat ook.
Verder heeft mijn paard een handicap, hij heeft 1 blind oog, mag dat ook hierbij? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:54

Laui! schreef:
Sonja en 1 arm? Dat had ik dus echt nooit geweten als je het niet gezegd had. Ik heb je toch echt zien rijden en ik zou kunnen zwéren dat er twee armen waren, maar die ene dat was dus de prothese... Dat valt dus echt niet op he... *verbaas*

Knipoog Daar zijn ze ook voor gemaakt.... Knipoog
Ach, overkomt jury's ook al jaaaaaren.... Tong uitsteken