ElCamino schreef:Voor iedereen die denkt dat de hypotheek niet meetelt:
we hebben een huis van bijna een mijloen !!!!! Daar zit twee weilanden bij in, de nieuwbouw van de stallen, de rijbaan etc etc..... NATUURLIJK hoort dat er wel bij !!!
ik en anderen met mij praten over ONZE situatie en niet over het huren van een weiland tegenover ons huis of iets dergelijks....
En de loonwerker moet ik inhuren omdat ik zelf geen machines heb, dus NATUURLIJK horen die kosten er ook bij in MIJN kostenplaatje !!
Dus let alsjeblieft op met wat je roept, we praten uit ONZE ervaring en ONZE kosten....
Je hoeft niet zo te roepen hoor.
Leuk dat jij een huis van 1 miljoen hebt...?!
Wij hebben ervoor gekozen om ons rijtjes huis te verkopen en in Friesland een vrijstaand huis te kopen.
Het prijsverschil was 55 duizend euro, maar dan hebben we wel 7750m2 grond.
Ik zou dus voor mijn paarden de hypotheek van 55duizend moeten tellen... maar die kosten zijn lager dan 1 paard op pension... dus ik ben nu zelfs goedkoper uit dan toen ik nog in een rijtjes woning woonde.
Even op een rijtje: vrijstaand gaan wonen, veel meer grond, paarden aan huis... netto goedkoper dan rijtjes huis, weinig grond, paarden op pension. Maar dat is in ONZE situatie.
Het voordeel... ik hoef nu niet meer te werken.
Er zijn ook mensen die al een groter huis met genoeg grond hebben en daar een paard bij kopen.
Dan hebben ze de hypotheek toch al en dat wordt niet meer omdat je ineens een paard in de schuur zet.
Loonwerker hier kost voor maaien/ schudden/zwelen... 50 E totaal voor 6600 m2 weiland...