vraagprijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:04

hotchocolat schreef:
Het is een beetje een vreemde foto. Ik vind de hoefvorm er ook niet mooi uitzien. Als ik op zoek was en was deze foto tegen gekomen als verkoopfoto dan was ik er niet eens gaan kijken.

Het nadeel is dat je de pony al kent en dan kijk je er toch anders na.

Je kan eens een foto zetten in het onderstaande topic
[BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II

jaa idd dat begrijp ik, hij staat raar op zijn voorhoeven en op deze foto zie je dat ook redelijk.
ik snap ook niet waarom ze die hoefijzers der onder hebben gegooid.. je ziet het dan veel meer, ik denk dat als die eronder vandaan waren het ookal een ander gezicht krijgt.

maar vegeet niet dat dit gewoon een normale foto is he , had niks aan de pony gedaan. ( kwa tutten, en de foto kwalitei is ook niet geweldig)

suuzepuus

Re: vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:06

Of het op de ene of de andere manier erger uitziet is helemaal niet belangrijk. Als het dier echt van die kromme pootjes heeft zal hij hoogstwaarschijnlijk snel last krijgen van artrose. Dat zal voor mij een reden zijn om hem te laten staan! Maar dit kun je altijd met je dierenarts overleggen en kijken wat hij ervan denkt!

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:12

suuzepuus schreef:
Of het op de ene of de andere manier erger uitziet is helemaal niet belangrijk. Als het dier echt van die kromme pootjes heeft zal hij hoogstwaarschijnlijk snel last krijgen van artrose. Dat zal voor mij een reden zijn om hem te laten staan! Maar dit kun je altijd met je dierenarts overleggen en kijken wat hij ervan denkt!

ja idd daar ben ik ook bang voor ja, dat hij sneller last krijgt van atrose.
voorderrest denk k dat het geen probleem is, daat is idd hetgene waar k me ook zorgen om maak.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:52

De toontreder hier staat ook op ijzers. Daar wordt ook veel werk van gemaakt, hij rond het ijzer mooi af en slijpt het voor ook wat af zo dat beetje bij beetje de stand iets wordt gecorrigeerd.

Dit is ook een toontreder, het lijkt op de foto dat deze pony een keer hoefbevangen is geweest maar dat is steeds weer de overgang naar vette weides geweest.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G73ZIRWF.jpg

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:55

hotchocolat schreef:
De toontreder hier staat ook op ijzers. Daar wordt ook veel werk van gemaakt, hij rond het ijzer mooi af en slijpt het voor ook wat af zo dat beetje bij beetje de stand iets wordt gecorrigeerd.

Dit is ook een toontreder, het lijkt op de foto dat deze pony een keer hoefbevangen is geweest maar dat is steeds weer de overgang naar vette weides geweest.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G73ZIRWF.jpg

okee dus hoefijzers zijn ckr ook nodig voor hem?
want hij heeft alleen voor nu, maar zie het nut er niet echt van in momenteel. ik zal het eens navragen daar ;)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:57

kan het niet zijn dat hij gewoon maait en dat je dat scheve benen noemt omdat je niet weet wat maaien is?
als het dat zou zijn, nou, dat is het eind van de wereld toch niet, er zijn zoveel paarden die maaien.
een klinische keuring wijst dat wel uit en bovendien ken je hem toch al die tijd al dus zul je weten of hij ooit kreupel loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:23

pvdbosch schreef:
kan het niet zijn dat hij gewoon maait en dat je dat scheve benen noemt omdat je niet weet wat maaien is?
als het dat zou zijn, nou, dat is het eind van de wereld toch niet, er zijn zoveel paarden die maaien.
een klinische keuring wijst dat wel uit en bovendien ken je hem toch al die tijd al dus zul je weten of hij ooit kreupel loopt?

zo'n idee krijg ik ook. Heeft hij echt scheve benen of loopt hij gewoon wat apart ?

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:59

MariekeB schreef:
pvdbosch schreef:

zo'n idee krijg ik ook. Heeft hij echt scheve benen of loopt hij gewoon wat apart ?

jaaa hij is nog nooit kreupel geweest, ik vind hem ook gewoon apppart lopen meer niet, maar hij staat wel wat raar, en ik hoorde dacht k eens dat hij scheve benen had, laten we het er maar oop houden dat zijn stand niet 100 % is :p

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:05

Tja ik zou voor deze scheve voorbenen geen 1500 geven/bieden. maar eerder rond de 800 euro, mits het op het moment nergens last van heeft en dat ook niet gaat krijgen op korte termijn als je m zo graag wil en perse wil hebben.

Zelf zou ik er niet aan beginnen, dat wordt later ellende en verdriet voor als het toch nog verkeerd gaat.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:07

Bij zoveel paarden ies er een tijd van ellende en verdriet :o En zoals eerder gezegd bijna geen enkel paard stat 100% recht.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:10

Hij maait inderdaad met beide voorbenen, maar is dat nou wel of geen probleem, de een zegd veel snellere slijtage, en de ander heeft er geen last van?

maar kan het nou kwaad of niet?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:16

Zoals ik eerder zei mijn paard staat ook erg troontredend, maar maait niet zo erg. Inmiddels is hij alweer 17 en starten l2 kortom wij hebben nergens last van. Als hij bv volgend jaar slijtage krijgt kan ik het niet wijten aan troontredend staan dan is er ook een stukje ouder worden. En die van mij heeft 4 jaar in de manegelessen gelopen :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:20

Ik zou in eerste instantie geen jonge haflinger nemen als eerste eigen paard. Dan kun je beter gaan kijken naar een wat ouder en ervaren paard.
Jonge haflinger hebben ervaren begeleiding nodig, anders kunnen ze flink ontsporen en dan kun je er niks meer mee.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:23

5/6 jarige haflinger, geen papieren, scheve benen?
750/800 euro.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:25

Pentax schreef:
Ik zou in eerste instantie geen jonge haflinger nemen als eerste eigen paard. Dan kun je beter gaan kijken naar een wat ouder en ervaren paard.
Jonge haflinger hebben ervaren begeleiding nodig, anders kunnen ze flink ontsporen en dan kun je er niks meer mee.

hij's 5 jaar, maar ik weet er genoeg van af en kan hem zeker aan rij elke week op hem, en ik rij zelf ook soms op ontspoorde beesten om ze weer normaal te laten lopen. dus dat is het probleem niet ;)

ik vraag me alleen af of dat maaaien gevolgen kan hebben, want hij maait behoorlijk erg?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:32

Iedereen heeft het over scheve voorbenen maar ik dacht dat de TS gewoon het maaien van de voorbenen bedoelde. Zoals zoveel Haflingers dat doen, zelfs dekhengsten.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:35

Chaos schreef:
Iedereen heeft het over scheve voorbenen maar ik dacht dat de TS gewoon het maaien van de voorbenen bedoelde. Zoals zoveel Haflingers dat doen, zelfs dekhengsten.

en dat heeft geen gevolgen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:38

Hangt ervan af in welke mate.

Maar ik zie dat dit pagina 3 is, ik dacht dat mijn reactie op 1 stond, maaien was al genoemd lees ik hierboven.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:38

Die manege gaat die pony waarschijnlijk helemaal niet verkopen. Die pony gaat hen veel meer opbrengen dan 900/1000 euro, dus waarom zou hij 'm dan kwijt willen?

Daarnaast zou ik nog eens goed nadenken of je een eerste pony met gebrek wil kopen, zeker als je niet genoeg geld hebt om de DA in te schakelen daar waar nodig.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:40

Toch is vijf nog erg jong hoor, het is toch anders als het ineens je eigen paard is. *Spreekt uit ervaring* Maar wij kunnen vanaf hier niet beoordelen hoe de haflinger is, hoe die opgevoed is en met rijden is. Dat kan alleen jij!
Hetzelfde geldt voor de stand van de haflinger. Ik vind het een risico. Maar alleen een dierenarts die hem kan bekijken kan zeggen in hoeverre het erg is. Hoe lang het zal duren voordat de slijtage erger wordt en in hoeverre dat gevolgen zou hebben. Laat wel een onafhankelijke DA ernaar kijken.

Ik zou je ook willen aanraden iemand uit je omgeving om raad te vragen. Heb je niet toevallig een nicht, tante, oom, neef, buurman, buurvrouw of moeder van een vriendin met veel verstand van paarden?! Wie weet kan die hem dan bekijken en mening geven. Die kan hem ook zien. Bovendien kijkt die er nuchterder naar dan jij denk ik. Omdat ze het beestje nog niet kent en dus nog niet zo leuk vind als jou. (Veel mensen gaan op een roze wolk lopen en herkennen kleine storende dingen niet meer).

Succes met je beslissing! (ps kijk ook eens wat ze hier aanbieden voor paarden en wat ze vragen en op marktplaats enzo, dan krijg je ook een idee van wat er nog meer gevraagd wordt).

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:52

als ik jou was zou ik hem/haar niet kopen
voor 1500 euro heb je ook andere haflingers met papier en zonder scheve benen

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:01

Advies is al vaak gegeven maar ga lekker op je gemak op zoek naar een leuke gezonde Haflinger!
Dan bespaar je je een heleboel verdriet/ellende en geld!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:55

Op marktplaats staat een advertentie waarin 5 haflingers worden aangeboden voor 2000.
http://link.marktplaats.nl/453753617

Dus reken maar uit wat die haflinger waard is momenteel.... idd in die advertentie zijn er 4 onbeleerd maar wel allemaal met stamboekpapier...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:00

1500 vind ik wel wat veel voor een paard met scheve benen. Natuurlijk willen maneges, althans de meeste, er zo veel mogelijk geld uit halen en ik denk dat ze wel meer vragen dan 1000. Ik zou dat paardje lekker laten staan en op zoek gaan naar een ander, maar dat is persoonlijk.

Natuurlijk ligt het er ook aan of de haf vele in de lessen loopt of niet. Als het een goede beginnerspony is zullen ze hem vast niet wegdoen voor 1500 euro, zelfs al loopt hij scheef.

Je zou natuurlijk eens kunnen vragen wat de vraagprijs is en of hij uberhaupt te koop staat.

En anders, er zijn nog honderden andere pony's waar je uit kunt kiezen :)
Succes!

littlediva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:02

Inderdaad ik snap dat je gek bent op die pony maar het kan later problemen op leveren en dan krijg je echt eindeloze kosten, stel je mag er een zou ik eerst goed gaan nadenken of dit echt jou droom pony is en of hij niet te klein word en of hij nog wel jaren mee kan door zijn benen, succes!