Luchtzuiger, wat in de stal als vermaak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:26

Mijn paardje was ook een luchtzuiger, ik had op alles wat ie vast kon pakken cribox (zo heet het volgens mij, moet ik even na kijken) gesmeerd. gewoon een laagje erop, en binnen een paar dagen/weken is je paardje er vanaf. Mijn paard moest echt níks van dat spul hebben, dus die was het zo af geleerd. Ik moet ook eerlijk zeggen, het stink best wel, maar het helpt! Hij doet het nu echt nooit meer. Je kunt het gewoon bij de Boerenbont kopen. Alleen een nadeel, het plakt, en niet zo'n beetje ook niet, echt heel erg. ik heb mijn paard toen om de 2 dagen moeten wassen omdat die slimmerik dacht dat ie het eraf kon schuren met zn hals. heel zn hals vol met dat spul, en een borsteltje werkt niet.
Ik hoop dat je m'n verhaal een beetje snapt.. ik ben niet de beste in uitleggen.
iig succes!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:58

De mijne zuigt trouwens ook nauwelijks tot geen lucht meer. terwijl hij hier bijna de h :D ele dag mee bezig kon zijn. ook in de wei. heel wat paaltjes lagen plat omdat hij ze eruit duwde en hij zoog zoveel dat hij gewoon zo stoned als een garnaal in de wei stond. ik heb hem min of meer af laten kicken. staleigenaar was ook niet bepaald blij met de paaltjes die eruit lagen. stroomdraden bovenop de palen zodat hij die niet meer vast kon pakken en in de stal op de muur een laag cribbox gesmeerd met P.H.B-spray erover heen. dit is hertshoornolie en stinkt als de hel waardoor hij het wel uit z'n hoofd liet om te zuigen. dit in combinatie met veel weidegang, veeeeel hooi en geen krachtvoer meer. nou ja, 2 handjes per dag. ALS hij nu nog zuigt dan is dat als hij gestrest is, te weinig ruwvoer heeft gehad en wanneer ze hem kuil hebben gegeven.

Remark

Re: Luchtzuiger, wat in de stal als vermaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 19:35

Bij ons krijgen ze geen hooi :(

als ik het goed heb 2x per dag brok en 4x kuil? weet het niet zeker!

Maar verder las ik dat zo'n tak ook gevaarlijk kan zijn omdat er daar een stofje in zit waar hun bloed dunner van wordt...

Het enige waar ze aan zuigt is der drinkbak (ze heeft geen voerbak) en pm daaraan nou vies spul te smeren lijkt me niet echt handig...

pfoee moeilijk moeilijk moeilijk!
Ik hoop maar dat er snel iemand is die der wilt kopen zodat er wat aan gedaan kan worden!

ga zometeen wel nog even dat centrale topic lezen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:29