Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:s'nachts op stal...mijn fries heet zomereczeem en moet toch bijtijds naar binnen en mijn andere paard is 25 en die heb ik ook liever binnen s'nachts.
Shet staat altijd buiten en heeft een schuilstal,maar als hij ooit op leeftijd is word er ook een ruime stal voor hem gemaakt(of hij krijgt een dek op)
En ik vind het prettig om om 11 uur nog even de poep weg te halen,wat hooi te geven en kijken of alles o.k is.Eventueel een dek op te doen...Dat gaat wat makkelijker dan twee hectare af te struinen met een zaklamp.
joyce B schreef:geerke schreef:s'nachts op stal...mijn fries heet zomereczeem en moet toch bijtijds naar binnen en mijn andere paard is 25 en die heb ik ook liever binnen s'nachts.
Shet staat altijd buiten en heeft een schuilstal,maar als hij ooit op leeftijd is word er ook een ruime stal voor hem gemaakt(of hij krijgt een dek op)
En ik vind het prettig om om 11 uur nog even de poep weg te halen,wat hooi te geven en kijken of alles o.k is.Eventueel een dek op te doen...Dat gaat wat makkelijker dan twee hectare af te struinen met een zaklamp.
Heb hier eens iemand in pension gehad die om middernacht nog met een zaklamp het land in ging om mest te ruimen (was haar beurt die avond) toen maar gezegd dat dat best wel even kon wachten tot de volgende ochtend 7 uur
Maar inderdaad, ik doe ook graag nog een laatste mestronde en voerronde met controle 's avonds laat.
Omdat ik de paarden graag zoveel mogelijk dag en nacht buiten heb, is het fijn dat er in de paddock met inloopstal verlichting is.
Stallen voor echt slecht weer vind ik wel zo fijn. Daarom heb ik straks flexibele wanden. Die kunnen er tussenuit en dan is het een inloopstal. Wil ik ze apart opsluiten kan ik enkele wanden er tussen plaatsen...
Angela schreef:geerke schreef:s'nachts op stal...mijn fries heet zomereczeem en moet toch bijtijds naar binnen en mijn andere paard is 25 en die heb ik ook liever binnen s'nachts.
Niet om je aan te vallen: maar een paard met zomerexceem zou je toch beter met zonsopgang en ondergang binnen kunnen hebben, en overdag en 's nachts buiten?
Paint-horses schreef:Die van mij gaat s'nachts op stal, ik zou ook niet anders willen. Ik vind het namelijk wel prettig dat ze s'nachts niet in een donkere wei ergens zonder toezicht zou staan. Daarbij is ze het zo gewend en kan ze op deze manier ook rustig eten. Ze staat overdag van 8 tot 8 buiten (in de winter totdat het donker wordt) en staat dan echt aan het hek om naar binnen te mogen samen met haar weidegenootjes