Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laura_power schreef:kloppen die dingen van het hoesten wel? of wat kan je daar tegen doen...
de pony van me schoonzusje hoest heel erg.
al poosje! echt kuchen doet hij.
het is een D-pony, krijgt gewoon muesli en goed hooi dat niet heel droog is en ook niet erg stoft ofzo..
staat overdag buiten snachts binnen. (gewoon normaal dus eigenlkijk niks raars)!
askazita schreef:misschien kun je dit proberen :
boterham met stroop of bruine suiker; indien nodig enkele keren herhalen.
thijmsiroop; wat siroop door het voer helpt de keel verzachten.
en anders foenegriek/fenegriek; elke dag wat door het voer mengen helpt de luchtwegen zuiveren en verzachten.
Slofje schreef:askazita schreef:misschien kun je dit proberen :
boterham met stroop of bruine suiker; indien nodig enkele keren herhalen.
thijmsiroop; wat siroop door het voer helpt de keel verzachten.
en anders foenegriek/fenegriek; elke dag wat door het voer mengen helpt de luchtwegen zuiveren en verzachten.
Een boterham gaat dus gewoon tot een bal deeg vormen en verstopt je paardgevaarlijk dus.
Tegen hoesten kun je ook gewoon wat honing proberen door het voer, daarvan is in ieder geval bewezen dat het veilig is en verzacht.
shirley123 schreef:echt niet!! Ik geef paarden echt nooit meer brood, zelfs helemaal droog brood (dat een week ofzo op de verwarming heeft gelegen en helemaal droog en bros is geworden). Een van onze paarden heeft eens iets verser brood gekregen en kreeg daarvan ernstige koliek. Dierenarts direct gekomen en heeft vanalles ingespoten omdat het meteen duidelijk was dat hij een totale verstopping had door de deegbal. Heeft 3 dagen niets gegeten en dronk met moeite. Door de medicijnen is hij gelukkig weer opgeknapt maar nooit meer brood voor een paard zelfs geen droog brood.Ik geef mijn pony's nu al 7 jaar brood vers van de bakker,. dus is vrijwel onzin.
12sterre34 schreef:shirley123 schreef:echt niet!! Ik geef paarden echt nooit meer brood, zelfs helemaal droog brood (dat een week ofzo op de verwarming heeft gelegen en helemaal droog en bros is geworden). Een van onze paarden heeft eens iets verser brood gekregen en kreeg daarvan ernstige koliek. Dierenarts direct gekomen en heeft vanalles ingespoten omdat het meteen duidelijk was dat hij een totale verstopping had door de deegbal. Heeft 3 dagen niets gegeten en dronk met moeite. Door de medicijnen is hij gelukkig weer opgeknapt maar nooit meer brood voor een paard zelfs geen droog brood.Ik geef mijn pony's nu al 7 jaar brood vers van de bakker,. dus is vrijwel onzin.
Dus als je na diverse waarschuwingen dat brood blijft voeren moet je niet zeuren als binnenkort je pony's dood neer gevallen zijn door een verstopping. Iedere paardeneigenaar zou toch moeten weten dat vers brood levensgevaarlijk is, letterlijk.
12sterre34 schreef:shirley123 schreef:echt niet!! Ik geef paarden echt nooit meer brood, zelfs helemaal droog brood (dat een week ofzo op de verwarming heeft gelegen en helemaal droog en bros is geworden). Een van onze paarden heeft eens iets verser brood gekregen en kreeg daarvan ernstige koliek. Dierenarts direct gekomen en heeft vanalles ingespoten omdat het meteen duidelijk was dat hij een totale verstopping had door de deegbal. Heeft 3 dagen niets gegeten en dronk met moeite. Door de medicijnen is hij gelukkig weer opgeknapt maar nooit meer brood voor een paard zelfs geen droog brood.Ik geef mijn pony's nu al 7 jaar brood vers van de bakker,. dus is vrijwel onzin.
Dus als je na diverse waarschuwingen dat brood blijft voeren moet je niet zeuren als binnenkort je pony's dood neer gevallen zijn door een verstopping. Iedere paardeneigenaar zou toch moeten weten dat vers brood levensgevaarlijk is, letterlijk.