Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
svdijk86 schreef:baby-olie van zwitsal? Die zijn toch geparfumeerd? Mijn ogen gaan verrekt hard branden als ik
mn makeup ermee af wil halen.. ik smeer t absoluut niet op mn paard iig.
svdijk86 schreef:slaolie is veel beter voor de hoeven idd, "gewone" hoefolie sluit de hoef af waardoor hij geen vocht
meer op kan nemen. Met slaolie gaan ze lekker glimmen + die hebben dat niet zo.. en het kost geen drol.
Mijn hoefsmid vind het ook veel beter
Voor de vacht te laten glimmen? Ongewassen schapenwol, gewoon een dotje.. worden het SPIEGELS van!
Neusje en oogjes mooi maken voor de foto doe ik eigenlijk alleen met een vochtige punt van een handdoek
beetje nat maken. Je hebt van die eye-shine en lipbalsem (om het mondje zacht te houden gebruik ik
uiercreme btw. is stuk goedkoper en helpt ook goed bij verbrande neusjes of om verbranding voor te zijn
op witte snebjes, lipjes etc (alle witte plekken waar geen haar zit)) Die eye-shine loopt uit.. vind ik heel
vervelend
StarAnna schreef:Mijn vliegenspul:
1l azijn
50ml dettol
500 ml dreft(of ander citroenafwasmiddel)
Voor op het hoofd heb ik dingetjes van plastic (die ik koop bij de dierenarts)
die maak ik aan zijn halster vast en deze houden de vliegen weg tot ongeveer in zijn nek,
ze werken 3 maanden.
Deze dingen zijn eigenlijk voor koeien, daar worden ze in de oren geknipt
maar ik hang ze aan het halster van mijn paardjes,
werken echt goed!!
jojoni schreef:StarAnna schreef:Mijn vliegenspul:
1l azijn
50ml dettol
500 ml dreft(of ander citroenafwasmiddel)
Voor op het hoofd heb ik dingetjes van plastic (die ik koop bij de dierenarts)
die maak ik aan zijn halster vast en deze houden de vliegen weg tot ongeveer in zijn nek,
ze werken 3 maanden.
Deze dingen zijn eigenlijk voor koeien, daar worden ze in de oren geknipt
maar ik hang ze aan het halster van mijn paardjes,
werken echt goed!!
Hoe heten die dingen die je aan je halster doet?
Dat lijkt me intressant om de vliegen bij de ogen van mijn pony weg te houden. (mijn pony kan nog niet zo goed tegen het geluid van de verstuiver, zeker niet bij haar hoofd)
Martine_R schreef:Ik heb gehoord dat hertshoornolie goed moet helpen tegen dazen, dus misschien dat in anti-vliegen/dazenspul doen ipv Dettol? Stinkt wel, dus je hebt er zelf ook last van