Welke Shampoo Gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: Welke Shampoo Gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:45

Safiera, dat heb ik niet gebruikt, dat krijg je er écht niet uit. Ik denk dat het gewoon van de winter komt dat ik niet zoveel kon soppen, boven dat gelige is het namelijk wel écht wit en dat komt nu steeds verder naar beneden dus het blijft nu wel schoon :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:54

Oh gelukkig dan. Misschien zou je er een losse vlecht in kunnen leggen volgende winter, om hem dan wel wil te houden.

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:03

Het ligt er ook aan wat voor kleur je paard heeft:P ik heb een fries en die was ik gewoon met shampoo:P waar ik me eigen haar ook mee doe een groene fles van schwarzkopf koop ik altijd in de aanbieding. Hiervoor had ik gewoon het huismerk van een winkel. Maar op zwart zie je natuurlijk minder als op wit.. dus zou daarop de keuze basseren. Betadine shampoo heb ik ook liggen, maar gebruik ik alleen als er een wondje of ontsteking is....

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:15

Tot 2 jaar geleden, toen ik nog wedstrijd reed, waste ik Tines zn sokken altijd met betadine shampoo (8,95). Maar toen ik erachter kwam dat dat niet zo best was voor de huid om daar vaak mee te wassen ben ik overgestapt op wat anders. Heb t even opgezocht. Maar dat was deze >> Milton Shampoo voor Schimmels van Leovet (10,95). Nu ik geen wedstrijd meer rij was ik zn sokken nagenoeg nooit meer.

Z'n lijf was ik 1x per jaar, aan het einde van de zomer met Sectolin coat and care shampoo (8,95). Omdat die zo fijn uitspoelt en ik de shampoo lekker aan vind voelen. Maar ik wil ook eens tea tree shampoo proberen. Want daar heb ik ook wel goede dingen over gehoord.

Z'n staart was ik ook met Sectolin coat and care shampoo. Het stuk onder de staartwortel iig. Z'n staartwortel was ik met betadine. Omdat hij nogal kan schuren het hele jaar door. En de huid dan wel is stuk gaat. Dan was ik het 1x in de 1 a 2 maanden met betadine shampoo. De rest van z'n staart was ik ook maar hooguit 1x per jaar.

Handig als je een zwart paard hebt... :D

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:31

ik gebruik baby wash gel van de c1000
het fijne hiervan vind ik dat hij niet zo ontzettend schuimt.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:34

Ik gebruik huismerk van de kruitvat, was in de aanbieding 3 voor de prijs van 2 :D
Dus 1,5 liter shampoo voor 2 euro :+
Mijn pony's hebben witte manen en staart, dus die doe ik meestal 2x en met deze shampoo kan ik lekker veel gebruiken en schuimt het lekker veel.

Ook gebruik ik Milton Shampoo voor Schimmels van Leovet voor hun manen en staart, echt super shampoo!
Worden de manen echt mooi van en er komt een mooie glans over (een soort glitter achtig).

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:37

zilvershampoo :) ( en afentoe de shampoo van mn hond als ik niks anders heb haha)

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:39

gewoon het goedkope merk ;p

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:45

Ik heb ook wel eens gehoord dat normale shampoo niet goed is voor paarden omdat de haren dan kunnen uitvallen? Op de honden gebruiken we altijd head and shoulders op aanraden van de dierenarts.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:06

Safiera schreef:
Oh gelukkig dan. Misschien zou je er een losse vlecht in kunnen leggen volgende winter, om hem dan wel wil te houden.

Heeft ze altijd al :P Maar op de een of andere manier zat er in de punt steeds modder enzo :Y)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:08

Huismerk van de supermarkt of babyshampoo :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:52

CoronaLime schreef:
Heeft ze altijd al :P Maar op de een of andere manier zat er in de punt steeds modder enzo :Y)

Stout paard :) Al lijkt het me vreemd dat dat gele van modder komt? Ach ja, waarschijnlijk zullen we er ons bij moeten neerleggen dat sommige paarden geen barbiepop wensen te zijn!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:08

Hahaha, die van mij is meer een veredeld varken denk ik soms :Y)

Ik weet 't ook niet, denk dat het vuil erin trekt, wat het ook is eigenlijk. Het is nu nog maar iets van 5 cm en het groeit lekker snel dus hopelijk is 't gauw weg :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:39

Teershampoo

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:58

Ik koop gewoon de goedkoopste shampo. Zelfs met cremspoeling erin zodat de benen en staart lekker zacht aanvoelen of andré lon haha maar die gebruikte ik alleen voor de benen want is best dure shampo maar was toch bijna op toen:D. Ik heb tot nu toe geen paarden gehad die er niet tegen konden dus daar heb ik geluk mee.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:00

Natuurzeep van de sligro :)
fijn om mee te wassen, je spoelt het zo weer uit. (ipv van andere shampoo's waar je lang mee bezig bent om de shampoo eruit te halen)
kost iets van 5/6 euro en dan heb je een 'jerrycan' van 5 liter ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 11:07

Leuk om te zien dat het echt enorm verschilt onder iedereen :)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:10

Voor mijn schimmeltje speciale shampoo voor witte paarden van Oster (blauwe). Soms ook betadineshampoo klein beetje in de staart, maakt het superwit. Ook driehoekszeep worden ze witter dan wit van (die in een potje).

amybee7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:18

Ik gebruik badedas en zilvershampoo en achteraf spray ik dan wat equistar om haar lekker te laten glimmen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:18

Zonnetje81 schreef:
Ik vind paardenshampoo beter wassen in de staart, gewone shampoo is stroef, ruikt raar, ik vind het niet fijn werken. Ik ben dan ook de enige hier die volgens mij met blauwe paardenshampoo werkt :+

Wij hebben dat ook in de wasplaats!

Moet nog wel nieuwe shampoo voor mijn nieuw paard aanschaffen, dat is een zilverappel bruine. Heel mooi donkerbruin, maar een heel grijs stuk in de staart. Daar ga ik zilvershampoo voor halen want vind het geen kijk om met een lichtbruine ipv grijze staart op wedstrijd te verschijnen _O-

Ik heb ook wel gewoon groene zeep gebruikt, maar dat vond ik niet zo fijn in gebruik. Voor de hoeven en koten is het wel erg fijn spul.

De oude eigenaren van ons bedrijf gebruikten gewoon van dat bleekspul voor de glazen wat je in de afwasmachine doet :x antikal ofzo?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 11:20

mistid schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind paardenshampoo beter wassen in de staart, gewone shampoo is stroef, ruikt raar, ik vind het niet fijn werken. Ik ben dan ook de enige hier die volgens mij met blauwe paardenshampoo werkt :+

Wij hebben dat ook in de wasplaats!

Moet nog wel nieuwe shampoo voor mijn nieuw paard aanschaffen, dat is een zilverappel bruine. Heel mooi donkerbruin, maar een heel grijs stuk in de staart. Daar ga ik zilvershampoo voor halen want vind het geen kijk om met een lichtbruine ipv grijze staart op wedstrijd te verschijnen _O-

Ik heb ook wel gewoon groene zeep gebruikt, maar dat vond ik niet zo fijn in gebruik. Voor de hoeven en koten is het wel erg fijn spul.

De oude eigenaren van ons bedrijf gebruikten gewoon van dat bleekspul voor de glazen wat je in de afwasmachine doet :x antikal ofzo?

Dat kan nooit goed zijn :oo (dat van die antikal zooi dan he ;) )

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:21

Biotex en zilvershampoo

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 04:23

idd zeepvrije wasgel.
De witte manen/staart van mijn haflinger deed ik met zilvershapoo van de kruitvat.

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:34

Ik pak altijd de goedkoopste van de bas. En dan heel goed uitspoelen.
Het bovenste gedeelte van de staartwortel schuurt ze af en toe, dus dat gedeelte was ik altijd met betadineshampoo.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:57

Voor mijn Haffi nam ik altijd Biotex en zilvershampoo; werkte perfekt +:)+ !

Voor mijn Friesen neem ik gewoon een gewone goedkope shampoo. Wel doe ik er daarna wat van die gel van Absorbine in; daarna kan je de staart prachtig uitpluizen en de staart blijft dan lang "vuil" (lees poep en ehh... hoe noem je dat, als de merries rossig zijn :? :+ ) afstotend :j .