Alle standaard borstels (harde en zachte borstel, plastic en rubber roskam, manen/staart borstel, hoevenkrabber, glansborstel en handschoen), betadine zalf, vaseline, schaar, trekkammetje en een gaatjestang oohja, en met dit weer altijd een fles zonnebrandcreme!
Nicole_tal
Geplaatst: 20-04-11 18:15
hmmm.. -een rubberen roskam - nog een rubbere borstel met grote punten, (ooit gekregen en zou niet weten waar voor ik hem gebruiken moet) - harde borstel - borstel met hele lange haren - zachte borstel - hoofdborsteltje - zweetmes - een hondenborstel (met twee kanten, echt super voor de manen en staart) - een plastic manenborsteltje - 2 metalen kammen, waar je dus ook niet veel aan hebt - een hoevenkrabber - een schaar - een spons - een etui met elastiekjes - en op het moment enorm veel haar, ik moet mn borstels+kist nodig schoon maken, maar wacht nog maar heel even tot ze helemaal uit dr winterhaar is.
* 1 zachte borstel * 1 borstel tussen zacht en hard in * 1 hoofdborsteltje * hoevenkrabber * 2 rosborstels (1 met grote punten) * Staart en manen borstel * manenkammetje * schaar * betadine shampoo * wondzalf * bandage bandjes * kinbontje * spons * zweetmes * vliegenspray
pff zit dat allemaal in mijn poetstas?
Ina_H
Geplaatst: 24-04-11 21:01
Ik heb alle poetsspullen die ik zelf had meegenomen naar mijn verzorgpaarden omdat er daar een paar aan vervanging toe waren, dus nu zit er ongeveer het volgende in de poetsbox daar:
- 4 harde borstels - 3 rosborstels - 2 zachte borstels - 3 manenkammen - 1 dubbelzijdige borstel voor manen/ staart - 3 van die poetsblok-gevallen ( mijn favoriet op het moment met al die verharende paardjes ) - 1 zo'n vlechtkammetje om gelijke vlechtjes te maken ofso ( zit erin voor de sier ) - 1 zweetmes ( geloof ik, weet niet of die er nog inzit eigenlijk ) - 1 spons - 2 hoofdborsteltjes - 2 hoevenborsteltjes - stuk of 4 hoevenkrabbers - schaar - borstel van geitenhaar - zo'n rubberen massage-borstel geval - 1 metalen rosborstel om andere borstels mee schoon te maken - zakje met elastiekjes
Laatst maar eens uitgezocht, want er zaten een stuk of 10 dingen van alles in ( vooral veel rosborstels, hoevenkrabbers en manenkammen )
GMR
Geplaatst: 25-04-11 21:53
harde/zachte borstel, rosborstel, zweetmes, hoefenkrabber, kleine borstels voor de hoofd en een spons.
HorsePhoto
Geplaatst: 26-04-11 19:33
ik heb maar zo'n kleine blauwe van harry's horse van uit de aveve en er zit in: - 2 zachte borstels - 2 harde borstels - hoeve vet - borstel voor hoeve vet - zweetmes - massageborstel - manenkam - manenborstel - euh nog een speciale borstel voor losse haren en modder - rekkertjes voor te vlechten - hoevenkrabber - rijhandschoenen - longeerstukje (zo voor aan het bit vast te maken) - halster - halstertouw - roskam - shampoo - en misschien nog 2 kleine dingetjes
PanamaD
Geplaatst: 26-04-11 20:42
Ik heb 2 ''poetsbakken'', 1 voor de manege paarden en 1 voor mijn verzorg paard + veulen daarvan.
''Poetsbak van mijn verzorg paard: - Roskam - Ros handschoen - Harde borstel - 2 zachte bortel - Echte schapen zachte borstel - Maan/staart borstel met aan de achterkant een harde borstel - Hoeven krabber - Hoeven vet - Hoeven kwast - 2 halsters - 2 halstertouwen - Elastiekjes - Zweetmes - Anti klit - Shampo
In de 'poetskoffer'' voor de manege:
- masage ros (maar die gebruik ik nooit omdat alle paarden last van hun rug hebben helaas en deze borstel niet de zachtste is) - Rosborster waarvan 2 kanten bruikbaar - Harde borstel - 2 zachte borstel - Een schapen handschoen - Elastiekjes - Een hoeven krabber - Een kammetje voor de manen - Een borstel voor manen en staart - 1 halsters - 1 halster touw - Hoofdborsteltje - plastic manen kammetje (gebruik in nooit want daar trek je letterlijk de haren er van uit)
In de kist zelf niet bijzonder veel: 2x rubberen roskam. 1x harde borstel 1x zachte borstel 1x poetshandschoen 1x hoefkrabber 1x schaar 1x poetsblok
De rest van mijn spullen bewaar ik overal en nergens, in de stal, in de garage, op mijn kamer...
Shanelle
Geplaatst: 27-04-11 15:31
In onze dagdagelijkse poetskist: - 'vuile' harde borstel - 'schone' harde borstel - kleine harde borstel - grote zachte borstel - kleine zachte borstel - grote roskam - kleine roskam - mini roskam - glansborstel - dubbele manenborstel - 2 hoefkrabbers - gewone hoofdborstel - extra zachte hoofdborstel - grooming blok - hoefborstel
Dan heb ik nog een aparte poetskist voor alle was- en vliegspulletjes en nog een curver doos vol met allerlei productjes waarvan je het zo gek niet kunt bedenken, en nog een aparte kist met alles wat met medisch te maken heeft Ohja en ik heb thuis ook nog een oude poetskist staan met borstels die ik niet meer gebruik.
Ik ben spul-verslaafd
Edit: of moet ik de inhoud van de andere boxen ook openbaar maken?
Claudia1993_
Geplaatst: 27-04-11 15:39
Wil binnenkort eens een keer nieuwe borstels halen want deze zijn al zo oud, maar wat er in mijn huidige poetskist zit;
In mijn poetskoffer zit het volgende: - 2 rosborstels - Een stalen borstel - Zachte borstel - Harde borstel - Massage borstel - Gewone borstel met 2 kanten voor de manen - Manen-/trekkam - hoevenkrabber - Zweetmes - Elastiekjes - handdoek - Anti-klit - Shampoo - Hoefbalsem
Vervallen
Geplaatst: 28-04-11 13:50
Ik heb zelf geen kist. (A) pas nieuwe borstel gehaald die zitten nog in de tas harde borstel harde/zacht borstel zachte borstel (was een actie)
Die van mijn verzorg die heeft er 2 1 vol met bandages. andere 3harde borstels 3zachte borstels zon handschoen voor glans hoeven krabbel sweet mes hoofd borsteltje kam maane kam zakdoekjes voor een bloedend oog (pony had ongeluk gehad, bloed zo nu en dan, maar is niet erg en kan geen kwaad) Spul voor het oog portomonnee
en voor de rest kan ik er niet 1,2,3 opkomen
cboog
Geplaatst: 28-04-11 13:54
Ik heb naast gewonen borstels ook altijd een poetshandschoen in de poetskist, zo'n schapenvacht ding en anti-klit en anti-klitgel zeg maar
Ik heb een hele schattige poetskoffier die babyblauw is Maar wat er in zit:
1 harde borstel 1 zachte borstel 1 roskam 2 hoevenkrabbers 1 spons 1 manen/staart kam 1 hoofdborsteltje 1 plastic borstel 1 zweetmes 1 manenkam 1 geenideehoehetheet, maar het is een metalen 'schrapertje' om overtollige haren weg te halen hoevenvet 1 hoevenvet kwast zakje elastiekjes Zwitsal shampoo + zonnebrand créme
En thuis heb ik nog een hele zak met dit erin, dus heb alles dubbel Is wel handig, want als de ene set gewassen wordt kan ik altijd de andere set gebruiken
Darkness85
Geplaatst: 28-04-11 22:14
Ik heb een Gamma emmer als "poetskoffer"
- Oster grove noppenborstel - Stübben borstel met van die lange haren - Oster manen/staart borstel - 2 Hoevenkrabbers - Glansborstel met echt haar - Furminator - Rosborstel - IJzeren rosborstel met handvat - Tube Cowboy Magic Detangler & Shine - Pot Palmers conditioner - Hoefmes - 2 Manentrek kammetjes - Toiletteerschaar - Manenmesje - Zo'n flexibele oetshandschoen met aan beide kanten nopjes - Een berg zand, stof en haren....
En vast wel nog wat meer. Maar dat weet ik zo 1,2,3 niet...
Vervallen
Geplaatst: 29-04-11 07:15
- Een berg zand, stof en haren....
En vast wel nog wat meer. Maar dat weet ik zo 1,2,3 niet...[/quote]
Toevallig geen dode rat/muis erbij haha. (grapje)
Ook al maanden bezig om het zand en troep uit je emmer te halen?
Ik heb naast veel dingen die hierboven al zijn genoemd, ook vliegenspul in mijn poetskist zitten, zowel voor mijn paard als voor mij (twee verschillende dus). In de zomer ideaal!