Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gracita schreef:andere optie is natuurlijk een bijrijder/ster of verzorger/ster, maar dan moet je natuurlijk wel heel zeker weten dat die persoon betrouwbaar genoeg is en niet ergens afhaakt....
Benfan schreef:Ik sta er altijd van te kijken hoe mensen dat rond krijgen. Zelf zit ik net als de TS zonder paard, en maken de verzorg/bijrijpaarden die 'zin' naar een eigen alleen maar erger. Ik had met een vriendin het erover gehad samen een te kopen om de kosten te delen, ze wou er over nadenken... en vandaag belt ze dat ze een heeft gekocht samen met haar moeder (ik ben heel boos natuurlijk, blij voor haar.. maar ook erg kwaad)
Hoe doen jullie dat toch? hebben jullie de eventuele hoge dierenarts kosten mee gerekent (en spaar je hiervoor, of is het dier verzekerd)
max66 schreef:ik lees niet veel verhalen van mensen in dezelfde situatie als ik. Ik werk 20 uur per week, vriendlief fulltime. We hebben een koopwoning en drie opgroeiende kids (19-15-9) die veel geld kosten.
Ook ik zou graag een eigen paard willen maar ben bang dat het te grote aanslag op ons budget zal zijn en ook een aanslag op onze tijd. De tijd die ik aan het eventuele paard zou besteden gaat hoe dan ook ten koste van iets: het huishouden, de kinderen, mijn vriend, mijn gezin. Hierdoor twijfel ik erg. Onze jongste is, net als ik, ook helemaal gek op paarden, dus zij zou het alleen maar leuk vinden. De twee oudsten en mijn vriend geven er niks om.
Ik ben er nog niet uit......