Vippie schreef:Nou t zal vast wel kloppen, hihihii
Succes vanmiddag!
Ik heb gemeten hoor!! Grotendeels klopt het maar die bolle heeft natuurlijk weer een rare bult aan de zijkant die er met het meten niet zat

Groetjes
Henny
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vippie schreef:Nou t zal vast wel kloppen, hihihii
Succes vanmiddag!
Sugarmiss schreef:Hoeven die kleiner worden lijkt me ook niet gezond, bredere hoeven zijn beter dan smallere IMO.
Vippie schreef:Door de natuurlijkere pomperking en hoefmechanisme zal de hoef na de verwijdering van het ijzer na verloop van tijd zijn oorspronkelijke vorm weer aannemen, bij de een is dit breder, bij de ander smaller. Smaller komt vaker voor.
Citaat:Hier zie je een voorhoef (foto's links en midden) van een paard dat opgegroeid is in Florida, waar de grond zacht en zanderig is. Vermoedelijk heeft dit paard als veulen lange tijd op een zachte stalbodem gestaan. Zijn hoeven kregen niet genoeg tegendruk om uit te spreiden.
De hoefwand is niet conisch maar zelfs het tegenovergestelde; smaller op de grond dan bij de kroonrand. Deze vorm zet niet uit zodra er gewicht op komt; er is dus geen hoefmechanisme aanwezig, de hoef groeit dus langzaam. Al met al is dit heel moeilijk weer goed te krijgen.
Het donkere gedeelte vlak voor de straal is een uitholling in de straal. Omdat de hielen te lang waren drukte het hoefbeen voor op de zool. De zoolgroei nam daar af en als gevolg daarvan is de zool op die plek erg dun.
Ter vergelijking zie je rechts een normale hoef met een gezonde conische vorm, deze zet uit wanneer er gewicht op komt, en dit bevordert de bloedcirculatie in de hoef.
fjordenfan schreef:mijn paardje krijgt ook hoefschoenen van Smit
Maar omdat hij voor mij veel te ver weg zit laat ik hier op de kliniek gipsafdrukken maken en die worden dan opgestuurd.
Ben heel benieuwd
Fasel schreef:Helaas ik ben zeer teleurgesteld over de schoenen. Ze zijn fijn maar niet in de endurance. Althans dat is onze ervaring. Zwaar kapotte kootholten en zelfs het gefabriceerde neopreen in de schoen hielp niet. Bovendien is me een Old Mac (splinternieuw) zo afgescheurd. Zo de boven van de onderkant. Vind ik schandalig. verder zag ik dat alle schoenen zware beschadigingen vertoonden. En de afgescheurde schoen was van een achtervoet. Dus hij kon er niet op zijn gaan staan, terrein was licht en hij is ook niet blijven haken. Maar dankzij dat had ik wel en dansens en paniekerig paard.
Voor de geïnteresseerden heb ik nog old macs en easyboots in de aanbieding.