Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
duivelintje schreef:relliej, als ik jou was dan zou ik eerst maar eens heel goed nadenken wat ik wil. in mijn pb schreef je namelijk heel wat andere dingen.
daarnaats ben je nu 160, maar 14 jaar dus je groeit nog wel even door.
verder schreef je naar mij dat je eigenlijk meer op zoek was naar een verzorgpaard, mocht dat niet lukken dat je dan een veulen of idd paard tot 1.50 wil kopen. verder schreef je mij dat je niet duurder dan 2000 euro kon gaan, waarom dan een topic over een paard van 4500 euro. Ik probeer toch mijn vader over te halen, maar ik denk toch niet dat ze de pony voor 3500 willen verkopen, hoger wil ik denk ik niet gaan, en kan ook niet. ik heb ook verschillende berichten van je gelezen dat je dat paard precies zocht (van de week stond dat ergens bij een fries als ik mij niet vergis). (volgens mij heb je je hierbij wel vergist)
als tip geef ik je dus mee. denk eerst eens heel goed na wat je wil en als je daar voor jezelf uit bent en je wil toch een eigen pony besluit dan eerst voor jezelf wat voor pony je zoekt met welke eisen en tot welke prijsklasse je wil gaan. ga pas daarna serieus kijken voor paarden / pony´s. wil je er als volwassene ook op blijven rijden, is het voor wedstrijden of recreatie...... kijk dan eens naar pony´s die daar geschikt voor zijn (hou bij wedstrijdpony´s rekening dat ze duurder zijn dan recreatie) en ga op zoek naar rassen als fjorden, haflingers, welshcobs. die zitten vaak in de maat die jij aangeeft en daar kan je lang plezier van beleven. Wil je me mee helpen zoeken??
vergeet niet dat je nog steeds in de groei bent ne je ineens een groeispurt kan krijgen waaruit blijkt dat die leuke pony toch te klein wordt. Ik denk dat ik neit veel meer zal groeien.![]()
maar denk alsjeblieft heel goed na ok, zal ik doen
).duivelintje schreef:relliej, je woont niet ver bij mij vandaan en als je serieus op zoek gaat, dan wil ik je zeker helpen zoeken en eventueel ook meegaan als je naar een pony gaat kijken als je dat zou willen.
ik weet hoe gaaf het is om je eigen pony te kunnen kopen / krijgen en ik gun het ook iedereen.
als je eruit ben laat het me dan weten (ook wat je ouders betreft). dan help ik je mee om een leuke, geschikte pony te vinden die aan je wensen voldoet.
wat plek betreft volgens mij zijn er in schiedam meerdere stallen en iets buiten schiedam zijn ook een aantal stallen, ik weet niet wat je aan reistijd kwijt wil / kan zijn, maar zelfs daarbij wil ik je wel helpen. Wat een service!!Laat ik maar eerst verder zoeken met een stalling. Met de auto moet het te doen zijn tot 20 minuten. Stallingskosten graag niet zo veel (liefst tot 250,-) en het liefst inc. les, hooi, stro, voer, weidegang, etc...
ik bedoel mij nberichten echt niet rot naar jou toe, alleen kwamen er een aantal vragen naarboven omdat je nog niet helemaal lijkt te weten wat je precies wil. Maak niet uit.
btw, in je prijsklasse kan je hele leuke fjorden, hafs en zelfs welshcobs vinden. Ik zoek echt geen fjorden!! Daar hou ik echt niet van!! Ze zijn wel lief en leuk hoor, maar als eigen pony zoek ik liever iets anders. Haflingers mag misschien, als ze maar niet te vet zijn.Welsh cobs (met die mooie lange krullende/golvende manen) vindt ik echt
. Maar ik zoek vooral een andalusiër!!
En anders eventueel een fries, maar die zijn denk ik nog duurder.
![]()
en over je lengte, vergis je niet hoor ik zelf groeide zelfs na mijn 18e nog (anders was ik nu een nog kleiner opdondertje geweest van ergens in de 1.50). hahahaha ok, stokmaat pony van 1,45 tot 1,55. Andalusiër of fries tot 1.60
ik bied je dus mijn volledige hulp aan, maar alleen als je echt serieus bezig ben voor het aanschaffen van een pony/paard laten we eerst kijken hoe duur ergens de stalling is, dan kan ik overleggen met mijn vader. Als je dat goed vindt trouwens?!
madelien schreef:je wil een andalusierdie zijn nog veel duurder dan 3500€. Heb zat andalusiërs gezien onder die prijs hoor!! Sommigen zijn dan niet super goed in alles enzo. Maar heb ook andere rassen genoemd die ik leuk vindt.
![]()
veel succes met de zoektocht... geniet ervan het is leuker dan je denktdankje!!
![]()
Kyralovertje schreef:Ja denk ut wel, maar deze pony neem ik alleen voor 3500,- uiterlijk!! Liefst nog minder natuurlijk. Ik ga toch vragen dat als ik een pony kan nemen (heb nu nog geen plek), of ik uhm toch op proef mag, en dan bijv. dat als er wat gebeurd met de pony, de (ziekte)kosten delen.Beetje raar dat hij niet op proeftijd genomen mag worden.. zou er iets met hem zijn?
Relliej schreef:nee nog niet
waarom ik deze juist wil...
- niet te groot (moet van 1,40m tot 1,50m zijn)
- goeie leeftijd
- super uitstraling (vindt ik)
- hoog niveau, kan ik veel van leren
- niet te smal, maar ook niet te breed
- rijd lekker (denk ik)
- houdt van aandacht
- etc...