Wormenkuur over de datum

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:40

Mijn vermoeden is bevestigd!
Er wordt op sommige produkten en bv wormenpasta's ontzettend veel verdiend.

ik was laatst op een buitenlandse site. Ivermectine voor 3 dollar en equest voor 6 dollar, maar kon niet bestellen.....ging niet over zee. :(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:00

Dat is toch niets nieuws Russel ;) Worden hier in Nederland vaak genoeg uitgeknepen... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:13

Begin zo langzamerhand wel te geloven dat het op velerlei gebieden is, benzine, telefoonkosten, paardenzooi, medische kosten, medicijnen, kleding, leerprodukten en zo gaan we nog even verder. oo ja onze eigen paprika's kunnen we voor 1 euro terugkopen van landen waar ze voor 10 cent in de schappen liggen..

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:43

russel schreef:
Begin zo langzamerhand wel te geloven dat het op velerlei gebieden is, benzine, telefoonkosten, paardenzooi, medische kosten, medicijnen, kleding, leerprodukten en zo gaan we nog even verder. oo ja onze eigen paprika's kunnen we voor 1 euro terugkopen van landen waar ze voor 10 cent in de schappen liggen..

Ja, dat klopt helemaal; in Nederland betaal je de hoofdprijs. Even terug te komen op die wormenkuren die werken nog na de t.h.t. datum. Wormenkuren worden aangeleverd door de fabrikant (commercie!). Als er op een wormenkuur staat dat hij tot die bepaalde datum te gebruiken is, is niet alleen die datum bepalend, maar ook o.a. temperatuur. Dus hebben die spuiten een tijdje "in het zonnetje" gelegen (boven een bepaalde temperatuur) zullen eerder niet bruikbaar, dan die tot een jaar over datum zijn. Na een jaar zou ik er niet meer aan beginnen, maar wij hebben altijd wormenkuren die nog een tijdje meekunnen. Gelieve, als je ze op voorraad hebt, in de koelkast bewaren.

Je hoeft voor je wormenkuur je DA niet in te schakelen. Bij http://www.agradi.nl kan je wormenkuren kopen al vanaf 5,75 euro, als ze in de aanbieding zijn. Het wil ook helemaal niet zeggen dat die slechter zijn dan een een wormenkuur van 21 euro. Je moet wel kijken waar je je paard houdt. Staat hij voornamelijk buiten of op de stalling zijn ook erg bepalend. Op een stalling, als het paard weinig buitenkomt, hoeft namelijk minder ontwormd te worden, mits de stal schoon is. Met een 2x per jaar kan je volstaan. Hooguit 3x.

Was even een praatje tegen iedereen.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:32

Nu we het toch over wormenkuren hebben :) even een vraagje:
Als je een wormenkuur eenmaal hebt gebruikt/aangebroken, hoelang is hij daarna nog houdbaar? Net zolang als de t.h.t. datum of wordt deze dan korter? In principe is het een gif dus ik weet niet of hij een beperktere houdbaarheidsdatum krijgt na opening.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:01

Salka schreef:
Als je een wormenkuur eenmaal hebt gebruikt/aangebroken, hoelang is hij daarna nog houdbaar? Net zolang als de t.h.t. datum of wordt deze dan korter? In principe is het een gif dus ik weet niet of hij een beperktere houdbaarheidsdatum krijgt na opening.

Als jij een wormenkuur gebruikt die op dat moment (nog) niet over datum is of net en de spuit schoonmaakt (hygiene), koel houdt is de spuit zeker bruikbaar tot de t.h.t datum. Die spuiten geven ook aan voor hoeveel kilo het is. Als jij b.v. een Shetlander hebt dan geef je hem tot ca. tot 250 kg. Zit een ringetje op die ontwormingskuur zodat je kan draaien en dan draai je tussen de 200 en 300 kg. Voor een licht tot normaal rijpaard gebruik je altijd een hele ontwormingskuur. Kg van deze paarden, grote pony's zijn tussen de 450/500 en 550/600 kg. Dus in wezen doe je met een Shetlander twee keer met de wormenkuur.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:48

CathCath schreef:
Salka schreef:

Als jij een wormenkuur gebruikt die op dat moment (nog) niet over datum is of net en de spuit schoonmaakt (hygiene), koel houdt is de spuit zeker bruikbaar tot de t.h.t datum. Die spuiten geven ook aan voor hoeveel kilo het is. Als jij b.v. een Shetlander hebt dan geef je hem tot ca. tot 250 kg. Zit een ringetje op die ontwormingskuur zodat je kan draaien en dan draai je tussen de 200 en 300 kg. Voor een licht tot normaal rijpaard gebruik je altijd een hele ontwormingskuur. Kg van deze paarden, grote pony's zijn tussen de 450/500 en 550/600 kg. Dus in wezen doe je met een Shetlander twee keer met de wormenkuur.

Ja, ik dacht ook al dat het zou moeten kunnen. Ik bewaar ze overigens niet in de koelkast. Ik heb ze in een doos liggen op de kast, gewoon op kamertemperatuur en op een donkere plaats.

delerium

Re: Wormenkuur over de datum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:46

Moderatoropmerking:
Enkele offtopicreacties verwijderd, graag ontopic weer verder...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 09:35

Zo contact opgenomen met frontline en verhaaltje dat middel zo sterk is dat poezen en katten ervan dood gaan is onzin. Ik wist dat ook wel.

Wormenkuren mag je geven over de datum...

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:05

tita schreef:
Zo contact opgenomen met frontline en verhaaltje dat middel zo sterk is dat poezen en katten ervan dood gaan is onzin. Ik wist dat ook wel.

Nou, dan zijn ze bij Frontline iig wel eerlijk. En en al commercie, maar dat is tegenwoordig overal zo.
Haha, maar je hebt je recht dus even gehaald. Top!

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:07

Citaat:
Ja, ik dacht ook al dat het zou moeten kunnen. Ik bewaar ze overigens niet in de koelkast. Ik heb ze in een doos liggen op de kast, gewoon op kamertemperatuur en op een donkere plaats.

Ik zou wel uitkijken met die kamertemperatuur, want die loopt nowadays wel op.

SylviaRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:46

Ik zal het zekere voor het onzekere nemen en ze gewoon weggooien en nieuwe kopen. Wormenspuiten zijn wel dingen die goed moeten zijn aangezien je ze niet voor niets geeft en het eigenlijk al soort vergif is.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:27

tita schreef:

Maar wat ik me ten zeerste afvraag: is de werking dan niet minder, zodat je meer zou moeten geven of zo? Want kan me voorstellen dat een wormkuur van (een stuk) over de datum resistentie in de hand werkt?

(sorry als ik dingen herhaal, heb niet alles gelezen :o )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 07:23

Nee hoor ze blijven nog jaren goed naar datum maar ze zijn er verplicht een datum op te zetten van uiterijk aantal jaar geloof 2

heuvel2407

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:09

Ik denk dat je ze wel kunt gebruiken maar de werking ervan zal niet meer zo sterk zijn.
zou inderdaad even een dierenarts bellen als ik jou was

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:43

Ik zou het niet doen.

Jij neemt zelf toch ook geen mdicatie in wat over de datum is?
AL helemaal niet als het 1-2 jaar over datum is

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:47

na een verlopen datum kan je niet meer garanderen dat de kuur werkt, 10 kuren die meer dan een jaar over de datum zijn... dan ga je ze geven en werken ze niet... heeft je paard toch nog wormen... ik zou er niet zo bang voor zijn dat je paard zelf wat op zou lopen... maar eerder dat het gewoon niet werkt, dat kan je DA je ook niet garanderen, die datum is echt niet voor de verkoop maar er zijn hier allemaal ingewikkelde europese regels en wetgevingen aan verbonden... ik zeg niet doen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 07:09

Beetje laat topic hoor wel gedaan en hij leeft nog steeds en heeft geen wormen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:05

Slotje,oud topic.