Anti-klit, wat is nu het beste merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:13

eszy schreef:
.
Equishine vind ik niet werken voor manen/staart. Misschien wel voor een glanzende vacht. Heb ik nog niet geprobeerd.

het wordt niet alleen een glanzende vacht maar ook een heeeeele gladde vacht. ;) dus niet spuiten op de plek van het zadel.

hier een tijd equishine gebruikt maar ik moet bij de staart van mijn fries er heel wat inspuiten en na een week weer. van dat haarserum 3 pompjes door z'n dikke staart en het is nu nog helemaal klitvrij.

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:14

Ik gebruik anti-klit van de Decathlon , vind het best goeie hoor :) x

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:29

Citaat:
het wordt niet alleen een glanzende vacht maar ook een heeeeele gladde vacht. ;) dus niet spuiten op de plek van het zadel.

hier een tijd equishine gebruikt maar ik moet bij de staart van mijn fries er heel wat inspuiten en na een week weer. van dat haarserum 3 pompjes door z'n dikke staart en het is nu nog helemaal klitvrij.

Dat geloof ik idd :D

Ik heb een arabier, met waarschijnlijk dus een veel dunnere staart als jouw fries. En ik krijg er bijna geen klit uit met dat spul. Ik denk dat het zonder dat spul net zo slecht gaat.
Equistar was wel wat beter. Mijn paard heeft vrij lange manen en als het geregend en gewaaid heeft dan heeft hij echt van die dreadlocks :P en met equistar kreeg ik dat er wel redelijk uit zonder al zn manen eruit te trekken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:44

eszy schreef:
Ik heb een arabier, met waarschijnlijk dus een veel dunnere staart als jouw fries. En ik krijg er bijna geen klit uit met dat spul. Ik denk dat het zonder dat spul net zo slecht gaat.
Equistar was wel wat beter. Mijn paard heeft vrij lange manen en als het geregend en gewaaid heeft dan heeft hij echt van die dreadlocks :P en met equistar kreeg ik dat er wel redelijk uit zonder al zn manen eruit te trekken.

Bij de mijne is het echt andersom. die heeft ook grote dreadlocks waar ik normaal al bijna 2 uur mee bezig ben om die eruit te krijgen. zelfs met equishine. ik had niet gedacht dat dat kleine beetje haarserum zou helpen in zo'n dikke staart. maar met 3 pompjes en de klitten en dreads zijn er binnen een half uur uit en blijven echt superlang weg. bij mijn shet hetzelfde verhaal. dus ik ga maar een voorraadje inslaan :D

eszy

Re: Anti-klit, wat is nu het beste merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:44

Ja het is idd met die serum veel makkelijker. Dus equistar koop ik nu ook echt niet meer :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:46

Ik heb vsandaag een half flesje serum erdoor gehaald, ik heb 4 paarden en alle 4 hebben ze weer super mooie manen en staart!!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:47

hier ook serum van de action, vind het ideaal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:47

Cowboy Magic is echt heeeeeeeeeeeeeel goed...

Nog nooit zulk goed spul in handen gehad, en géén spray, maar echt een 'gel'.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:49

Cowboy Magic :j

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:53

Tigra_ schreef:
Zelf gebruik ik altijd Biosilk, kost veel geld ongeveer 16 euro per 50 ml. Maar je doet er erg lang mee. Ik doe met 50 ml ongeveer 1 jaar.
Je hoeft het maar 1x in de 3 weken ongeveer te gebruiken, en je hebt maar een paar druppels nodig. Ze zijn dan echt zijdezacht en glanzen enorm. Het zal misschien per paard verschillen maar bij die van mij zij ze echt 3 weken lang glad, soepel en glanzend.
Het spul is eigenlijk voor mensen maar werkt bij paarden heel goed. En wordt echt totaal niet vet of viezig. Zelfs het vuil blijft niet meer zitten omdat het haar zo heerlijk glad is en het vuil er geen grip op heeft. Vlechten heb ik daarna nooit problemen mee gehad maar wel handig dat je dat van te voren even zelf uit test.

Afbeelding

Die biosilk verkoop ik in de salon heeeerlijke zijde!
Grappig om te lezen dat het bij paarden ook zo goed werkt!
Ik gebruik em zelf hihih

FloorHombre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:39

ik ben heel tevreden over equishine

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:44

Cowboy Magic, weinig nodig en blijft een aantal dagen goed zonder vettig te worden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:11

Vorige week bij de Action de antiklit gehaald. Ben eigelijk groot CM fan maar wilde het toch eens proberen. 1 pony met Action spul gedaan en 1 met CM, ik heb toch het idee dat CM zuiniger is en langer werkt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:15

Ik gebruik magic spray van het Duitse merk Speed.

http://www.kraemer-pferdesport.de/websa ... opid=01-aa

Heb heel wat anti klits geprobeerd, waaronder ook Cowboy Magic.
Dat vond ik voor geen meter werken t.o.v. wat er beloofd wordt.

De magic spray daarin tegen vind ik wel een geweldig middeltje.
1 keer per week (zelf met regelmaat tot twee weken aan toe) sprayen en de staarten blijven super zacht en klitvrij.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:58

Ik heb eerder Equishine gebruikt maar ik vind het geen geweldig spul. Gisteren bij Divoza naar CM gekeken maar ik vind het bedrag te hoog, ik ga vandaag bij de Action kijken naar de haarserum, eens zien of dit beter werkt dan de Equishine.

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:01

cowboy magic!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:27

Zeker de Cowboy Magic Detangler maar ook de Absorbine Moisturizing Detangler mag er wezen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:37

Het is nu een week geleden dat ik Cowboy Magic en het haarserum van Action vergeleken heb maar de CM werkt toch echt veel beter en is ook veel zuiniger in gebruik.