ervaringen met graasmasker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:20

barbar schreef:
dit is de eerste keer dat ik hoor dat een paard zijn tanden slijten van de greeguard...

Ik heb zelf nooit zo een gehad, maar heb het al van verschillende mensen gehoord. Maar goed, misschien verschilt dat ook wel per paard?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:26

Een paard moet wel heel apart eten willen zijn voortanden er meer van slijten dan ze normaal doen. Dan moet hij namelijk echt met zijn voortanden over de grond schuren en dan moet hij zijn lippen heel ver naar achter trekken (alsof hij fleemt zeg maar)... Mijn paard heeft hem de hele zomer omgehad en de tandarts zag geen verschil :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:20

Misschien heeft het ook te maken met de lengte van het gras. Als dat lang is komt het er wel doorheen en kan hij het afbijten, maar als het al kort is dan zal hij met zn tanden / mond de korf tegen de grond moeten drukken om er bij te kunnen en het af te bijten.

Maar goed, zo te lezen heeft gelukkig niet iedereen er last van ;)

Odysseus

Re: ervaringen met graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:01

Maar de korf is van vrij zacht materiaal, maw de korf zal eerder slijten dan de tanden (tenzij je een paard met rubberen tanden hebt :') )

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:04

haha, ik zie het al voor me! :')

Die ene die ik heb gezien was van een soort plastic, zoals een simpele tuinstoel. Maar goed, zoals gezegd, ik heb er zelf geen ervaring mee ;)

Odysseus

Re: ervaringen met graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:19

Dan was dat geen Greenguard... Het is echt gemaakt van een soort hard rubber, dus het is heel stevig maar het is niet slijtvast (en dat voorkomt dus het slijten van de tanden).

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:35

Ahaaaaa het was een neppert! DIE moet je dan dus niet hebben :+