Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:05

Vala schreef:
Zoooo, dat is ook flink aan de prijs...

Ja, dat had ik ook al zitten bedenken, maar op zich hebben we er al veel bruikbaars uitgehaald. Als je erover nadenkt is het eigenlijk peperduur, maar hier in West-Vlaanderen liggen de instructeurs NH niet voor het rapen. De meesten hier weten zelfs nog niet eens wat NH is. Op dat vlak leven wij in de middeleeuwen.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:40

sheela schreef:
Maar je wilt toch het beste voor je paard. Je kan natuurlijk altijd bijde DA informeren wat het kost om je paard daar heen te verhuizen voor de bevalling en bijv in totaal een maand laten staan.
Succes en sterkte gewenst (want dit is niet makkelijk).

Ik heb hiervoor geïnformeerd en dit zou ik zeker overwegen. Voor iemand met weinig tijd en ervaring lijkt me dit de beste oplossing. Het is niet ideaal, maar wel een zekerheid. Maar ik vind het gewoon vervelend dat ik dan mijn merrie mét veulen zal moeten transporteren terug naar de stal, is dat geen riskante bedoening? Zo'n jong veulentje zal toch vreselijk bang zijn?

MarliesV

Re: Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:46

Jong veulen op de trailer voor een klein stukje is geen probleem hoor. Mama staat er naast hè.
Als dat je enigste zorg is dan wist ik het wel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:56

sjonnie48 schreef:
jesito schreef:
Nou meid een beetje je eigen schuld, beetje naief.
Dit zou ik nooit doen zonder eerst te gaan kijken.
Je lesgeefster is ook nog heel oneerlijk, ik zou meteen mijn paard weghalen al koste het me 200 euro.
Dit soort beslissingen zijn te impulsief genomen en dit word zwaar en duur leergeld.
Maar laat niet je paard hier de dupe van worden, door haar in de stal te laten staan.

Ja zo kan je het ook zeggen , maar hier zou ik mischien ook wel intrappen , als jezelf
altijd eerlijk bent , dan denk je dat anderen dat ook zijn , zeker je eigen instructice , daar verwacht je geen naaiers
streken van .
Ik vind het heel rot voor haar !
Maar dit kan iedereen gebeuren , is niet naief , ze had vertrouwen , het was geen onbekende van haar .

Ik vind het wel degelijk naief, ik zou altijd eerst naar een plek gaan kijken en nooit zomaar erheen gaan.
Dus nee ik zou er niet ingetrapt zijn.
Maar daar gaat het nu niet om, iedereen maakt wel eens een inschattingsfoutje.
En ze is inderdaad erg goed van vertrouwen geweest.
En het is zeker een naaiersstreek.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:57

MarliesV schreef:
Jong veulen op de trailer voor een klein stukje is geen probleem hoor. Mama staat er naast hè.
Als dat je enigste zorg is dan wist ik het wel.

Het is niet mijn enige zorg, ook de verhuis naar de dierenartsenpraktijk lijkt me stressvol voor de merrie. En het transport zo kort voor de bevalling... Aan de andere kant, in professionele handen kan ze niet beter zijn.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:57

Ik ben benieuwd wat je nu gaat beslissen,want de bevalling komt ook steeds dichterbij. Ik pers. zou spijkers met koppen slaan denk ik. Succes hoor.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:05

Ik vind trouwens het verhaal over de trailer erg raar. Toch wel de meeste (ik zeg niet alle) mensen met meerdere paarden hebben een eigen trailer staan. Zou die trailer niet gewoon van hunzelf zijn...? Als je een trailer huurt breng je die ook wel meteen terug, want elke dag zal geld kosten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:28

stefje schreef:
Ik vind trouwens het verhaal over de trailer erg raar. Toch wel de meeste (ik zeg niet alle) mensen met meerdere paarden hebben een eigen trailer staan. Zou die trailer niet gewoon van hunzelf zijn...? Als je een trailer huurt breng je die ook wel meteen terug, want elke dag zal geld kosten.

Ik geloof dat ts dat vermoeden ook al had, ze is gewoon flink in de maling genomen.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:27

Inderdaad, het zal hun eigen trailer zijn. Toen ik vanavond langs ging, stond die daar nog altijd, dus... Ze had de ganse dag binnen gestaan, dus heb ik haar een uur buiten gezet. Toen heb ik nog eens geinformeerd, maar er was nog geen "eten" genoeg. Als ik vroeg wanneer dan wel, gaf ze een ontwijkend antwoord en zei ze dat "hoe meer ze buiten zitten, hoe minder graag ze nog naar binnen willen". Ik denk bel zo meteen met mijn vorige staleigenaar om te zien wat hij kan doen. Mijn man zegt ook dat als ik me er niet goed bij voel, ik haar daar niet moet laten staan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:30

Nou lijkt me duidelijk wb die trailer en de wei kun je ook wel vergeten. Ophalen dat paard. Zsm!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:33

als ik jouw was had ik begin van de avond al gebeld... niet uitstellen als je weg wilt, dan wordt het steeds moeilijker. En verhaal van de nieuwe stalhouder klinkt als: te veel paarden en te weinig weide en eigen paarden gaan blijkbaar voor...

Wat betreft de trailer, het zou kunnen dat die trailer van een klant is en ze huur betalen als ze hem mogen gebruiken, maar mensen met meerdere paarden en een stal hebben vaak wel een trailer of zelfs een vrachtwagentje...

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:07

sofieenuniek schreef:
Inderdaad, het zal hun eigen trailer zijn. Toen ik vanavond langs ging, stond die daar nog altijd, dus... Ze had de ganse dag binnen gestaan, dus heb ik haar een uur buiten gezet. Toen heb ik nog eens geinformeerd, maar er was nog geen "eten" genoeg. Als ik vroeg wanneer dan wel, gaf ze een ontwijkend antwoord en zei ze dat "hoe meer ze buiten zitten, hoe minder graag ze nog naar binnen willen". Ik denk bel zo meteen met mijn vorige staleigenaar om te zien wat hij kan doen. Mijn man zegt ook dat als ik me er niet goed bij voel, ik haar daar niet moet laten staan.

Zo zeg, zo'n grote stal, en dan geen gras genoeg. Ik heb thuis ook karig gras, maar zorg op dit moment de 3 dagen dat ik thuis ben dat ze in de bak gaan, ik pas mijn plannen daar op aan. En de andere dagen nog enkele uurtjes na werktijd (en na schooltijd van mijn stalgenoot) z.s.m. naar buiten. Je weet toch wel zeker dat ze rond begin april de wei op kunnen, zeker zoals het weer nu gaat. Zo'n grote stal zorg je toch als je karig gras hebt dat je een aantal paddocks hebt. Ik zou bijna zeggen: geen wonder dat die stal niet voller staat... En dan je eigen paarden wel naar buiten, dat vind ik niet kunnen.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 05:59

Ik heb dus contact gehad met mijn vorige staleigenaar en van hem mag ze gerust terug komen. Ik ben nu dus mijn mogelijkheden kwestie van vervoer aan het uitzoeken. Mijn staleigenaar heeft wel een gammele trailer, maar die vertrouw ik niet. Maar hier in de buurt is er mogelijkheid om een B-vrachtwagentje te huren, misschien is dat een optie... In ieder geval, er is een oplossing in zicht.

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:55

:)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:56

sofieenuniek schreef:
IAls ik vroeg wanneer dan wel, gaf ze een ontwijkend antwoord en zei ze dat "hoe meer ze buiten zitten, hoe minder graag ze nog naar binnen willen".

Ik snap werkelijk niet dat mensen die zoiets beweren zichzelf kunnen aanprijzen als mensen met verstand van paarden en kunnen beweren dat ze zo'n fijne plek hebben voor de dieren!
Z.s.m. inpakken en wegwezen daar, je paard zal er blij zijn. Kun je anders niet een trailer huren en je stalhouder laten rijden met die gehuurde i.p.v. met zijn eigen gammele? Of zou hij dat als een belediging opvatten?

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 09:00

Nee hoor, heb ik ook al overwogen. Hij zou dat zeker doen, alleen moet ik snel zijn nu, want ik wil geen maand april betalen daar. Het verwondert mij ook echt dat ze dit gedaan heeft, ik ben nochtans zeker dat zij kennis van en liefde voor paarden heeft, maar blijkbaar is haar liefde voor geld nog groter.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:09

Voor de bevalling heeft je paard sowieso een véél ruimere stal nodig!
En als het veulen er eenmaal is, is de stal ook te klein, helemaal als ze niet naar buiten mogen.
Je zou niet moeten twijfelen: weghalen!
Het gaat om het welzijn van je paard en het a.s. veulen - dat is belangrijker dan wat je instructrice er van vindt.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:20

sofieenuniek schreef:
Nee hoor, heb ik ook al overwogen. Hij zou dat zeker doen, alleen moet ik snel zijn nu, want ik wil geen maand april betalen daar. Het verwondert mij ook echt dat ze dit gedaan heeft, ik ben nochtans zeker dat zij kennis van en liefde voor paarden heeft, maar blijkbaar is haar liefde voor geld nog groter.

Pak de telefoon en bel! Hoe eerder je dit geregeld hebt, hoe beter je je zult voelen :D Succes ermee!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:38

Zwanger paard hoort idd niet binnen te staan. (geen enkel paard hoort trouwens 24/7 op stal te staan)Fijn dat je bij de oude stal weer terecht kunt. Meteen doen dus, evt oproepje op bokt voor iemand met vervoer. Er is vast iemand die je wilt helpen.
Jammer dat de instructrice je heeft besodemietert, want zo voelt het wel.
Zou persoonlijk geen les meer van haar willen hebben.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:44

Heel fijn dat je teug kunt naar je oude stal... Super.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:31

Ik zou aan de stal waar je nu staat vragen waar hun de trailer gehuurd hebben. Dan hoor je misschien gelijk dat ze niet gehuurd hebben,maar hun eigen trailer hebben gebruikt.
Heb je ze al verteld dat een een foute beslissing genomen hebt en dat je graag weer terug wil naar je oude stal?

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 10:52

Even een update: ik heb een paardentaxi gevonden die het vervoer wil doen. Nu ga ik straks die mensen opbellen om het hen te vertellen... spannend!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:55

sofieenuniek schreef:
Even een update: ik heb een paardentaxi gevonden die het vervoer wil doen. Nu ga ik straks die mensen opbellen om het hen te vertellen... spannend!

+:)+

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:01

toppie!! ben heel benieuwd

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:08

Wat spannend, maar toppie dat je het op wil gaan lossen.
Ik wens je heel veel succes.