Misschien dat jullie hooihandelaar het wil hebben. Wij handelen in hooi en de meeste mensen die hooi van ons kopen daar halen we de mest weer op om het op het land uit te strooien.
ík denk dat we dat ook doen. maar dan zitten we nog steeds met de rest van de mest, want zo'n groot weiland is het niet.
blue_kim
Geplaatst: 27-03-11 14:16
Ik weet neit of er bollenboeren bij jullie in de omgeving zitten? Maar daar moet je anders eens informeren, want er zijn een hoop boeren die nu hyancinten op het land hebben staan en die worden ergens in april vaak van het land gehaald. Dan willen ze daarna nog wel eens gaan bemesten. Dus wie weet willen die jou mest wel ophalen. Mijn schoonvader komt half april ook de mesthoop weghalen bij ons om over zijn bollen land te goiien. Dus wie weet lukt het je.
pieteritus
Geplaatst: 27-03-11 17:06
Mijn mest gaat naar de volkstuinen hier in de buurt. Per volle aanhanger van 3 kuub betaalt men mij 5 euro als ik het moet komen brengen. Werkt als een zonnetje want ik heb eigenlijk nooit een volle mesthoop (sterker nog: ik moet regelmatig mensen teleurstellen dat het al op is!).
Ik had vroeger een container van de gemeente. Dan haalden ze het op bij het bedrijfsafval. Wel gruwelijk duur. Zelf met een aanhanger naar de milieustraat kan je ook proberen.
Maar ik zie dat het om je verzorgpony gaat en volgens je profiel ben je 14. Is dit niet meer iets voor de eigenaar van de pony. Het is toch hun dier waar de poep uit komt?
_ManOnnetje_
Geplaatst: 01-04-11 15:39
Wij brengen het naar een boomkwekerij. Daar kunnen we het gratis dumpen!
Wees blij dat je er vanaf komt, als je geld vraagt zijn er veel mensen die afhaken. Mensen die een moestuin hebben, willen ook graag paardenmest.
jiltsjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-11 21:05
@ marsu ja klopt. maar ik mest de stallen uit, en het is half mijn eigen. ik zit met haar op les, en dat betaal ik zelf,halsters enzoo ook.
daniquend
Geplaatst: 07-01-12 20:58
je kan ook een mestcontainer huren...... kijk op http://www.rolcontainer-verhuur.nl/ die plaatsen een container bij je.... zelf vind ik dit meer waard voor iemand met meer paarden op een privestal, manage etc. ik heb er bv. 2 en binnenkort mischien 3 en een prive stuk grond met stal
ps. mensen mensen mensen ik zoek nog een leuke shetlander/falabella het liefst een veulen ! maar ouder mag ook !
Ivm de aanpassing/versoepeling van de regels is het toegestaan weer te reageren in oudere topics. De update hierover kan je hier vinden; Eline @ [FZ] [Dienstmededeling] BBB Mei Mocht iemand een recenter topic hebben gevonden met het zelfde onderwerp meld dit dan even via de Tem.
Love_EMA
Geplaatst: 08-01-12 19:57
even langsvragen bij boerderijen, wij brengen t ook naar een boerderij
Lara_Silver
Geplaatst: 08-01-12 20:00
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom jij je daarmee bezig moet houden? Normaal gezien heeft iedere correcte paardenhouder die zaakjes toch wel op orde? Ik sta ook ergens en heb me nog nooit moeten bezighouden met het afvoeren van de mest, dat regelt de stalhoudster. Vraag me af waar je in godsnaam staat als mest een groot vraagstuk is...
ff alles lezen. TS is inmiddels vertrokken van deze stal.
Zelf voer ik mijn stalmest niet af maar maak er zelf compost van.
Lara_Silver
Geplaatst: 08-01-12 20:14
Pien28 schreef:
ff alles lezen. TS is inmiddels vertrokken van deze stal.
Zelf voer ik mijn stalmest niet af maar maak er zelf compost van.
Veranderd niets aan de zaak of wel soms? Gelukkig dat ze er weg is, maar dat helpt mij niet te begrijpen waarom zij als verzorgster die zorg aan het hoofd had. Zelf verwerken kan, maar vanaf een bepaald aantal paarden groeit de hoop sneller dan dat hij verwerkt kan worden.
amber_steph
Geplaatst: 08-01-12 20:14
Pien 28: hoe doe je dat als ik vragen mag?
mag per pb
gohya
Geplaatst: 08-01-12 20:22
Toen ik nog een ander weiland had maakte ik ook zelf compost v.d. mest. Het lag als een berg op een betonnen plaat.Na 1 jaar laten liggen is het vanzelf compost geworden.Het zelfde als de tuingrond die je in zakken koopt bij de tuincentra's. Je hoeft zelf niets te doen,gewoon 1 jaar laten liggen,ook niet afdekken.