Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tlove schreef:jtee, ben jij zo naief!!! ik zeg net hetzelfde zonder boom, tjee zeg!!!
ik hou van mn paard en verkoop ze nooit, en dit hier allemaal is mn mening, of je der mee akkoord bent of niet, kan me geen moer schelen!!!
Tlove schreef:eerlijk gezegd ben ik der nog altijd niet over dat hij verkocht is. sorry ;'(
) omdat ik naar de paarden over moet! We hebben dus nu ook een paard, en als het niet klikt gaat hij ook weg! Ik zou het zelf niet willen als mijn paard niet gelukkig bij mij is is en ik niet bij hem! Jippie schreef:Lois gaat niet weg, die blijft bij mij. Lois is mijn vriendje en je vriendje verkoop je niet.
Maar ik kan me voorstellen dat je een keer een paard koopt waarmee het niet klikt. Dan moet je zo dapper zijn om te bekennen dat jullie een slechte match zijn. In dat geval is verkopen beter.
ik wordt altijd een beetje boos op mensen die het paard de schuld gaan geven van de verkoop: "hij wil niet werken". Paardrijden doe je samen met je paard, het is een interactie. Als je niet in staat bent om de fouten en problemen eerst bij jezelf neer te leggen, ben je ook niet in staat om zelf vorderingen te maken.
. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat als ze dit niet kon ze als een of andere gek ging steigeren. Had ik ze toen verkocht omdat ik er toch wel een serieus probleem mee had, dan had ik nu nooit zo'n goed paard gehad.
Je moet jezelf afvragen waarom ze niet wil werken! Dit is jouw verantwoordelijkheid en mijn mening is dat je je van je verantwoordelijkheid ontdoet als je ze verkoopt, je schuift je verantwoordelijk over op een ander. Als je zegt dat ze echt je vriendin is, ben je het haar verschuldigt.
Maar ja je doet natuurlijk wat je zelf wilt doen, maar als ik van jouw was zou ik twee keer nadenken, ik heb mijn paard nu 3 jaar en het eerste jaar was een hel!! MAAR....nu is het werkelijk niet zo
Ik vind een paard nou eenmaal TE kostbaar (en niet alleen in onderhoud) om em te houden als ik er geen echt plezier meer van kan hebben, en wees eerlijk het is voor het paard ook niet leuk
Het ogenblik dat die vrachtwagen dichtgaat en je hem de straat uit ziet rijden... Ik miste hem verschrikkelijk... Desiree schreef:Het klikken met een paard gaat niet altijd vanzelf. En soms met de ruiter enorm aan zichzelf werken. In mijn geval betekent dat werken aan mijn beheersing en geduld. Ik heb al wat gewonnen (je wordt er nooit slechter van) en het gaat ook beter. MAar ja. Je moet dat er wel voor over hebben.
Ik ben daar dus ook mee gestopt.