Filmpje van de carwash is lachen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Wel apart, dat veel mensen gewoon niet lezen, of gewoon eigenwijs zijn en eigenlijk denken dat andere mensen liegen.
Er zijn hogedrukreinigers die je gewoon zachter kan zetten mensen, het is niet te vergelijken met de straal waar je je huisgevel of de straat mee reinigt! Mensen hier zeggen het regelmatig te doen, paarden vinden het zelfs lekker, er wordt echt geen huid kapotgespoten ofzo. LEZEN!
rensie_ schreef:Nu eerst je baas overtuigen
MLoeser schreef:Weet je zeker dat hij gebruik maakt van en echte hogedrukspuit? Zo'n apparaat waarvan je een stekker in het stopcontact moet steken en waar de nodige waarschuwingen bij staan aangegeven? Het lijkt me namelijk erg sterk dat hij regelmatig paarden hiermee afspuit zonder dat er ooit kneuzingen en bloedingen zijn opgetreden...
MLoeser schreef:Weet je zeker dat hij gebruik maakt van en echte hogedrukspuit? Zo'n apparaat waarvan je een stekker in het stopcontact moet steken en waar de nodige waarschuwingen bij staan aangegeven? Het lijkt me namelijk erg sterk dat hij regelmatig paarden hiermee afspuit zonder dat er ooit kneuzingen en bloedingen zijn opgetreden...
GamblersCup schreef:Waarom? De laagste stand van een hogedruk is gewoon wat meer dan de gewone druk op een gewone kraan. Alsof je er zo'n spuitkop op hebt zitten. Alleen met een spuitkop ben je afhankelijk van de lengte van de slang, met een hogedrukreiniger heb je meer speling.
Ik ga er vanuit dat een handelaar in die zin zuinig op z'n paarden is dat ie ze niet kapot maakt, het is wel z'n brood.
Maar dat kan alleen de TS beoordelen.
Genoeg mensen die, zonder iets kapot te maken, een hogedruk gebruiken bij paard en hunzelf. Zegt toch genoeg? Ermee om kunnen gaan en weten hoe het werkt, that's all. Als je je eigen vingers er zowat afspuit doe je gewoon wat fout.
easygoing schreef:Ach je heb handelaren die zuinig zijn op hun brood en je hebt handelaren die heet aan hun reet kan roesten of hij pijn doet bij zo'n dier. Als ik er vanuit ga dat deze handelaar het al nodeloze tijd vind als de paarden met een gewone slang gewassen worden dan ga ik er ook vanuit dat deze meneer niet zo zachtzinnig met zijn beesten omspringt.
easygoing schreef:Wij gaan allemaal iets anders om met onze paarden als de gemiddelde handelaar dus ja wij zetten de hoge drukspuit op de laagste stand als we hem al gebruiken maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat doet!!!.
easygoing schreef:Zoals ik al zei heeft een vriendin van mij een pony gehad die werkelijke een groot aantal littekens over haar hele lijf heeft omdat ze ooit "gewassen" is met een hoge drukspuit.
Schimpje schreef:MLoeser schreef:Weet je zeker dat hij gebruik maakt van en echte hogedrukspuit? Zo'n apparaat waarvan je een stekker in het stopcontact moet steken en waar de nodige waarschuwingen bij staan aangegeven? Het lijkt me namelijk erg sterk dat hij regelmatig paarden hiermee afspuit zonder dat er ooit kneuzingen en bloedingen zijn opgetreden...
Ik gebruik er eentje op 380 (krachtstroom, dus nog sterker dan je normale stopcontactje) en met een dieselmotor die voor de verwarming van het water zorgt.. En kan hem er elke week mee wassen, in de zomer zelfs wel vaker, en hij heeft er nog nooit 1 wondje/kneuzing/bloeding van gekregen..
Don_Zhivago schreef:Als het zo'n fijne boer is denk ik niet dat het op het allerzachts staat.. die denken vaak "paard niet zeuren, zo gebeurd"
Als die paarden zo vies zijn dat ze helemaal onder de aangekoekte stront zitten vraag ik me af waarom hij die beesten zowiezo heeft!!! (schandalig!!!)
Mijn paard is schoon, gebruik gewoon de tuinslang, babyshampoo en een rubbere rosborstel om het in te wrijven en hij is daarna schoon..
heb geen hoge druk nodig om mijn paard schoon te houden.