Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ies_ schreef:Bij mij in de buurt heeft een man in een normaal rijtjeshuis 3 mooie dekhengsten in de tuin.Ik weet niet precies hoe hij dit geregeld heeft, hij heeft in elk geval 3 redelijk grote stalletjes keurig naast elkaar, mest gaat gewoon in de groene bak. Voorderest is de tuin alleen maar steen, geen idee of ze hier los in mogen. Wel heeft hij een groot stuk weiland waar de pony's in kunnen + de pony's staan een aantal maanden bij hun 'klus' in de weide als ze mogen dekken.
![]()
Een groot paard is denk ik wel een ander verhaal, ligt vast ook aan wat je buren ervan vinden haha! Naja in elk geval, succes met het doordenken van je plan!
Het gaat trouwens wel om shetlanders!
KenJeMe schreef:Ies_ schreef:Bij mij in de buurt heeft een man in een normaal rijtjeshuis 3 mooie dekhengsten in de tuin.Ik weet niet precies hoe hij dit geregeld heeft, hij heeft in elk geval 3 redelijk grote stalletjes keurig naast elkaar, mest gaat gewoon in de groene bak. Voorderest is de tuin alleen maar steen, geen idee of ze hier los in mogen. Wel heeft hij een groot stuk weiland waar de pony's in kunnen + de pony's staan een aantal maanden bij hun 'klus' in de weide als ze mogen dekken.
![]()
Een groot paard is denk ik wel een ander verhaal, ligt vast ook aan wat je buren ervan vinden haha! Naja in elk geval, succes met het doordenken van je plan!
Het gaat trouwens wel om shetlanders!
Ik ken koudekerk ad rijn,waar woon die meneer die 3 hengsten in zn tuin heeft staan dan....?
Lauren1997 schreef:Ten eerste mag je niet zomaar een paard houden in een woonwijk, echt alleen in het buitengebied/op het platteland, dus niet @ de rand van Gouda..
Ten tweede vergeet je een belangrijk ding: een maatje. Een paard moet, mag en kan gewoon niet alleen staan!
En ten derde: wilde je je paard de hele tijd in de stal houden, aangezien je tuin klein is?
Ik zou gewoon zoeken naar een goede pensionstal met veel paardenvriendjes, paddocks en weidegang.
KenJeMe schreef:Hoe verzin je het.......een paard houden in je tuin!!!!!
annebe schreef:Wij hebben onze shet in onze achtertuin gehad toen wij in amersfoort woonden (vlakbij centrum)
Ze had een zand paddock en een zeer ruime stal. Hooi haalden we van een boer buiten de stad en de mest ging de groene container of naar de stort.
Dit is jaaaaaaren geleden en over ponyvriendjes dacht ik toen nog niet na.
De buren vonden het overigens wel leuk dat wij een peerd in de tuin hadden
Tigra_ schreef:Salsa schreef:Paarden mag je niet alleen houden.
er is geen wet die verbied een paard niet alleen gehouden mag worden
Nog niet maar hopelijk komt die wel.