Overdosis ontworming shetlander, schadelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 09:21

MLoeser schreef:
Is je pony nog in orde? Heb je de dierenarts mogen bellen van je moeder en gebeld? Wat zei die?

Het mocht niet nee////

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:24

AmyII schreef:
MLoeser schreef:
Is je pony nog in orde? Heb je de dierenarts mogen bellen van je moeder en gebeld? Wat zei die?

Mógen bellen? Dat zou een mooie bak zijn, moeders gaat er maar de hele nacht naast zitten!

Hallo, TS is 12 ik weet niet hoe jij met je ouders omging toen je 12 was maar als ik iets in de trant had gezegd van wat jij hierboven schrijft zou ik die hele pony wel kunnen vergeten denk ik, beetje respect voor ouders graag.
oke het is geen handige actie en dat zeg ik hier ook niet maar ieder mens maakt fouten en om dan TS te gaan vertellen wat ze tegen haar ouders moet zeggen... |o sorry hoor

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:25

Polly schreef:
Hallo, TS is 12 ik weet niet hoe jij met je ouders omging toen je 12 was maar als ik iets in de trant had gezegd van wat jij hierboven schrijft zou ik die hele pony wel kunnen vergeten denk ik, beetje respect voor ouders graag.
oke het is geen handige actie en dat zeg ik hier ook niet maar ieder mens maakt fouten en om dan TS te gaan vertellen wat ze tegen haar ouders moet zeggen... |o sorry hoor

Ja maar beetje absurd dat moeders een fout zou maken en dat dan de DA niet gebeld mag worden. Het zou een extra kosten zeg. Tjonge wat een mentaliteit. Dan had moeders daar beter over na moeten denken dat paarden nu eenmaal geld kosten. De mijne zou juist het tegenover gestelde zijn. Liever 10x voor niets bellen dan 1x te laat.

AmyII

Re: Overdosis ontworming shetlander, schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:10

Als mijn vader zo'n fout zou hebben gemaakt (dat had kunnen gebeuren) dan had hij mij (ook niet toen ik 12 was) echt niet hoeven zeggen dat ik geen da zou mogen bellen, sterker nog, hij zou hem zelf al gebeld hebben.
Maar ik ben blij dat het met een sisser is afgelopen en dat er ogenschijnlijk niks met de pony aan de hand is. Ik raad je wel aan, TS om hem evengoed de komende tijd goed in de gaten te houden.
En misschien was mijn reactie wat bot (sorry daarvoor) en misschien had ik anders moeten reageren, maar ik kan er niet bij dat er geen da gebeld zou mogen worden. Misschien ben ik dan gek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:11

shetjessweet schreef:
Waarom zou Equest niet mogen bij dieren onder de 200 kilo?
Onze DA geeft het gewoon mee, sterker nog, ze adviseren het. Alle vier mijn pony's krijgen het, inclusief de jonkies. (Stokmaat tussen de 92 en 96 cm.)
En de enige voorwaarde die op de bijsluiter staat is dat het dier minimaal 6 maanden oud moet zijn.

Nee hoor, staat er echt op dat het niet mag bij dieren onder de 200 kilo. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:21

AmyII schreef:
Als mijn vader zo'n fout zou hebben gemaakt (dat had kunnen gebeuren) dan had hij mij (ook niet toen ik 12 was) echt niet hoeven zeggen dat ik geen da zou mogen bellen, sterker nog, hij zou hem zelf al gebeld hebben.
Maar ik ben blij dat het met een sisser is afgelopen en dat er ogenschijnlijk niks met de pony aan de hand is. Ik raad je wel aan, TS om hem evengoed de komende tijd goed in de gaten te houden.
En misschien was mijn reactie wat bot (sorry daarvoor) en misschien had ik anders moeten reageren, maar ik kan er niet bij dat er geen da gebeld zou mogen worden. Misschien ben ik dan gek.

Dan heb je daar dus een andere kijk op dan ik, mijn ouders hadden zelf al een DA gebeld maar als 12-jarige vind ik niet dat je maar schijt aan je ouders moet hebben en 'dan zelf de DA maar gaat bellen', pa en ma moeten het betalen nietwaar?
Maar dit bevestigd wel een beetje het beeld over hoe kinderen (want dat ben je als je 12 bent) een steeds grotere bek krijgen.
Ik vind dat TS het netjes heeft opgelost, dat de ouders het anders had moeten doen vind ik zeker maar daar kunnen we TS niet op aankijken.

niehap1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:23

t is niet erg als je heel veel hebt gegeven, maar dan weet je dat je de volgende keer/keren niet meer te geven. :D als je maar oplet dat alles nog 'goed werkt' is ze/hij veranderd? laat het dan wel ff aan een dierenarst weten! ;)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 13:44

Ja, maar m'n moeder heeft het dus expres gedaan omdat ze dacht dat een shetlander makkelijk 575 kilo was! :(
Dus waarschijnlijk wil ze over 3 maanden gewoon weer zoveel geven! ;(
Ze wou dit topic niet doorlezen omdat ze er verder niks meer mee te maken wil hebben, maar ik wil echt niet dat ze nog een x zoveel geeft hoor! Wat moet k nou doen???

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:56

Ik zou dan toch even tegen je moeder zeggen dat ze echt minder moet geven, en anders aanbieden om hem zelf te ontwormen. Heb je niet een kennis met veel verstand van paarden? Misschien kan die wat dingen uitleggen aan je moeder.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 13:59

Ja, genoeg kennissen maar ze beweert dat 'de dierenarts assistente het zij dus dat het zo gaat en niet anders'
Ik wou hem al zelf ontwormen maar ze wou er per sè bij zijn en het zelf doen....
ze weet eigenlijk niets van paarden af, ik heb nu 6 jaar ervaring, maar van mijn advies wil ze niets weten... ;(

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:17

Suzanne F. schreef:
shetjessweet schreef:
Waarom zou Equest niet mogen bij dieren onder de 200 kilo?
Onze DA geeft het gewoon mee, sterker nog, ze adviseren het. Alle vier mijn pony's krijgen het, inclusief de jonkies. (Stokmaat tussen de 92 en 96 cm.)
En de enige voorwaarde die op de bijsluiter staat is dat het dier minimaal 6 maanden oud moet zijn.

Nee hoor, staat er echt op dat het niet mag bij dieren onder de 200 kilo. :)

Ik heb gister nog op de beschrijving gekeken en dat staat er toch echt niet bij hoor!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 14:18

Haha, op de site staat wel dat het niet onder de 200 mag, maar op de bijsluiter volgens mij niet!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:32

rooslove schreef:
Ja, genoeg kennissen maar ze beweert dat 'de dierenarts assistente het zij dus dat het zo gaat en niet anders'
Ik wou hem al zelf ontwormen maar ze wou er per sè bij zijn en het zelf doen....
ze weet eigenlijk niets van paarden af, ik heb nu 6 jaar ervaring, maar van mijn advies wil ze niets weten... ;(

Jeetje meid, dat is niet fijn dat ze niet wil luisteren. Misschien haar eens voor het blok zetten met een rij-instructeur ofzo... Ik weet het eigenlijk ook niet echt.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 15:37

Tja, ik zal m'n instructrice er even van op de hoogte brengen...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:37

Ja misschien heeft zij een goede oplossing of iets dergelijks, misschien dat ze wil helpen, want het is nu goed gegaan maar dat geeft geen garantie dat het de volgende keer goed gaat natuurlijk...
Is je shetje helemaal okee? Geen ander gedrag ofzo? Niet anders dan anders?

Noa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:44

Oeidat is niet best...
Kijk even op de bysluiter...vaak wat het lichaam niet nodig heeft poep je het weer uit
Succes!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:46

Noa2010 het is gelukkig vanzelf over gegaan, misschien is het handig als je even het topic doorleest voor je reageerd.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:05

Ik geef mijn mini altijd de hele Equest Pramox (575kg) en heb nog nooit klachten oid ondervonden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:06

rooslove schreef:

Dat lijkt me voor jou de beste oplossing, ik neem aan dat je moeder er oook bij is als je les hebt, dus dan kan de instructrice het bespreken met je moeder.

Noa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:07

ow sorry niet gezien, wilde graag zo snel mogelijk reageren

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:10

rooslove schreef:

Goed idee en vraag haar of ze met je moeder wil praten. Zij is ook een volwassene en de kans is groot dat ze het van haar wel aanneemt ;) .

Verder alles in orde met je shetje?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:01

Karin_deB schreef:
Ik geef mijn mini altijd de hele Equest Pramox (575kg) en heb nog nooit klachten oid ondervonden.

Waarom in godsnaam??? Die geef ik aan mijn 2 jarige KWPN-er van dik 1.60 m.
Een mini geef je hooguit voor 200 kilo, als je al Equest geeft. Is al niet aan te raden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:54

Suzanne F. schreef:
Karin_deB schreef:

Waarom in godsnaam??? Die geef ik aan mijn 2 jarige KWPN-er van dik 1.60 m.
Een mini geef je hooguit voor 200 kilo, als je al Equest geeft. Is al niet aan te raden.

Is op advies van de DA.
Mijn NRPS merrie van 1.46 krijgt ook een hele Equest Pramox.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:17

Truf krijgt voor max. 150kg van allerlei wormenkuren behalve equest pramox, op aanraden van DA.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:36

AmyII schreef:
Truf krijgt voor max. 150kg van allerlei wormenkuren behalve equest pramox, op aanraden van DA.

En betekent dat dat jij helemaal geen Equest Pramox geeft, of daarvan juist meer dan 150 kg?