Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mikado98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:04

ze bestaan nog hoor !

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:01

Ik ken ze wel... Maar ik ben het zelf niet

miranda1967

Re: Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:38

Ik was er één en eigenlijk ben ik dat nog steeds en mijn dochter is er ook één !
Ik hing vroeger ook de hele dag rond op de manege en hoopte dat ik een pony mocht uitstappen..en toen kwam er een echtpaar allebei op een Fries en die kwamen langs op de manege om wat te drinken tijdens hun buitenrit wat langs onze manege liep en mocht ik als kleine meid van 11 jaar een Fries uitstappen !
Die hoge hals vergeet ik nooit meer ik kon niet eens tussen z'n oortjes doorkijken,wat een machtig dier !
Vanaf toen was ik 'friesfan"en nog steeds ,mijn dochter ook die heeft dat virus ook te pakken maar ik kan helaas geen eigen paard betalen dus verzorgen wij samen een oud paard geen fries trouwens jammer genoeg maar deze is ook erg lief en we genieten samen volop als we er zijn.
Nu kom ik nog wel eens op een hele sjieke grote pensionstal en daar wordt op hoog niveau gedressuurd,ik kijk met verbazing wat ze de paarden kunnen laten doen alla "ankie" prachtig hoe die paarden lopen ,ik zie daar geen kinderen dus ook geen penny's,er is nog nooit een rubberen rijlaars voorbijgekomen en al helemaal geen laars zonder spoor erop,er loopt geen paard zonder peesbeschermer in de bak en er is geen één paard die niet geschoren is,ik hoor alleen maar termen als travers, Z,winstpunten, wow,enzz (weet bij god niet waar ze het over hebben) en ik zie er(bijna) nooit iemand die zijn paard knuffeld,laatst knuffelde ik een paard die me altijd roept op zijn manier en ik aai hem dan en hij legt zijn hoofd in mijn nek en kriebelt met zijn lippen mijn nek ,ik geniet hij geniet .
Terwijl ik dit doe zie ik zijn buurvrouw de stal uitmesten ik zeg goh is jouw paard ook zo'n kroelkont ? ze zegt ; dat weet ik niet want ik doe dat eigenlijk nooit ,ik zou het niet weten..ik rijd en train hem en verzorg hem want het is mijn paard maar ik doe dat nooit..
Ik loop verder en zie een ander prachtig en lief paard ik zeg oh wat een beauty hoe heet hij ? krijg ik als antwoordt; zijn vader heet bla bla.. en zijn opa heet bla bla ik zeg ja maar hoe heet hij ? hij zegt ze ? wij praten niet over zijn naam zegt ze want het gaat om zijn bloedlijn en hoe hij heet is helemaal niet belangrijk .. ik loop verder en vraag me werkelijk af ; zijn al deze eigenaars van deze paarden nou van een andere planeet gekomen als ik ? Zijn hun vroeger ook een penny geweest ? nee dat kan niet penny blijf je toch hoe oud je ook bent ,hoeveel geld en hoeveel dure paarden je ook hebt ?
Heb ik wat gemist wat er is veranderd in de paardenwereld of heb ik het nooit gezien ?
Kan iemand het me uitleggen of zitten die personen niet op bokt zitten hier alleen de echte penny's ?

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:56

Ik geloof echt dat ze er nog wel zijn die echte penny meisjes, maar ik zie ze hier niet vaak meer.

Ik was vroeger ook wel een penny, maar niet overdreven.

Hoe ik zelf aan mijn paarden ben gekomen heeft ook een hoog penny gehalte:
* mijn pony kreeg ik toen de eigenaar overleed van zijn vrouw/weduwe op mijn 13e (kan het nog meer penny) pony had daarvoor al dubbel Z gelopen. Hun wilde er niet meer voor zorgen.
* op mijn 15e kocht ik mijn eerste Hengst van 2 die ik zelf heb ingereden. (heel hoog penny gehalte)
* op mijn 17e kocht ik een jaarling merrie waar ik zelf een veulen uit heb gefokt (ook wel penny waardig)

Vroeger had ik natuurlijk ook een abbo op de penny :D en de Bianca boekjes waren ook leuk. haha :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:50

Zo was ik PRECIES, vond het héérlijk op de manege, áltijd op zoek naar verzorgponys, paarden maakte niks uit, was al blij als ik mocht poetsen of iemand mocht helpen met zadelen.

Ik weet nog dat ik het paard van mijn instructrice mocht uitstappen, helemaal blij.
En in de auto als ik een paard zag, helemaal nakijken tot hij uit het zicht verdwenen was:P
Dat was dan toen ik 9/10/11 was, ben nu 15 dus dat is nog nieteens héél lang geleden.

Ook gek op heartland en ponyfriends natuurlijk :Y)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 27-02-11 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:52

Ik was ook een rasechte penny. Nu een stuk minder overginds.
Hoeveel uur ik wel niet gepoest, gewandeld, gekeken en in het weiland gezeten heb...

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:05

Ik zie mezelf hier wel in :D

Annika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:36

jaa hoor ik was vroeger ook zo!
zo snel mogelijk op de fiets stappen en lekker naar de ponies gaan!
hele verhalen vertellen en dan ook nog het gevoel hebben dat hij terug praat:D

haha ik ken ze nu nog, om de dag aan de deur te komen of mijn paarden worden verzorgt:D
maar de laatste tijd worden ze 'arroganter' ze denken dat ze veel kunnen enz.
sommigen zijn wel heel lief <3

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:41

Helaas bestaan er niet alleen de hele dag hangen op de manege penny's maar ook nog is de ergere versie ; zelf bij iemand anders in de wei kruipen om zijn of haar pony te bemachtigen.
daarmee bedoel ik dat ze gewoon ongevraagd en ongezien op een pony gaan rijden.
meerdere malen bij mij voorgekomen, erg irritant.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:43

Penny kindjes, daar zijn er nog vast genoeg van! :P
Als je op een zaterdagmiddag naar een manege gaat zul je vast meer dan genoeg penny kindjes aantreffen.

Wel grappig de naam Penny-Kindjes of Penny-Meiden... Het is wel duidelijk dat paarden en pony's een positieve effect hebben op kinderen ( Ook op volwassenen trouwens! ), want je ziet de ''penny-kinderen'' toch wel alle rotklusjes erbij doen zonder dat ze het erg vinden! :)

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:47

dat wel daarin herken ik mij heel erg :j
ik verzorg bij een Keuringsstal en de eigenaresse heeft eind vorig jaar een zoontje gekregen,
en kan nu niet uren weg zijn om uit te mesten, en dat doe ik dan, ben ook helemaal niet vies om even in te vetten, of de stallen te doen, naast dat mag ik altijd een keer overslaan vind ze totaal niet erg, geef de pony's altijd beweging als ik er ben, heerlijk die muppekes zien lopen, word je toch helemaal verliefd op?

voor de geintresseerde ik verzorg hier :
www.rozenhaghe.nl

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:50

Haha ik herken mezelf helemaal in jou openingspost! :D
Nu ben ik nog steeds een grote penny hoor, ik heb een Haflinger die het heeeerlijk vind om te poetsen en te tutten dus daar maak ik dan ook gretig gebruik van haha.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:50

ze zijn er nog wel, ik heb een aantal hele goede en een paar bijna hele goede!

Romy1710

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:59

ja ze bestaan nog. maar er zijn er minder als vroeger!

schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:29

ik was er ook een.
uren naar mijn verzorgpony's gaan waar ik niet eens op kon rijden (shetlanders )
maar de eigenaren kwamen naar mij toe (had toen 3 verzorgpony's)
ik was te bang om naar de eigenaren toe te stappen :j
uren op de manege hangen en kijken hoe anderen hun paarden reden enz.
helpen met voeren en soms mocht ik van iemand een paard of pony rijden als ze niet konden.
tegenwoordig komen de meeste kinderen alleen maar voor te rijden echt triest! ;(
en vroeger helemaal gek van Heardland Ponyfriens en bianca boeken !

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:17

:+

Ik vind de 'zogenaamde rotklusjes' hartstikke leuk!?
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind 't rijden eigenlijk nog een van de minst leuke dingen.
Het is wel leuk maar.. like - een band opbouwen, lekker knuffelen, spelen, poetsen, VD...

Vind het echt zwak dat de meerderheid eigenlijk alleen nog maar komt voor het rijden!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:28

Ze zijn er nog zat, ik werk op een manege en krijg daar lessen voor en mag paarden doorrijden. Maar er helpen hier zat meisjes van 7/10 die helemaal in de wolken zijn na het vetten van de hoofdstellen als ze dan mogen helpen met het ''uitlaten'' van een pony vanwege bijv. een blessure waardoor ze niet gewoon buiten kunnen staan. En vinden het geweldig om alle manege paarden en pony's(intotaal stuk of 65) te poetsen.

RobinJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:40

Wat is een penny okalweer ?? *bloos*

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:16

wij hebben er 1 op stal.
maar dat is ook een meisje met verdomde veel talent!
die bied je ook graag kansen aan.

ik kan mijn paarden zelf ook nog uren bewonderen,
en tuttelen.
en heb nog steets het mijn pony's zijn de beste.
maar verzorgpony zoeken enzo hoef ik niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:18

Jup, bij de ponies van de buren.. Zijn nu weggestuurd maar ik kon me goed vermaken met het kijken naar hun "rijden" :))
alleen op n gegeven moment hebben ze de manen van de shethengst kort geknipt :x en kwamen ze elke keer niet, toen was t over met de pret!

edit: ik was zelf vroeger ook een echte :D elke dag door weer en wind op de fiets naar mn verzorgpony..mijn moeder werd er knettergek van en iedereen zei ach..als ze een vriendje krijgt gaat het wel over. Nou niet dus, heb er hard voor gewerkt en voor gezorgd en heb daardoor zoveel kansen gekregen!!Ben ik nu erg blij mee :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-11 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:19

KLfan schreef:
Ze zijn er nog zat, ik werk op een manege en krijg daar lessen voor en mag paarden doorrijden. Maar er helpen hier zat meisjes van 7/10 die helemaal in de wolken zijn na het vetten van de hoofdstellen als ze dan mogen helpen met het ''uitlaten'' van een pony vanwege bijv. een blessure waardoor ze niet gewoon buiten kunnen staan. En vinden het geweldig om alle manege paarden en pony's(intotaal stuk of 65) te poetsen.

Dus je krijgt niet betaald maar mag paarden doorrijden? :o dat is toch ook werk....?
Die manege eigenaar zal wel blij zijn met jou :=

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:20

ik ben en was er zo eentje ja :j

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:25

VivaLaVida schreef:
KLfan schreef:

Dus je krijgt niet betaald maar mag paarden doorrijden? :o dat is toch ook werk....?
Die manege eigenaar zal wel blij zijn met jou :=

Ik accepteer dit als ''loon'' omdat ik door deze paarden ook veel leer, deze rijd ik dan ook in GRATIS lessen waarmee ik heel erg blij ben, en ja de eigenaar is heel blij met me :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:26

hahaha jaa ik was er ook 1!

zo had ik altijd op de zaterdagochtend om 9 uur les.. kwart voor 8/8 uur was ik op de manege... dan ging ik altijd mn paard zn nek masseren.. want dan kon ie makkelijker naar beneden lopen :j :')

en op de vrijdag en zaterdagavond hielpen we altijd met spelletjes mee voor feestjes.. 2 uur lang meelopen met pony's.. en dan met een beetje geluk mocht je een uurtje vrijrijden :P

ook ik ging alle paarden in de buurt af om te vragen om te verzorgen.. staat me nog iets van bij dat een vrouwtje tegen mij zei: nee onze pony is te jong.. is nog niet bereden.. kom over een jaar maar terug.. (terwijl later bleek dat ie al de 15 gepasseerd was :') )

en idd.. daaaagen kon ik hangen op de manege.. en als ik er niet was, dan droomde ik er wel van! en het was helemaaaaal geweldig als iemand je mee vroeg op concour.. zodat je even kon helpen.. dan was ik helemaal gelukkig! <3

RobinJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:29

Maar wat is een penny nou ookalweer?