Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nuscaniels schreef:In plaats van zo een flexibele emmer heb ik een hoefzak voor een badje.
Mijn paard blijft absoluut niet met haar benen in een emmer staan.
De hoefzak kan je vullen met water en dan om het been vastzetten.
Koper schreef:Ik heb een gedeelte Zorgvuldig Uitgekozen Materiaal uit de periode waarin ik mijn paard net had. Dan moet je denken aan hoefzak, zelfklevende en elastische bandages, gaasjes, gamgee, thermometer (die inmiddels is gaan roesten), binnenband van fiets, enz enz enz. Dingen die ik nog nooit gebruikt heb.
En dan heb je een gedeelte wat je in de loop der tijd wél nodig hebt en er nog niet in zat. Veel groene leem. Betadinezalf. Sudocreme. Allerlei middeltjes tegen leverproblemen en een bandblessure (met goed gevolg gebruikt en nu overbodig). Pincet en plakband voor teken enzo (ook al een tijd niet nodig gehad trouwens). Het is dus een beetje een allegaartje. Veel heb ik ook in veelvoud. Laatst heb ik bij voorbeeld een stuk of zes aangebroken tubetjes betadinezalf weggegooid. Wat ik wel nog even bewaar is een restje Sebacil van inmiddels een paar jaar over de datum (maar vorig jaar nog prima werkzaam). Metacam heb ik weggeflikkerd, paard werd er maar bevangen van. Van Ventipulmin vond ik het middel ook erger dan de kwaal.
Dingen als shampoo en uierzalf vallen bij mij niet onder apotheek maar onder verzorging. Magnesium is dan weer wel apotheek, pony heeft het chronisch nodig en zonder magnesium krijgt ze nare wonden, hoefscheuren enz.
En een stukje apotheek groeit bij mij ook in de wei. Er staat gelukkig veel meer dan alleen gras. Kunnen ze zelf pakken wat ze nodig hebben. En sommige dingen groeien elders. In het najaar heb ik bij voorbeeld een voorraad rozebottels voor ze nodig. Als ik daar niet genoeg van kan vinden koop ik dat ook wel voor ze.
En dan zijn er nog de voorwerpen die je gewoon standaard bij je hebt en die ook in ehbo-situaties van pas kunnen komen. Zoals hoevenkrabber (paard is eens in zo'n u-kram voor prikkeldraad gaan staan en die kon ik er met een hoevenkrabber weer uit halen), mes, tangetje, lampje enz. Van die dingen die net zo standaard in je zak zitten als strotouwtjes.