Een paard voor de heb

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe denken jullie over een paard voor de heb?

Belachelijk
188 (74%)
Niet zo raar
35 (13%)
Groot gelijk
15 (5%)
Geen mening
14 (5%)

Totaal aantal stemmen: 252

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:14

Prima toch een paard als status symbool en er verder niets mee doen.

Dat soort paarden worden soms zelfs wereldkampioen :)

Mensen die hier zeggen dat een paard handenvol geld kost en dat het onzinnig is om er niets mee te doen. Voor de een is het handenvol geld , voor de ander stelt die 500 euro pm niets voor.
Als het dier maar door iemand verzorgd wordt ( pension stal, verzorger maak niet uit)
Mensen die geld hebben voor een statussymbool hebben ook wel geld om de verzorging uit te besteden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 00:17

Ik zelf sta met nog iemand anders bij iemand in de achtertuin, we hebben allebij 1 paard. Samen regelen we de verzorging ik doe de ochtende van maandag t/m vrijdag en zaterdag 's ochtends en 's avonds, ik sorg dan dat de paarden krachtvoer, buiten hooi en water krijgen en buiten of binnen gezet worden. Mijn stalgenoot doet dit op de andere dagen. Verder gewoon nog het uitmesten en het voer binnen klaar zetten voor de avond, en zijn water binnen vullen. Ik heb er dus voor gekozen om op zondag neit bij mijn paard te komen en hij wordt dan door haar gevoerd, drollen geschept en de hele mikmak en ik doe dat weer voor haar op zaterdag. Er is dus niet 1 dag dat het paard niet verzorgd wordt.

Rijden/longeren(lees beweging geven) daarentegen doe ik om de dag, alleen maar omdat zijn trainingen vrij heftig zijn en hij die dag vrij nodig heeft om te herstellen/ontspannen.

@Ap_art: dat vindt ik niet een paard voor de heb hebben, je zorgt er immers gewoon voor.

@annastasia: ik bedrijp denk ik niet helemaal wat je bedoeld?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 00:18

MariekeB schreef:

Mensen die hier zeggen dat een paard handenvol geld kost en dat het onzinnig is om er niets mee te doen. Voor de een is het handenvol geld , voor de ander stelt die 500 euro pm niets voor.
Als het dier maar door iemand verzorgd wordt ( pension stal, verzorger maak niet uit)
Mensen die geld hebben voor een statussymbool hebben ook wel geld om de verzorging uit te besteden.

Ik bedoel niet een paard in training zetten voor 500 euro per maand, maar in een box/wei zetten en er niet naar omkijken of er voor zorgen dat iemand anders dit doet.

Anoniem

Re: Een paard voor de heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:40

Ik snap denk ik het idee achter dit topic gewoon niet helemaal

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:26

daffie1986 schreef:
@annastasia: ik bedrijp denk ik niet helemaal wat je bedoeld?

Paardenmensen zijn mensen die er echt in zitten, snappen wat het dier nodig heeft en dit het dier ook geven. Zij hebben er (in de meeste gevallen) verstand van.

Mensen met paarden, zijn net zoals het er staat, mensen die een paard hebben, maar eigenlijk de verantwoording niet kunnen dragen en er geen tot weinig verstand van hebben, en in sommige gevallen beter geen paard kunnen hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:51

Het ging toch over een paard voor 'de heb' hebben? Niet over een paard verwaarlozen, topicstarter beschrijft dat de eigenaar er niets mee doet, maar dat het dan door anderen verzorgd wordt, daar is niets mis mee, klinkt eerder allemaal een beetje als afgunst

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:54

Hoezo belachelijk..? Als het paard goed verzorgd wordt ( stal, eten drinken), lekker buiten komt is er toch niets aan de hand? Paarden hoeven niet perse gereden te worden en elke dag betutteld hoor..!
Als je toch het geld er voor hebt? Er zijn ook mensen die niks met paarden kunnen maar ze gewoon leuk vinden in de achtertuin om naar te kijken..? So what.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:15

daffie1986 schreef:
MariekeB schreef:

Ik bedoel niet een paard in training zetten voor 500 euro per maand, maar in een box/wei zetten en er niet naar omkijken of er voor zorgen dat iemand anders dit doet.

Ik denk dat je in 't vervolg toch wat beter moet nadenken hoe je je vraag formuleert: zoals blijkt vind de één 'voor de heb' een paard om te hebben, het wel goed verzorgen maar er verder niets mee doen, en de ander ziet 'voor de heb' als verwaarlozen en er totaal niet naar omkijken.
Uit je reacties blijkt inmiddels dat je dat laatste bedoeld - waarom heb je het dan ook niet meteen zo geschreven?
Die poll slaat inmiddels nergens op: iedereen zal het belachelijk vinden als je een paard hebt en het vervolgens totaal niet verzorgd. Maar als je je paard daarentegen wél goed verzorgd, krijg je een hele andere uitslag. De meesten vinden het namelijk helemaal niet belachelijk als je een paard hebt zonder er persé mee te moeten werken, maar wel goed verzorgt. :roll:

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:25

Voor de "heb" iets hebben komt tegenwoordig helaas vaak voor en niet alleen met dieren hoor.
Veel mensen geven 'een euro uit terwijl ze maar 50ct verdienen' en enkel om idd te kunnen zeggen; kijk eens wat ik HEB!

Iedereen kan een paard kopen en ergens in een hokje proppen,maar of dat dierenliefde is?Nee dat is omdat het toevallig bij iemand z'n outfit of inrichting paste.
En die dieren vliegen ook weer net zo snel de straat op zodra ze niet meer in dat plaatje passen.Alleen jammer dat ze voorheen ook geen leuk leventje bij zo'n eigenaar hadden.
Ik snap ts heel goed wat ze met 'heb' bedoeld.(zo moeilijk is dat niet)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:26

Des te minder paarden naar de slacht gaan.

Mits ze "goed" verzorgd worden vindt ik het geen probleem.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:29

heb de topic niet geheel door gelezen hoor.
ik vind het belachelijk dat mensen een paard hebben voor de HEB.....
maar bij ons op stal staan ongeveer 90 paarden, sommige mensen hebben dan meerdere paarden. maar de paarden die in de 24 uurs wei staan(staan altijd buiten met schuilstal) die komen ook maar soms eventjes rijden, 2 of 3 keer in de week...
en sommige mensen uit de gewone stallen doen dat ook, ik vind dat dat eigelijk niet kan. maarja, ik zorg wel goed voor mijn paardje :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:35

Het ligt er misschien wel aan hoe je het opvat, maar ik heb een bloedhekel aan mensen die een duur paard kopen en setjes, dekens e.d. in allerlei soorten en maten (om maar mee te pronken) en wanneer het beestje iets mankeerd hebben ze echt geen geld over voor een dierenarts :( (en ja, die mensen ben ik wel eens tegen gekomen!!)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:36

Kentaro schreef:
Het ligt er misschien wel aan hoe je het opvat, maar ik heb een bloedhekel aan mensen die een duur paard kopen en setjes, dekens e.d. in allerlei soorten en maten (om maar mee te pronken) en wanneer het beestje iets mankeerd hebben ze echt geen geld over voor een dierenarts :( (en ja, die mensen ben ik wel eens tegen gekomen!!)

AMEN!!!
Of met de duurste mobieltjes voor de stal zitten te flipperen en dan lopen zeiken dat het hooi zo duur is!!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:49

Citaat:
MEN!!!
Of met de duurste mobieltjes voor de stal zitten te flipperen en dan lopen zeiken dat het hooi zo duur is!!!

Jezus, tis maar waar je je druk om maakt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:53

leven en laten leven mensen :D

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:54

Ik heb ook paardjes voor de heb (worden wel goed verzorgt uiteraard, hebben groot weiland, vriendjes, schuilmogelijkheden, DA etc) maar ik ben er achtergekomen dat ik geen paarden- sport- liefhebber ben, maar een paarden- of eigenlijk pony liefhebber. En laten mijn pony's nu aardsluie varkentjes zijn, die hebben daar geen probleem mee. :D

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:55

Kentaro schreef:

bij ons hadden we ook zulke mensen, was een klein paardje die al tijdje niet goed meer kon eten, iedereen zei, haal er een tandarts bij,

nee dat kost teveel geld zeiden ze toen,
op een gegeven moment at het paard helemaal niet meer en hij was al veel te mager, toen wilde ze ineens wel een tandarts en dierenarts erbij halen, maarja toen was het al te laat. toen was het paard al overleden. :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:57

Zolang die dieren regelmatig naar buiten komen en voer en water krijgen...Waarom niet!

Die hebben we hier ook wel hoor, die alleen in het weekend tijd hebben. Hun paarden komen gewoon elke dag naar buiten en worden goed verzorgd, vind er niks zieligs aan, die paarden zijn hartstikke happy!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:02

Als paarden goed verzorgt worden hoeven ze toch niet perse een functie te hebben, ik heb ze zoals iemand anders een hond heeft. Mijn honden zijn er zelfs om mijn hebbedingen te beschermen. Precies andersom dus.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:05

Dan heb ik ook een paard voor de heb :?

Ik kom en rij ook niet elke dag. Ze wordt momenteel minimaal 2 tot 4 keer gereden in een week (2x door mijn bijrijdster), en verder wordt ze super verzorgd en vertroeteld door de staleigenaresse. Ze komt nu elke dag buiten met 2 vriendjes (in de zomer 4), en ze vermaakt zich prima hoor. Zo zielig is ze nou ook weer niet. Ik heb dan ook geen sportpaard die verplicht beweging moet, maar een "simpele" recreatieknol.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:10

Hhihihi ik moet nu wel een beetje lachen in dit lachen! :=
Wat schieten er toch veel mensen in de verdediging?

TS doelt op mensen die een paard aanschaffen,ergens "dumpen" en er niet tot weinig naar omkijken.
Dus er gewoonweg niet voor zorgen.
Dus,geen schone stal,geen fatsoenlijk voer,geen medische zorg enz.

Maar dat DIE mensen dan wel kunnen zeggen: Ik HEB een paard.

Ik neem aan dat iedereen in dit topic aan geen van genoemde negatieve dingen voldoet? ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:04

funnyhorses schreef:
Hhihihi ik moet nu wel een beetje lachen in dit lachen! :=
Wat schieten er toch veel mensen in de verdediging?

TS doelt op mensen die een paard aanschaffen,ergens "dumpen" en er niet tot weinig naar omkijken.
Dus er gewoonweg niet voor zorgen.
Dus,geen schone stal,geen fatsoenlijk voer,geen medische zorg enz.

Maar dat DIE mensen dan wel kunnen zeggen: Ik HEB een paard.

Ik neem aan dat iedereen in dit topic aan geen van genoemde negatieve dingen voldoet? ;)

Als deTS dat bedoelt moet ze dat duidelijker omschrijven...!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:14

Nog duidelijker?
Naar mijn mening heeft ze dat toch echt al een paar keer gedaan hoor. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:23

funnyhorses schreef:
Nog duidelijker?
Naar mijn mening heeft ze dat toch echt al een paar keer gedaan hoor. ;)

Veel mensen lezen bij een dergelijk topic alleen de OP, heb ik in ieder geval wel gedaan

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:28

Ach ja, die mensen heb je altijd. Is toch wel sjiek om te zeggen dat je een paard hebt, zeker als hij lekker verzorgd wordt en je er maar 1 x per week even naar toe gaat en een rondje met hem met zijn mooie dure halster om het erf loopt.

Ik heb zelf schoonfamilie die heel erg zijn op het "ik wil erbij horen".
Gaan ook elk jaar naar CHIO, in de skybox, ze hebben niks met paarden en snappen er de ballen niet van, maar oh, die paardjes tillen zo mooi hun voetjes op. Mij vragen ze nooit mee bv, terwijl ze weten hoe leuk ik het vind.
Zo doen ze meer dingen om bij de "elite" te horen en af en toe hoor ik mijn schoonzus over een "eigen paard", terwijl ze niks met paarden heeft, maar ach het hoort erbij....Dure grote villa, dure auto's, 4 x per jaar op wintersport, hockey, duurste merkkleding etc., alleen paard om op zondagmiddag naar toe te gaan ontbreekt nog. Kan je daar ook nog mee schermen, ik heb een paard...