gewoon lekker kammen ! wel antiklit er in en onderaan beginnen met een gewonen mensen borstel als je dat gewoon met beleid doet maak je niks stuk je borsteld je eigen haar toch ook gewoon elke dag
NaatSaloon
Geplaatst: 21-07-11 23:19
het is slecht om hem te kammen want dan komen er veel haren uit. ik doe het gwn heel soms hij moet er natuurlijk wel mooi uitzien! xd
Gwn haarborstel kopen bij de kruidvat... en dan de staart behandelen met WASVERZACHTER word super zacht, ruikt lekker en geeft geen klitten, let wel verdun de wasverzachter met water, of doe de staart met wasverzachter behandelen wanneer je je paard helemaal aant wassen ben(dus douchen)
Werkt echt en is nog goedkoop ook
polly26
Geplaatst: 23-07-11 23:39
ik gebruik talkpoeder of anti klit van de action hair serum en dan voorzichtig met een zachte borstel kammen
xLovePonyx
Geplaatst: 25-07-11 21:21
Ik ontpluis eerst de hele staart met de hand . en dan spuit ik er antiklit in, en als het dan nog nodig is borstel ik het ook. Maar meestal hoeft dit dan al niet meer.
sophianemo
Geplaatst: 31-07-11 22:17
Ik de de staart van me pony eigenlijk waarneer ik er zin in heb. Als je er anti-klit in doet dan kan het makkelijk. Groetjuzz.
KarlijnS
Geplaatst: 01-08-11 20:31
ben het met de andere eens over als je het doet, dat je dan antiklit gebruikt. maar als je veel tijd heb, kan je met je vingers de haren ontwarren, volgens mij gaan er dan een stuk minder haren uit de staart
de staart spuit ik in met gliss kur de manen ook soms dan laat ik het even intrekken daarma glijd de borstel erdoor heen en de staarten van mn paarden zijn allemaal even dik en als het lekker weer is dan was ik de staart en manen met groene zeep het paard zelf niet daar heb ik weer paarden shampoo voor
Sharon_2105
Geplaatst: 07-08-11 22:27
Mag wel, maar niet elke dag omdat de staart anders teveel uitdunt. Ik doe het om de paar maand of weken eens, maar eerst spuit ik de staart in met zo een ontklitspray ofzoiets
kusjexjayva
Geplaatst: 07-08-11 22:29
ik borstel de staart zo weinig mogelijk. Strootjes er met de hand uitpulken en af en toe een niet te harde borstel er door. Alleen voor een wedstrijd wassen we de staart, anti klit erin en dan met de hand uitpluizen
Desireex
Geplaatst: 09-08-11 16:38
Hoevaker je borstelt hoe dunnerje staart wordt:D
DonDon
Geplaatst: 09-08-11 16:39
Ik doe het nooit met een kam ik doe het altijd met een borstel..
NienSCHaap
Geplaatst: 09-08-11 17:46
De staart van een paard mag je gewoon kammen, alleen vaak word er zo hard door heen gekamd. dat veel van de haren van de staart erbij afbreken en daar word de staart niet mooier van. Ik gebruik zelf altijd antiklit wat echt super goed werkt en als je dan de staart voorzichtig uitkamt blijft de staart mooi. mijn paard heeft een lekkere volle staart ben er ook erg zuinig op het ligt er ook behoorlijk aan met wat voor kam/borstel je de staart mee kamt...
H_M_UP
Geplaatst: 12-08-11 18:54
Je kan het doen maar niet te vaak! De haren groeien heel langzaam aan.
S_en_Z
Geplaatst: 12-08-11 18:59
ik doe er cowboy magic detangler in en binnen een paar minuten kan ik hem met gemak uitborstelen.. gaat veeeel makkelijker dan met gewone anti klit en je hoeft het er absoluut niet dagelijks in te doen.
Ik kam mijn paard haar staart zelfs 2 x per dag... van onderaan steeds wat meer naar boven.. en ik zal je zeggen.. die van mij komt 1x in de week misschien 1 haar vanaf en verder niets
moelly
Geplaatst: 12-08-11 19:34
Savannah_XxX schreef:
Ik doe de staart met een borstel met hele brede tanden... En ik zou, als je voor anti klit spray gaat, eerst testen of ze wel tegen een spuitbus kan.
Ik doe het eigenlijk nooit. Alleen als ik de staart was. En als er hele grote klitten inzitten zou ik ze er gewoon met je vingers uithalen. Of met een anti klit spray. Maar ik ken een pony die vroeger een hele mooie volle staart had. En nu een paar jaar later (nadat hij bijna elke dag werd uitgekamt) is er bijna niks meer van over. Dat is echt zonde.
Wij kammen de staart alleen na het wassen voor een wedstrijd. Dan spuiten we er s'avonds antiklit in en de volgende ochtend kammen we hem door. en dan van onder naar boven telkens een klein stukje erbij pakken.
Amyy_
Geplaatst: 13-08-11 22:50
Ik pluis altijd helemaal uit, beetje anti-klit spul en pluizen maar
_DP_
Geplaatst: 13-08-11 22:54
Ik borstel elke dag de staart. Er zitten nooit echte klitten in en als ik klaar ben heb ik in de borstel of op de grond geen losse haren zitten. Gebruik de cowboy magic detangler om te ontklitten.
Cavaletto
Geplaatst: 14-08-11 17:23
Van beneden naar boven borstelen met harde borstel. Eventueel antiklit (spray).
Tesseel
Geplaatst: 14-08-11 22:30
ik kamde hem eerst ook elke dag maar uiteindelijk werd het een klein flutstaartje toen knipte ik hem een paar keer stevig bij en nu is hij weer mooi dik:P maar ik raad je af om elke dag te kammen, 2 x in de week is meer dan zat:P ik heb nu wel zo'n speciale borstel die niet manen/staartharen meeneemt maar gewoon de klitten eruit haalt;P
Tyrael
Geplaatst: 15-08-11 10:14
Ik pluis hem altijd eerst uit met de hand. daarna anti-klit als ik het heb en dan met borstel er door heen. Doe dit niet iedere dag, paar keer week.
shelty21
Geplaatst: 15-08-11 12:55
Veel anti klit gebruiken even laten op drogen en dan kun je de staat zo uitborstelen zonder dat hij zou breken