!!! De afmetingen van een binnenpiste meningen gevraagd !!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Barock

Re: !!! De afmetingen van een binnenpiste meningen gevraagd !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:07

Een kleine baan kan natuurlijk prima, maar als je alles nu gaat bouwen zou ik wel proberen toch gelijk een 20 x 40 baan te doen, van een kleinere krijg je denk wel spijt uiteindelijk.succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:31

Kleiner dan 15 x 30 meter zou ik echt niet doen !!

Dit heb je gewoon minimaal nodig om een BEETJE te kunnen rijden.

Een grote volte is dan 15 meter in doorsnede , dat is nog te doen als je een beetje kunt sturen.

Heb je een korte zijde van 10 meter dan is een "grote volte" in die baan dus een kleine volte van 10 meter , dat is ECHT niet tof om te rijden.

Om een beetje fatsoenlijk te kunnen longeren heb je al minimaal 15 x 15 meter nodig.

Een binnenbak van 10 x 20 meter daar kun je NIETS mee. Paard kan er wat rondwandelen , dat is alles.

Als je een normale 20 x 40 rijbaan hebt , of een 20 x 60 dressuurbaan , dan is een grote volte daarin gewoon 20 x 20 meter.
Dan rij je een rondje. Stel je voor dat je een "bak" hebt van een HALVE grote volte....dat krijg je met je 10 x 20 meter :P

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:10

ik ben wel benieuwd hoe een bak van 15x30 eruit ziet, iemand een foto ?

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:22

Het hangt ook af van wat je gewend bent. De standaardmaat was "vroeguh" 16x32.
Daar heb ik jarenlang in gereden, vaak met 8 paarden tegelijk, ging prima.
Nu vraag ik me weleens af hoe dat mogelijk was wanneer ik zo'n "voor-mijn-gevoel-veel-te-kleine" bak zie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:27

pres schreef:
Ik vind 20x40 al klein dus laat staan 20x10. Dat is leuk om in los te gooien of te longeren maar meer ook niet. Voor 30.000 euro kun je een hele leuke buitenbak aan laten leggen. Ik denk dat je daar vele malen beter mee af bent. Met een goede bodem kun je dan bijna altijd rijden.

Ja ik ook .. Nou zijn wel wel erg verwend op stal !! we hebben een binnenbak van 22x62
en een buitenbak van 50x100 en beide achterbergbodem.

We hebben ook een longeer/losgooibak van 16x32 en dat is echt niet fijn rijden ..
Gelukkig hbben we altijd wel plek in de andere bakken.

Ik zou als ik jou was offertes opvragen bij verschillende bedrijven en ook goed denken over de bodem en daar offertes van opvragen.
misschien kun je dan idd wel voor een overkapping gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:30

benweg schreef:
Het hangt ook af van wat je gewend bent. De standaardmaat was "vroeguh" 16x32.Daar heb ik jarenlang in gereden, vaak met 8 paarden tegelijk, ging prima.
Nu vraag ik me weleens af hoe dat mogelijk was wanneer ik zo'n "voor-mijn-gevoel-veel-te-kleine" bak zie :+

Zo 1 hebben wij er idd ook .

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:46

Ik heb ook een aantal keer in een binnen bak van 20x20 gereden (in het buitenland) hebben ook een vierkante MEGA buiten bak, die binnen bak was vooral rondjes rijden, alhoewel we hebben er zelfs in gesprongen en ja dat gaat echt! Binnen bak was meer voor het 'slechte' weer, dan bedoel ik meer te droog weer waardoor er ontzettend veel stuif buiten was, waar enkele paarden ook allergisch voor waren. Maar toch zou ik niet voor zo'n kleine bak kiezen.. nee krijg je geheid spijt van denk ik! Maar zo te lezen heb je ook een buitenbak.. Als dat een goede buiten bak is kan je 20x20 (of 20x30) wel als 'bij bakje' doen voor de strenge winters. Ik zou trouwens wel sowieso 20 meter breed doen, smalle binnen bakken vind ik zeer onprettig rijden, vooral voor de grotere paarden.