Maar vooral vraag aan je buren, kennissen, vrienden of die niet iemand weten. Ze hoeven niet direct al je mest mee te nemen. Maar 1 kar is toch weer een hele kar. Straks is het weer voorjaar en dan zijn er misschien genoeg gegadigden. (wie zoekt die vindt riep m'n oma altijd
) En wellicht heeft je buurman tuinvrienden die er ook wel weg mee weten. Kijk ook eens of er een tuinclub of rozenkweker in de buurt zit. En bied uiteraard aan dat je het komt brengen, dat is vaak al het halve werk... en uiteraard rijd eens een rondje om te zien of mensen moestuinen hebben. Hoeveel kippen ga je aanschaffen TS? Je hebt er best veel nodig, hoeveel paarden heb je?? Er is ook een kippenforum mocht je er verder nog niet veel over weten. Ik zou iig niet alleen kippen aanschaffen vanwege je mest (je andere GFT/tuinafval kan er ook bij) maar vooral omdat je kippen leuk vind. Voordat je ze aanschaft is het ook handig iets te weten over bloedluizen, vijanden etc. Deze site is al een goed begin http://www.schutters.net/kippen/

Strokorrels lijkt mij ook een beste tip. Kijk even in het strokorreltopic anders voor meer info. [VSW] Stro-korrels?

) 
Het gaat hier om een schone merrie die eigenlijk altijd netjes achter de mat mest en piest. De mest wordt 2x per dag uit de stal gehaald en 1x per dag schep ik de piesplek eruit. De mat zelf is altijd droog maar ik denk dat dat bij een ruin niet zo zou zijn. De mat is inderdaad vloeistofdicht en best zacht.