Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik ga met carnaval kennis maken met een paard en als dat klikt dan lijkt het toch echt te gaan gebeuren....Duhelo schreef:Angela: van het manegepaardi n je openingspost: ben je helemaal zeker dat hij volledig afgeschreven is?
Ik heb namelijk een 1,5 jarig paardje gekocht. Wel een gangenpaard dus qua gedrag en karakter gewoon ontzettend koel (de meeste dan). Bovendien kun je daar heerlijk mee recreatierijden, dat is misschien ook een idee voor jou, persoonlijk zou ik geen "gewoon" paard meer willen. (sorry, even reclame maken voor mijn ras/knollies
) Ik vind ook dat er altijd zo ontzettend op gehamerd wordt dat een paard zo ontzettend veel kost. (op zich wel goed uiteraard maar je kunt het ook wel heel zwaar maken hoor) Ik heb ze nu dan wel thuis staan (kost ook genoeg, meer dan dat ik er twee had die in pension stonden) maar ik ben echt nooit 500 euro in de maand kwijtgeweest, vooral als je, zoals je schrijft, alleen recreatief rijdt. Als ik het zo lees, heb je er goed over nagedacht (meer dan ik destijds haha) en ik zou er gewoon voor gaan. Angela_28 schreef:Duhelo schreef:Angela: van het manegepaardi n je openingspost: ben je helemaal zeker dat hij volledig afgeschreven is?
Als je bedoelt of ik denk dat het echt zo ernstig was... ik weet het niet. Of ik twijfel of er juist gehandeld is... Ja, ik twijfel daar heel erg over maar ik had er helaas niets over te zeggen...
Zover ik weet leeft hij nu niet meer.... (Ik heb zijn staart thuis).
Mensen zat die als een kip
). 
En ik heb er heeeeel veel zin in!!
:kwijl: . Maakt mij niet zo heel veel uit, als ik er maar fijn mee naar buiten kan.
:clown: 

poes schreef:Gefeliciteerd!
Leuk zo je paard meenemen naar je eigen stal!
Alleen niet te veel trunten ermee hoor: aaien, zoete woordjes en paard happerig, niet laden, laat je niet kennen he
. Ik vind alleen wel dat als je een paard uit een groep plukt en in een nieuwe omgeving plaatst dat je hem de tijd moet gunnen om te wennen, en dat het dan geen drama is als als hij opgewonden is en mij uitprobeert. Hij laat zich heel goed corrigeren en ik zorg ook wel dat hij zeker mijn ruimte respecteert. En het laden is altijd een probleem geweest... Ik hou alleen niet van dwang want dan krijg ik hem straks nooit meer erin en het is nog steeds goed gekomen
. We zijn al van 5 uur naar 1.5 uur gegaan en het was een vreemde trailer. Nu even een weekje of twee met rust laten en zijn plek in de kudde laten vinden...