Hoe duidelijk maken dat mijn pony te weinig eten krijgt?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Hoe duidelijk maken dat mijn pony te weinig eten krijgt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:36

Heb hier ook een oudje en die moet ook meerdere malen per dag gevoerd worden. Heb hem weggehaald waar die stond die mensen begrepen het niet. Hij had daar nu nog voldoende wei tot beschikking en kreeg onbeperkt hooi. Een oud paardje verwerkt dat echter niet meer goed. Ik voer hem naast senior priors van subli ook grasbrok bij en luzerne bij zijn krachtvoer. Hij begint gelukkig nu weer, vandaag voor het eerst gevoeld, wat zachte substantie op zijn lijf te krijgen ;-) vet dus. Haal hem dan wel steeds weg bij de andere paarden anders worden die inderdaad moddervet.

westerntink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:05

toen ik mijn tink kocht was hij brood en brood mager
advies van de da was , 2 kilo brok 2 kilo meusli en 2 kilo zemelen ( slobber ) 2 keer pd hooi elke dag weer in 3 weken was hij helemaal bij
is het geen optie voor je om je paardje gewoon in de ochtend EN avond halve kg slobber halve kg meusli en halve kilo brokken bij te voeren en dan evt 3 keer pd hooi dit moet toch voldoende zijn en je probleem is uit de wereld
kan me voorstellen dat je ook moe wordt van het vragen en bedelen om hulp bij het voeren van je paardjes

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:10

Vergeten te melden! 's ochtens en 's avonds voer ik hem 3/4 schep muesli en 's avonds ook nog een emmer senior priores van subli. Zolang hij veel te knabbelen heeft houd hij genoeg vetjes aan zijn lichaam.
Maar zonder een flinke hoeveelheid hooi valt hij af. Dus vandaar dat hij zo veel krijgt :). Hij kreeg trouwens eerst ook nog biks bij gevoerd. Maar hij werd zo verschrikkelijk hyper als ik met hem ging wandelen dat het gewoon niet meer veilig was zeg maar :P

Ik ga vanaf morgen met hooinetten werken in de hoop dat dat werkt. Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:17

Ik begrijp je probleem en er valt idd niet mee te praten... De DA wordt hier ook minachtend bekeken, dat ze er niets vanaf weet. En hooi is prima te vervangen door bieten :n

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:21

Dorienn schreef:
Ik begrijp je probleem en er valt idd niet mee te praten... De DA wordt hier ook minachtend bekeken, dat ze er niets vanaf weet. En hooi is prima te vervangen door bieten :n

Zoooo herkenbaar!

Dinopino

Re: Hoe duidelijk maken dat mijn pony te weinig eten krijgt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:39

Waarom voer je ook geen grasbrok bij.?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:32

Krachtvoer is geen dikmaker, goed dat je daar mee gestopt bent. Paard kan er alleen maar hyper van worden of er niet op reageren.

Dinopino schreef:
Een oud paardje verwerkt dat echter niet meer goed.

Ik denk dat je "MIJN oude paardje" bedoeld? Dit geld zekers niet voor alle oude paarden. Wij alleen al hebben er 6 rondlopen die het er super op doen, die dat gewoon kunnen verwerken als ieder ander paard, maar die zijn verder gezond. Dat zal wel de reden zijn.

Grasbrok zou je kunnen proberen, maar ik denk dat het met netten al opgelost zou moeten zijn, als ze het voorheen ook goed deed op hooi.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:06

Mss kan je hooinetten opvullen die je stiefpa kan ophangen zo kan je ineens zien of hij het heeft gegeven of niet .
Kan je mama mss eens niet praten met je stiefpapa ? Succes nog xx