Opening-/Sluitingtijden van Pensionstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:27

denz"]
[quote="gijsenkim schreef:
open van 13:00 tot 18:00 van ma tot vrij en de zondag. Zaterdag van 10:00 tot 18:00

Wat een rot tijden, als je werkt(zoals de gemiddelde persoon Tong uitsteken ) dan kun je dus eigenlijk nooit terecht ?
[/quote]

nee, dat is ook lastig.. ik heb er gestaan en dat ging heel moeilijk met school, meestal was ik dan rond 4 uur thuis en dan moest ik gelijk mn pony nog even doen.. 2 uur de tijd, daarin kon ik wel rijden + uitmesten maar verder nooit iets extra's als even een stukje wandelen of wassen. op zaterdag wel, maar dat was niet mijn dag (ik had haar toen nog met iemand samen).
Toen Evita helemaal van mij werd ben ik naar een andere stal gegaan met andere openingstijden en dat bevalt me heel goed! de openingstijden zijn van 9.00 tot 22.00 uur, maar ik heb nu veel meer het gevoel dat ze van mij is, want ik kan nu altijd (behalve 'snachts Knipoog ) naar haar toe als ik dat wil.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:31

Waar ik mijn paard gestald heb staan kun je in principe komen en gaan wanneer je wilt ('s nachts wel even vantevoren melden Tong uitsteken ). en dat vind ik wel zo prettig. Echt super!! Bij een vorige stal waar je stond hadden ze ook gepaste openingstijden. Niet echt fijn in de zomer of als je een dagje weg gaat en pas laat terug komt. Dit is voor mij echt ideaal!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:37

Bij ons kun je komen en gaan wanneer je wilt, geen probleem. Maar meestal ga ik op normale tijden, dan is het toch het gezelligst Knipoog

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:11

Als ik sommige verhalen lees dan heb ik het wel heel gemakkelijk op stal. Ik mag altijd komen, er zijn geen openingstijden. Zo ga ik vanavond laat heen omdat het dan pas prettig is om te rijden. Dus dat zal rond 8 uur zijn en dan ga ik pas rond half elf weg.
Ook tijdens zon en feestdagen is de stal altijd open op welk tijdstip jij dat ook wenst.
Geweldige stal hebben wij! Ik kan altijd mijn pony bezoeken welk moment ik ook wil.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:21

Bij ons op stal is het ook heel makkelijk, je mag komen en gaan wanneer je wilt, ook op zondag of feestdagen.
Natuurlijk wordt het niet echt op prijs gesteld als je tot 2 uur 's nachts blijft hangen zonder goede reden, maar dat mag toch wel normaal genoemd worden. Als het echt laat wordt en de stalhouder wil vroeg naar zijn bed, komt hij dat gewoon even zeggen, zodat iedereen een beetje opschiet en niet te veel lawaai meer maakt.
De stalhouder woont alleen, en vind het helemaal niet erg dat er de hele dag mensen zijn.
Ik kom ook wel eens om 7 uur 's ochtends ofzo mijn pony uit de stal halen, geen probleem.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:10

bij ons kan je ook komen en gaan wanneer je wilt, geen probleem, lekker relaxed!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:18

Op de stal waar mijn verzorgpaard staat, is het doordeweeks tot tien uur open geloof ik. Op zaterdag en zondag tot 8 uur. In het weekend zijn ze wel vroeg dicht, is niet echt handig met warm weer. Maar dan ga ik gewoon 's ochtend rijden. Ik begrijp best dat mensen die een stal hebben ook eens wat rust willen hoor. Oja, je mag bij ons ook niet mesten op zondag. Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:21

Officieel mogen wij van maandag-vrijdag tot 22:00 u aanwezig zijn en in het weekend tot 20:00 u.

Nou zijn het de stalhouders die er meestal voor zorgen dat wij die tijden niet halen.. Vragen vaak of we nog even wat komen drinken ofzo. Maar ze geven het ook aan wanneer ze wel gewoon hun privacy willen, en daar is dan natuurlijk ook alle begrip voor.

In huis hebben ze gelukkig geen last van de mensen op stal, dus blijven ze ook gewoon binnen of op hun terras als ze geen zin hebben in de pensionklanten. En wij redden ons zelf ook wel met onze paarden.

Een stal waar ik maar tot 18:00 u terecht zou kunnen is dus niks voor mij, ben vaak pas om 18:30-19:00 u thuis en dan wil ik echt nog wel even naar mijn paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:58

Bij ons kun je doordeweeks tot een uur of 10 's avonds nog bezig zijn, als je iets langer bezig bent is dat ook niet echt een probleem, als het maar geen nachtwerk wordt!
In het weekend hebben ze liever 's avonds geen mensen over de vloer, dat vind ik wel eens lastig. Als je van te voren meldt dat je echt alleen 's avonds kunt (of nu met het hete weer) dat maken ze daar ook niet echt een probleem van, mits het niet te vaak voor komt.
Geef je het niet van te voren aan, heb je nog wel eens kans dat je voor een dicht hek staat, omdat dat de enige avonden zijn dat zelf ook wel eens iets buiten de deur kunnen gaan doen!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:08

bij ons mag je komen en gaan wanneer je wil.....wil je `s nachts om 2 uur gaan rijden...is goed Haha! wel makkelijk

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:13

bij ons kun je door de week van 10:00 uur tot 22:00 uur terecht,en in het weekend van 10:00 uur tot 18:00 uur (behalve als je op wedstrijd moet,oid!)

dat is voor hun privacy,maar ook zodat zij zelf dan s'ochtends nog de tijd hebben om een paar jonge hengsten te trwinen,bijvoorbeeld!,dat is toch handiger,dan als er alweer een paar paarden meer in de bak lopen!

ik denk dat het ook veel scheeld of je op een pensionstal staat of op een manege!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:03

Hier zijn er niet echt openingstijden geloof ik. Volgens mij kun je altijd wel terecht. Het is tenslotte jouw paard! Lijkt me een beetje raar dat je er niet naartoe mag.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:05

van 8 tot 23 open
Maar als je bv even vantevoren meld ofzo dat je eerder, later komt is het nooit een probleem. De laatste moet savonds altijd alles afsluiten en op slot doen, om elf uur gaat de stalhouder nog even wat voeren en controleren, en nou gaan de paarden om 7 uur alwer naar buiten en is het totaal geen probleem als je eerder komt. Maar het is meer als controle dat ze zeker weten dat alles dicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:44

Loky schreef:
Ik ben net met mijn paardje naar een nieuwe pensionstal verhuisd. Prachtige nieuwe accommodatie, alles helemaal top. Alleen kwam ik er vandaag achter dat ze zaterdag- en zondagavond om 19.00 uur de boel gesloten verklaren

Jij staat op dezelfde stal als ik Haha!. Ik moet zeggen dat ik de openingstijden door de week prima vind. Van 7 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds vind ik een keurige tijd. In het weekend vind ik de sluitingstijd in de avond ook wat krap, vooral voor de mensen die (soms) werken in het weekend. Toch vind ik het wel prettig dat er geen onbeperkte openingstijden zijn. Sommige mensen zie ik in staat om tot middernacht nog aanwezig te zijn als dat kan en ik wil wel dat mijn paard ook een keer rust aan zijn hoofd heeft. Van 7 tot 22 uur vind ik perfect.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 08:43

Wij hebben geen openingstijden geloof ik Haha!

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:39

Bij ons kun je terecht van 09.00 uur tot 22.00 door de weeks en in het weekend en op feestdagen kun je terecht van 09.00 tot 18.00 uur. IK vind het prima alleen met dit warme weer ga ik zo laat mogelijk en dat kan dus niet in het weekend. En mocht je echt niet eerder kunnen is het ook prima.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:54

Bij de stal waar Okki gaat door de week om 21 uur dicht en in het weekend om 17 uur. Ik vind het veel te vroeg, maar als je bijvoorbeeld een half uurtje langer bezig bent is het eigenlijk ook geen probleem.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:58

De pensionstal waar ik met Omar sta is door de weeks van 09.00-23.00 uur geopend en in het weekend van 09.00-22.00 uur. Ik heb geen enkel probleem met de tijden. Als je paard is ziek en DA komt ofzo worden er uiteraard uitzonderingen gemaakt.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:07

gijsenkim schreef:
open van 13:00 tot 18:00 van ma tot vrij en de zondag. Zaterdag van 10:00 tot 18:00

Huh???? Hoe doen jullie dat met mensen die werken? Mogen die dan niet komen? Rare tijden hoor! Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:08

De pensionstal waar Ret staat, is in het weekend ook vanaf 18 uur gesloten. Door reacties IRL kreeg ik het idee dat dat maar 'raar' moest zijn. Je kiest er als stalhouder idd voor om een pensionstal te runnen, dus je weet dat je geen 40-urige werkweek hebt. Maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat je dan maar 24/7 paraat moet staan?

Doordeweeks doet de stalhouder om 23 uur zijn laatste ronde. De keren dat ik er doordeweeks ben, gaan de meesten tussen 22 en 22.30 weg. In het weekend kan dat dus niet, maar als je bijv. op wedstrijd bent geweest of van vakantie terugkomt met je paard, dan is er altijd iets te regelen. Wordt niet moeilijk over gedaan, maar voor 'normaal gebruik' is de stal dan al dicht. Hebben de paarden ook 's avonds eens rust op stal. Aan de andere kant staat onze stalhouder ook wel eens om 5 uur op om te voeren als wij weer eens op een berevroeg tijdstip richting wedstrijd moeten - en zo lang dat niet ieder weekend is, is dat ook geen probleem.

Ik kan er mee leven, vind het soms wel jammer dat ik niet even lekker op zaterdagavond nog even kan rijden (vooral omdat ik er bijna alleen in het weekend ben), maar het is nu eenmaal zo. Op iedere stal is wel iets: probeer maar eens een stal te vinden waar alles 100% naar je zin is, overal zijn wel voors en tegens. En met deze hitte gaat de stal (in ieder geval in het weekend) om 6 uur open. Ik was gisterochtend om 7 uur op stal en toen was het al stikdruk! *LOL*

[Edit] stomme typefouten [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-08-03 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:10

Bij ons is het doordeweeks 09.00 (denk ik, kom nooit om die tijd!) tot 22.30 In het weekend ook 09.00-19.30 behalve als je ivm wedstrijden eerder of later daar moet zijn.
Op mijn vorige stalling waren er geen tijden, je kon komen en gaan wanneer je wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:26

Ik heb ook op een stal gestaan waar je doordeweeks van 8 tot 22 bij je paard kon en in het weekeinde van 9 tot 17. Op zich ging dat best hoor, maar ik vind dat je dan toch wel heel erg beperkt wordt in wat je in je weekeinde gaat doen.
Ik vind het juist heerlijk om zo af en toe in het weekeinde eens een dagje weg te gaan (ook noodzakelijk, m'n ouders wonen aan de andere kant van het land dus dat doe je niet in een ochtendje op en neer Haha! ) en dan gewoon 's avonds de paarden te doen.

Op de stal waar ik nu sta mag je 7 dagen per week van 9 tot 23 bij je paard en dat vind ik echt helemaal super.
Op de manege waar we straks na de verhuizing gaan staan is het hetzelfde, op voorwaarde dat de laatste de lichten uitdoet van de kantine en rijbakken. De stalhouder stalt om 23.30 uur af. Super!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:06

Ik kon op de pensionstal altijd terecht, ook op zon- en feestdagen. Mocht ik wel heel laat of juist heel vroeg komen, dan zei ik dat wel altijd even. Kwestie van fatsoen denk ik Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:11

waar ik nu sta zijn ze s winters open vanaf 10.00 (maar eigenlijk omdat ze om 9.00 uur nog hooi krijgen kunnen ze rustig eten) S winters ook van 1300 tot 1400 zijn ze in principe dicht om de paarden te laten eten. EN dan s avopnds om 22.30 maar dat komt niet zo nou.

Zomers maakt het niet uit maar als je voor 8 en bent moet je effe vragen of ze het hek open doen.

Dat was wel even wennen als je van een stal afkomt waar je altijd mag komen 24 uur per dag als je het licht maar uit doet als je weggaat.
We hebben ooit bij een stal gestaan waar je mocht komen maar op zondag niet in de bak rijden en niet met vreemden op het terrein (was een rare regel)

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 12:53

Geining CCCcorine! je bent al de tweede 'bokker' die een stalgenoot blijkt te zijn. Gezellig hoor! En ja, het is ook wel prettig als de paarden een keer rust hebben 's avonds, ik was het alleen niet gewend zo bij mijn vorige stal, maar die had weer andere nadelen. En het blijkt ook uit de antwoorden in dit topic dat zodra we het over wat grotere pensionstallen en/of maneges hebben ze dit soort tijden eigenlijk overal hanteren. De stallen die geen vaste tijden kennen zijn wat kleinschaliger van opzet.....met zo'n grote pensionstal moet je het ook wel echt bedrijfsmatig aanpakken, anders wordt 't inderdaad een zooitje en komt en gaat iedereen op zijn eigen tijd.