Paard al tijd niet gevoerd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Paard al tijd niet gevoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:27

Ben benieuwd!

Ik zou denk ik ook eerst vragen aan de buurman! Misschien dat die wel iets heeft gezien?

Succes!

loveFlicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:29

vet zielig!!!!
bij ons stond ook een paardje in de wei die stond daar ook voor niks toen heb ik haar maar wat voer gegeven!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:33

eerst even bij de eigenaar informeren! :j
dat is het beste.

bij mijn vriend op de boerderij zijn ze van AID namelijk ook wel is "zomaar" gekomen, op het erf, in de paardenstallen omdat ze niet goed verzorgd zouden worden.
toen kwam de veearts (omdat vrouw van aid had gebeld dat ze ze op wilden eisen) en die zei dat er NIKS aan de hand is.

paarden krijgen 2 x per dag eten, veel hooi, weidegang, 3 x in de week naar de manege, 1 of meer per maand een wedstrijd en ook nog thuis rijden en longeren enzo.,..

mensen van het AID claimen om de kleinste dingen al paarden.... en denken dat ze dan zielig zijn... dus ik zou eerst ff naar de eigenaar stappen hoe het zit :j

(jouw geval is trouwens wel erger, maar om nare dingen te voorkomen beter eerst de eigenaar inlichten)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:37

Tja...als je je er zo aan ergert en het slapeloze nachten bezorgt, dan zou ik allang zijn gaan vragen!
Word er niet gevoerd, dan de dierenbescherming bellen, en tussen tijds zelf maar een plak hooi neer gooien, en elke dag kijken of er schoon water is.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:46

als je nou gewoon vandag had gebeld, dan hoef je je niet meer druk te maken en gaat er iig iemand die het wél durft naar de eigenaresse toe...ik kan er echt slecht tegen dat hier een topic over wordt geopend en verder geen enkele actie wordt ondernomen

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:10

Update: we hebben mensen gesproken die vlak naast deze Haflinger hun men-shetlandertjes gestald hebben staan. Deze man zei dat die mensen snachts de Haflinger voerden.. ook hij was niet te spreken over het vieze weiland en de deken die ze met de grootste kou opeens afgehaald hebben.

Hij weet ook niet waar de shetlander gebleven is maar hij houdt de Haflinger ook in de gaten. Hij zei al; die mensen kunnen snachts met een zaklampje niet zien hoe het dier eraan toe is.

Het dier is dus alsnog niet gelukkig, maar het krijgt in ieder geval wel eten.

Topic kan dus gesloten worden!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:15

Laurahh schreef:
Nou ga ik er soms heen om het dier een wortel/appel te voeren en die neemt ie dan ook gretig aan (zoals ieder paard doet).
Meer mensen doen dit ook niet, want het weiland ligt aan een doodlopend weggetje.
De wei is ondertussen óf modder, of mest.. Dus er is ook weinig tot geen gras te vinden wat ie eten kan.
Ik heb al goed gekeken naar het weiland en zie ook nergens resten van hooi liggen.

Ik zou dus helemaal niet blij zijn als iemand anders mijn paard een appel of wortels zou geven. :(

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:25

hoe weet die man dan dat ze 's nachts voeren? staat hij dan ook zijn shet te voeren? En dan nog moet je toch hooiresten kunnen zien? Hier liggen zelfs na een dag eten nog resten van het voeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:26

Marcella schreef:
Ik zou dus helemaal niet blij zijn als iemand anders mijn paard een appel of wortels zou geven. :(

Waarschijnlijk krijgt jouw paard dat ook niet, dus no problem ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:32

lonnie schreef:
hoe weet die man dan dat ze 's nachts voeren? staat hij dan ook zijn shet te voeren? En dan nog moet je toch hooiresten kunnen zien? Hier liggen zelfs na een dag eten nog resten van het voeren

Nou hij kijkt vanaf zijn huis ook op de weilanden waar de Haflinger in staat.
Dus denk dat hij savonds laat/snachts wel eens heeft gezien dat ze met een zaklamp aan kwamen lopen.
Misschien dat ie niet zo heel veel krijgt en dan toch echt alles op knabbelt :')

Ik weet het verder ook niet, maar ik vertrouw die man wel dat ie de Haflinger in de gaten houdt. Hij heeft wel echt een paardenhart en hij heeft ook met kerst de shetlander, die eerst bij de haflingers stond, nog gered nadat ie vast was komen te zitten tijdens een ontsnapping..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:54

Nou mooi dat jij gerust bent....ik geloof er echter niets van!
Je moet echt resten van het voeren zien liggen hoor en dan nog krijgt het dier de HELE dag dus geen ruwvoer op wat grasspietjes na. Ik zou toch even doorvragen! En bij de juiste persoon....
Dit is een mooie les/kans voor je om minder schijterig te worden!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:21

ik zou voor de zekrheid nog even de eignaar bellen. alleen voor de zekerheid. ;)

MuchiMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:09

ik zou niet ineens teveel gaan voeren dan want dan heb je kans op koliek maar ikk zou zien teachterhalen wie de eigenaar/eigenaren zijn en toch de dieren bescherming bellen? of andere dingen die er iets aan kunnen doen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:33

Mindim schreef:
Marcella schreef:

Waarschijnlijk krijgt jouw paard dat ook niet, dus no problem ;)

Ik ben het eens met Marcella, je hebt gewoon met je tengels van andermans beesten af te blijven dus ook geen appeltje of worteltje.

Vind het ook een apart topic, stiekem voeren, te schijterig om iets rechtstreeks te vragen, maar wel een topic op een internationaal bezocht forum plaatsen en de DB willen bellen :roll:

Dier blijkt gewoon eten en drinken te krijgen, dus wat is nou het probleem? Een nat weiland? Kan ook bijna niet anders meer met het smeltwater en de flinke regenval van afgelopen tijd. En natuurlijk is er geen gras, de dieren trappen alles kapot op natte grond. Dat komt er over twee, drie maandjes vanzelf weer uit als het gras gaat groeien onder het voorjaarszonnetje.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:42

Wij voeren ook vaak heel laat en heel vroeg (ivm werk) en het is vaak zat helemaal op. Ik voer mijn ranke pony brok bij maar de sobere ponies van de eigenaar zijn van alleen 2x hooi al meer dan vet zat.

Dus nooit zomaar conclusies trekken... en zeker geen 'kliklijn' bellen omdat je te bang bent om even te vragen aan de eigenaar. dat zou echt achterbaks zijn!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:56

Je stond erbij en keek ernaar....... Gewoon even aan de bel trekken! Ze zullen je heus niet opeten...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:50

ik zou even bij de Dierenwinkel wat hooi kopen. Dit kun je gewoon geven zonder dat de eigenaar het ziet. Paardje heeft dan niet echt een vol buikje maar beter dan niets. van die wortels/appels vind hij/zij ook wel lekker denk ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:00

Sjors493 schreef:
ik zou even bij de Dierenwinkel wat hooi kopen. Dit kun je gewoon geven zonder dat de eigenaar het ziet. Paardje heeft dan niet echt een vol buikje maar beter dan niets. van die wortels/appels vind hij/zij ook wel lekker denk ik.

:n :\

Zolang als dat je geen ribben kan tellen zou ik gewoon niks doen behalve betreffende eigenaar aanspreken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:01

ik vind het eerlijk geegd not done om ongevraagd andermans paarden te voeren.

Stel; een paard wordt hoefbevangen omdat vreemden teveel appels geven; fijn zou dat zijn...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:03

sallandval schreef:
ik vind het eerlijk geegd not done om ongevraagd andermans paarden te voeren.

Stel; een paard wordt hoefbevangen omdat vreemden teveel appels geven; fijn zou dat zijn...

_/-\o_ _/-\o_

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:15

Sjors493 schreef:

Een eigenaar heeft niet voor niets een bepaald rantsoen voor zijn paard!
Mij moet je iig niet tegenkomen terwijl je de paarden voert :n

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:54

ik zou het ook zeker niet op prijs stellen als mn paardjes worden bijgevoerd door iemand, zomaar, als ik een dieet heb voor mn paard is dat idd niets voor niets..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:13

Ik heb vaak zat gezeik aan mijn hoofd gehad ik zou ook niet voeren, ik kwam 2 tot 3 keer per dag.Dus zoek het altijd eerst goed uit, voor dat je actie onder neemt.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:22

Ts, inderdaad je stond erbij en keek ernaar.. kleine moeite om toch even iets te ondernemen??

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:22

Komop zeg, bel gewoon even! Als je dat paard zo laat staan terwijl je hard twijfelt over zijn gezondheid ben je imo net zo erg als de eigenaar. Bij ons op stal kwam laatst ook de dierenbescherming langs. Nouja, die heeft rondgekeken en kwam tot de conclusie dat het allemaal helemaal prima was. Kan ons niet boeien, hoor, dat iemand dan heeft gebeld, wij weten wel beter. Je naam wordt toch niet genoemd, dus bel nou maar gewoon..