wat kost hooi bij jullie ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique_s

Re: wat kost hooi bij jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:41

Bij ons in Overijssel betaal ik al 4 euro voor een baal terwijl dit vorig jaar nog van 2,50 naar 3 euro is gegaan.
Heb nu grote ronde balen voor 40 euro per stuk. Kan misschien niet de hele baal op krijgen ivm het aantal paarden en je deze balen niet te lang goed kunt houden, maar ben nu al goedkoper uit omdat ik er langer mee kan doen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:16

wij zijn van de week ook geschrokken, hadden eerst van die grote balen (waar je plakken vanaf kunt halen) voor 40/45 euro, nu betaalden we 60!!!! euro en de kleur ziet eruit als stro en de paarden eten het niet eens zo graag als het vorige hoi. Helaas is er hier in de buurt niet veel keus en kuilen steeds meer boeren in. Een aangezien we eiwitgevoelige paarden hebben is kuil niet echt een optie....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:20

dat hadden wij dus ook Lonnie :j
sins oktober hebben we nu 40 kilo balen super goed droog geurig hooi, voor 8 euro de baal :j
met 4 paarden doen we met 1 baal gemiddeld 3 dagen, dus is nog wel te overzien.
reguliere balen kosten hier nu 6 euro, maar die voer ik echt binnen 1 dag op, dus dat was snel over :n

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:46

Loopt hier ook de spuigaten uit! Zit hier in de buurt op 5 a 6 euro per baal hooi. Ben blij dat ik eerder dit jaar een hoop heb ingekocht a 3,50 een baal. Maar het einde komt in zicht en ben druk bezig rond te kijken waar ik het tegen redelijke prijs kan krijgen, maar is niet eenvoudig. Ik lees hier prijzen van rond de 2 euro soms, voor dat geld kan ik het echt nergens meer krijgen, ook niet als ik eerder in het jaar ga zoeken.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:54

monique_s schreef:
Bij ons in Overijssel betaal ik al 4 euro voor een baal terwijl dit vorig jaar nog van 2,50 naar 3 euro is gegaan.
Heb nu grote ronde balen voor 40 euro per stuk. Kan misschien niet de hele baal op krijgen ivm het aantal paarden en je deze balen niet te lang goed kunt houden, maar ben nu al goedkoper uit omdat ik er langer mee kan doen.

Ik voer zo'n baal in 2 weken op. Heb 1 haflinger en 2 B ponies en 2 shetjes. Ze zien er netjes uit niet te dik en niet te dun.
Ik heb er voor de winter 10 gekocht en 300 baal hooi (25 kg). Grote baal kost 35 en een kleine baal was toen 3 euro. Ik heb nu nog 3 grote balen over en ongeveer 200 pak kl.balen hooi.
Kleine balen heeft mijn leverancier niet meer grote balen nog wel. Omdat ik voor de winter nog 2 grote balen heb besteld kan ik ze nog voor 35 euro krijgen.

Nu kost een grote baal 50 euro (bij mijn vaste levancier)en een kleine baal betaal je hier bij de groot handel bijna 6 euro voor.

Ik heb mijn hooi voor volgend winter al besteld Vaste prijs afgesproken.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:59

Ik zie redelijk goeie prijzen hier..

Ik heb een boertje waar ik mijn hooi haal (van die kleine balen, maar doe er denk 10 dagen mee, goed hooi) voor 4,-

maar ik weet bij een leverancier bij ons in de buurt betalen ze voor baaltjes minder kwaliteit en voor 7 dagen nu 9,50!!! het was eerst 4,50 toen naar 6,- toen naar 6,25 toen 6,75 en nu 9,50....

ben blij dat ik die boer heb :Y) hoop dat hij nog veeeeeeeeeeeeeeeel hooi heeft haha

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:04

Ik heb grote balen droge kuil in plastic (10-12 dagen voor 3 pony's) en die kosten €40,- en worden daarvoor gebracht.
Ik weet nog een adres voor €27,50 per baal maar moet het dan zelf ophalen. (geen aanhanger)
Of ik koop een aanhanger voor volgende winter of ik laat deze zomer 20 balen brengen(alleen dat staat zo lelijk)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:38

Amalarab schreef:
(..) alleen dat staat zo lelijk

Daar zou ik niet te wakker over liggen. Wij hadden er eind van de zomer 60 liggen, maar 't worden er vanzelf weer steeds minder. Onze hoop is nu tot ongeveer de helft geslonken. Voor wat het op een dergelijke hoeveelheid voordeliger is om vooruit alles in te kopen, ben ik best bereid om een paar maandjes tegen een bult balen aan te kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:46

ik betaal voor een ronde baal van 200 kg 10 euro(frankrijk)...moet het wel zelf halen,maar dat is vijf minuten.
Goede kwalteit,plastic enzo heb ik er nog nooit in gevonden...wel een stuk gewei van een hert.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:48

EEn feit is het wel dat de prijzen giganties zijn gestegen
ik ben zelf over gegaan naar voordroog kuil
dit gaat eigenlijk wel heel goed 2 kwpn 3 haflingers 1 welsh
De kleine baaltjes waren 4,25 maar zelfs bij vaste leverancier niet meer te krijgen
Gelukig nog 10 grote rollen liggen

AniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:55

Ik betaal voor een grote ronde baal van ong. 200 kg 30 euro.
Kwalitatief is het erg goed. En het wordt nog gebracht ook! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:58

Hier is het hooi en kuil niet gestegen,ik betaal nog steeds dezelfde prijs bij het loonbedrijf waar ik ze koop.
Ronde baal kuil van 150/200 kilo kost nog steeds €14,50. Vierkante baal van 500 kilo kost €35,-
Ik kan dan kiezen uit kuil of half kuil/half hooi, niet te nat en niet te droog dus.Heet dit voordroog hooi?
Het is bijna altijd goed spul,soms is het iets minder,dan zitten er wat klonten modder tussen.
Word ook nog netjes gebracht en neer gezet.

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:05

Wij betalen 6 euro per baal. Bij de fourage kosten 7,50 per baal . Dit is omgeving hoevelaken.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:18

ik heb vandaag 7.50 voor 1 baal hooi betaald!!!!!!! en hij vertelde dat het nog duurder zou gaan worden........is echt niet normaal meer vind ik deze prijzen......maar wat doe je er aan he? paard moet toch eten. 8)7

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:32

Als er zoveel rotzooi tussen zit zou ik het ook niet willen, ja misschien om bij de varkens te gooien ofzo.
Wij hebben thuis voor de shetten kleine baaltjes van zo'n 20 kilo geloof ik en dat vindt heel fijn hooi en koste 2,50 per stuk.
Mijn paard(staat niet thuis) die krijgt alleen van die grote in plastic ingepakt voordroog. Dat is wel goede kwaliteit en van eigen weide dan weet je teminste wat je hebt. Geen idee hoeveel ze waard zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:02

EricPrast schreef:
Amalarab schreef:
(..) alleen dat staat zo lelijk

Daar zou ik niet te wakker over liggen. Wij hadden er eind van de zomer 60 liggen, maar 't worden er vanzelf weer steeds minder. Onze hoop is nu tot ongeveer de helft geslonken. Voor wat het op een dergelijke hoeveelheid voordeliger is om vooruit alles in te kopen, ben ik best bereid om een paar maandjes tegen een bult balen aan te kijken.

alleen ik hoef er niet (steeds) tegenaan te kijken want ik woon niet bij het land..tis meer voor de buren! :P
maar ik wil evengoed mijn voorraad wel klaar hebben staan vóór de winter.
het bespaart ook veel tijd en gedoe!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:14

Ik betaal 3 euro voor een pakje hooi over het algemeen wel goede kwaliteit. Als er een mindere tussen zit meld ik het de keer daarop en dan krijg ik gewoon een nieuwe. Overigens word het voor die prijs ook nog voor ons thuis gebracht en bij ons thuis in het hok opgestapeld :)
Vorig jaar betaalde ik 2,75. Overigens betaal ik 6 euro voor 1 pak vlas, die van mij staan niet op stro.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:18

Ik zie hier dat mensen schrikken van 4 a 5 euro per baal. Ik betaal op stal nu ook 6,- per baal. Daar doe ik met 2 paarden net aan 3 dagen mee. Toch ben ik elke maand zo'n 150,- euro kwijt.. ik ga dat toch eens uitzoeken. Naar mijn idee gebruik ik niet het dubbele aantal strobalen hoewel die zelfs een euro goedkoper zijn.. hmmmm >;)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:32

5 euro per pak, eiwitarm mooi en goed hooi!

Ik voer iets minder dan 1 baal per dag. Ik voorzie mijn fjord en shetjes van onbeperkt ruwvoer, ben in 17 dagen door 12 pakken heen. En dat kost dan 58 euro per 17 dagen.

Stro weet ik even niet dit jaar, want ik heb van de buurman een 250kg pak gekregen. En heb deze winter zelf geen pakken hoeven te kopen.
Laatst bijgewerkt door ukoldaatje op 29-01-11 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:35

Voor grof arm hooi betaal ik nu 3,50 baal van 20 kg.
Voorheen was dat 3 euro.

Jammer dat we geen grote opslag hebben anders zou je beter een vrachtwagen uit Duitsland kunnen laten komen met hooi :D
Laten we de duitse bokvrienden kijken of het goed hooi is ;)
Als ik de prijzen daar zie 1,50 per baal, zijn er nog Brabanders die zoiets willen doen misschien in een combinatie? Kan 75 balen kwijt. Vaak rijden de vrachtwagens met 250 balen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:37

Ik ga vandaag denk ik even een baal hooi en stro bestellen dat ze het mogen brengen naar m'n huis :D Dat is net wat makkelijker. Koop het voor mn konijnen: 3,5 voor stro en 4,5 voor hooi maar het zijn ook echt grote balen vooral de hooi.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:48

Aartje schreef:
Ik zie hier dat mensen schrikken van 4 a 5 euro per baal. Ik betaal op stal nu ook 6,- per baal. Daar doe ik met 2 paarden net aan 3 dagen mee. Toch ben ik elke maand zo'n 150,- euro kwijt.. ik ga dat toch eens uitzoeken. Naar mijn idee gebruik ik niet het dubbele aantal strobalen hoewel die zelfs een euro goedkoper zijn.. hmmmm >;)

Leer mij eens hoe je dat doet :D Hier gaan met drie paarden standaard dagelijks twee balen hooi, met vriesweer drie balen hooi, op één dag binnen! Dat zijn wel baaltjes van 20 kg, misschien zijn de jouwe groter?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:52

Hier was het van de week ook zoeken, wel naat grote balen(350 kilo)

Normaal betaalde we 40 euro voor zo'n baal, nu was hij er doorheen.Hij had nog wel 100 kilo balen, maar vroeg daar 30 euro voor pffff.

Nu hebben we er gelukkig weer 1 gevonden , 350 kilo voor 39 euro . Dat scheelt een pak geld , en hij brengt het ook nog !!

Wij doen zo'n 3 weken met zo'n baal, daar eten dan 2 ijslander en 3 mini shetjes van .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:48

Solleke_Noah schreef:
Aartje schreef:

Leer mij eens hoe je dat doet :D Hier gaan met drie paarden standaard dagelijks twee balen hooi, met vriesweer drie balen hooi, op één dag binnen! Dat zijn wel baaltjes van 20 kg, misschien zijn de jouwe groter?

Ik wou net zeggen, dat is wel heel weinig. Op de stal waar ik stage loop doen ze voor 3 paarden 1 baal per dag en dat vind ik echt zuinig als je ziet wat er in de stal ligt. (het kan wel hoor, maar vind het wel het minimum)

Oow zie nu dat jij het over hooi hebt, maar wij over stro haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:52

Hoeveel we hier betalen weet ik niet, maar wij hoeven niks te betalen voor het hooi/kuil.

Ons hooi komt van het land van vrienden van de eigenaar, hij heeft een giga land waar die niks mee doet, en als wij zelf gaan hooien en balen maken hoeven we niks te betalen.
Ook voor kuil, wij voeren de beesten daar nog wel is, en de eigenaar helpt soms met loonwerken als het druk is.