Babydoekjes bij de paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij babydoekje's bij de paarden?

Ja, altijd.
136 (54%)
Ja, alleen bij wedstrijden.
49 (19%)
Nee, nooit gedaan.
46 (18%)
Nee, vroeger wel gedaan.
18 (7%)

Totaal aantal stemmen: 249

Bmamavan2

Re: Babydoekjes bij de paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:23

Hier liggen ook standaard babydoekjes in de kast.
Wij gebruiken ze voor; rosborstels, hoevenkrabbers en manenkammen schoon te vegen, voor de neus en rond de ogen, voor zijn achterste. Verder om de peesjes schoon te maken na het rijden. Ook handen, gezichten e.d. worden er mee gepoetst.

Voor het hoofdstel, zadel en de laarzen heb ik tegenwoordig leerdoekjes van de blokker, leek me toch iets veiliger.

Thuis gebruik ik de doekjes nog steeds (de jongste is 7 hahaha) om op te frissen, te poetsen, schoenen te poetsen, en vlekken mee weg te poetsen (viltstift enzo gaat vaak erg goed).

Echt multifunctionele doekjes!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:46

Ik gebruik die van huggies pure, die zijn parfum en alcohol vrij, ik gebruik ze thuis ook om make-up te verwijderen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:13

Ja ik altijd. Om de neus en ogen schoon te maken :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:14

Hier ook altijd, om haar neus en oogjes schoon te maken :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:15

Ik gebruik ze werkelijk overal voor :')
Laarzen poetsen, hoofdstel en zadel poetsen, borstels schoonmaken, neus en ogen schoonmaken, paard laten glimmen, echt overal :')

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:35

Hier ligt overal een pak babydoekjes (ongeparfumeerde sensitive van Lidl, zijn ook geschikt voor ogen en neus); in de badkamer, in het toilet, in de auto, in de keuken, op stal. Ik gebruik ze ooooveral voor. Zelfs mn leren chaps neem ik ermee af:-)

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:41

Regelmatig, niet alleen voor mijn paard. Ook voor mij, na het zalven (mok) heel hamdig voor de vieze handen (met alleen koud water op stal).

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:46

Ik heb ook even wat pagina's terug gelezen maar hoor mensen roepen dat het mogelijk slecht is...
Als tip wil ik geven kijk op de achterkant of de volgende dingen er in zitten; parfum en alcohol.
In die van de action zit dat bv. niet! Dat zijn bestanddelen waar mijn paard in ieder geval reacties op krijgt.
Doe ik overigens met alle spullen, want de baby shampoo van 0,79 etos blijkt het neutraalst voor mijn paard!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:03

Jep, altijd aanwezig! Tussen de uiers schoonmaken, muppet gebied, neusgaten of de thermometer (met een beetje alcohol) schoonmaken.

Ollientje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:29

Ik gebruik geen babydoekjes voor mijn paarden. Als ik iets wil schoonmaken gebruik ik tissues of gewoon toilet papier.
In de natuur gebruikt het paard het ook niet, dus waarom nu wel?
Dat is mijn mening dan :)

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:39

Ik gebruik het echt alleen bij wedstrijden. Als ik het toch gebruik, (buiten wedstrijden) dan is het meestal voor mijn rijlaarzen, of voor een plekje op Amadeo's hoofd dat echt niet schoon wil worden. Of als je er niet bij kan komen met een zacht borsteltje. Op wedstrijden vind ik het wel heel handig, bijvoorbeeld, even snel een veeg van je zadel poetsen, je laarzen, cap dat soort dingen. Ook weer vooral voor het paard zijn hoofd. Amadeo is zwart, en dus valt je een beetje zand niet meteen op. Verder zijn sommige paarden heel gevoelig voor bepaalde babydoekjes. Er was namelijk een keertje een pony van een wat kleiner meisje op de manege. Ze stonden op het punt omweg te rijden naar een wedstrijd. Alleen de pony zijn ogen waren een beetje rood geworden. En dat is natuurlijk geen natuurramp. Maar je hebt toch liever niet dat je pony geïrriteerde oogjes krijgt. (ze hadden bdw de pony rond zijn ogen een beetje afgedaan met een babydoekje)
Hopelijk kan je er wel iets mee! xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:42

Ik heb standaard een pak baby doekjes in mijn koffer zitten. 9 Vd 10 keer kan ik zo' n pak uitgedroogd weggooien :s toch blijf ik het standaard kopen. Waarom? Zul je net zien dat wanneer ik ze echt nodig heb ik ze niet bij de hand heb. Ik gebruik ze om mijn neus te snuiten bijv, toilet, voor het paard voor mijn zadel eigenlijk wel overal voor :j

silvana2912

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:44

ik ook alleen in de zomer als ie uit haar wintervacht is.
en ik gebruik het voor het vuil van haar hoofdje of te halen.
en voor het tuig zadel ect

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:57

Ollientje86 schreef:
Ik gebruik geen babydoekjes voor mijn paarden. Als ik iets wil schoonmaken gebruik ik tissues of gewoon toilet papier.
Dat is mijn mening dan :)

Tissues en toiletpapier wel bedoel je. :Y)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:26

hahahah :') ^

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:32

Ik heb het altijd in mijn kast liggen, maar enkel en alleen om mijn eigen handen schoon te maken als het te koud is om met water te wassen :+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:22

Ik gebruik die doekjes overal voor bij mijn paarden. Ideaal hoor die doekjes.
Ollientje86 schreef:

Paarden gebruiken vrij weinig in de natuur. Beetje ruwvoer en water... :D . Als dat je graadmeter is kun je heel wat "paarden spullen" ruimen..Denk aan zadel, hoofdstel, borstels, hoefsmid.... :o
(sorry kon het niet laten)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:24

Ik heb zolang ik eigen of verzorgpaarden heb gehad altijd standaard een pak babydoekjes in mijn poetskist liggen.
Overal handig voor joh:

-ogen en neus van paardlief
-borstels en kist opfrissen
-je eigen handen even afdoen
-modder van de beugels halen
-als kindlief voorbij komt even een doekje er overheen :+ :+

En nee, ik heb geen smetvrees :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:34

Mijn keuze staat er niet bij. Ik gebruik ze namelijk niet altijd, maar ik rij ook geen wedstrijden. Ik gebruik ze soms. Dus vandaar keuze 2 gedaan. Ik gebruik ze vooral als ik bijv les heb of als mijn zoon op de Fries gaat rijden. Of een onderlinge dag op stal. Nog net even die zweem van stof van Jippes zwarte vacht. Bij de pony gebruiken we ze niet. Die is vooral wit en daar zien we echt geen verschil mee.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:38

Al jaren gebruik ik die , en die handige babywashandjes van de action.
Ideaal voor ogen en neus !

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:34

Ik heb het ook standaard in me kast liggen, en gebruik het regelmatig. Ik let er wel altijd op dat ik zonder parfum enzo koop.

uleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:28

Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor wedstrijden om het laatste stof van me paard aftehalen en me laarzen schoomte maken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:23

Volstrekte onzin. Je kunt gewoon met een oude handdoek, washandje of andere poetsdoek alles net zo goed (of beter) schoonmaken, gewoon beetje water erbij volstaat. Die doekjes vind ik persoonlijk vieze dingen, leveren een hoop onnodig afval, zijn meestal geparfumeerd (kunnen dieren slechter tegen dan mensen) en het kost geld dat ik aan andere dingen besteed :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:32

Ja super handig ! Ogen, neusje en rest van het hoofd. En voor nog meer dingen, echt super handig :-)

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:36

Vind het voor de neus of even snel het hoofdstel heel handig, maar ik ken ook mensen die het hele paard ermee schoonvegen. Dat vind ik dan weer een beetje overdreven.
Een oude verzorgpony van mij heeft weleens zo'n doekje opgegeten, hij rook wel lekker uit z'n mond toen! }:0