Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lotteettol schreef:Ik wil graag ook even aanhaken op dit topic.
@ TS ik las dat je zei dat je naast de twee paarden van jezelf/zus 6 kilometer verderop en je paardje in pension nog enkele paarden had/hebt te doen (zie wat tussen haakjes erachter stond). Ik vroeg mij af zijn die paarden ook van jou, wat doe je daar mee...? En om hoeveel paarden gaat het die je moet verzorgen? Zijn dat er 3 (2 in wei, 1 in pension)?
Mijn oplossing (ik denk met je mee ipv je aan te vallen, laat dat wel even duidelijk zijn)
- verzorger zoeken en duidelijke afspraken maken.
- paarden dichterbij huis stallen eventueel, zodat je de reisafstand verkort en daarmee ook steeds
het er tegen op zien om dat stuk weer te fietsen oid (net hoe je heen gaat)
- misschien kunnen je ouders bijspringen op vaste tijden en met vaste werkzaamheden
- je paarden in pension zetten, waar meer verzorging bij de prijs inzit, bijv. voeren/buitenzetten/uitmesten
Geeft jou wat lucht en houdt je meer tijd voor school over. Denk eraan, school is wel de basis voor je toekomst!
Lotteettol schreef:Mag ik je er op wijzen dat het logische klinkt dat je voor hun paarden zorgt als zij weg zijn...Maar hier gaat het wel om een totaal andere situatie!!! Namelijk fulltime voor 6 weken! En dan moet je ook aan jezelf denken...zij zijn ook verantwoordelijk dat het goed loopt en jij hebt ook je school, je eigen paarden. Bied anders aan dat je de helft doet of een paar dagen per week (als je een keer vroeg uit school bent of het weekend) en dat zij voor de rest iemand anders regelen.
Vorig jaar heb je het ook gedaan, maar dat was samen met iemand en dat maakt een heel groot verschil!
myk_en_shant schreef:ik neem aan dat de merrie en het oudje bij elkaar staan in 1 weide, dus de merrie zal vaak genoeg de ogen zijn geweest voor het oudje, ik denk zolang je ze bij elkaar houd dat het op zich allemaal wel mee gaat vallen als ze tijdelijk naar een andere locatie verhuizen. des noods klinkt misschien gek doe je bij de merrie een belletje aan het halster, zodat het oudje weet waar de merrie is. en is misschien ook een hele goede tip om met het oudje het terrein te gaan verkennen. laat alles zien en voelen waar alle dingen staan.
idefix4 schreef:Ik vind 14 soms jong, maar ik heb hier een oppas van toen 13 geaccepteerd, omdat ze heel verstandig overkwam. Ze heeft me niet teleurgesteld. Het hangt dus helemaal van het meisje af. De meesten van die leeftijd kunnen wel een plak hooi voeren en een borstel vasthouden. Dus dat lijkt mij verantwoord. Zelf zorgde ik met die leeftijd zelf voor een eigen pony. En zolang zich niks anders aandient, zou ik altijd ja zeggen! Elke hulp is immers welkom! Rijden zou ik de eerste paar keer wel begeleiden, zodat je weet wat ze er van bakt. Als ze recht van de manege komt, lijkt me rijden in haar eentje geen verstandige zet.
En als je paard halfblind is, is verkopen ook niet echt een optie. Dan gaat je oude paardje daar ook onder lijden. Is er niet een zorgboerderij in de buurt die haar willen opnemen? Daar is zo'n oudje mss beter af?
En wat Lotteettol aankaart is, ook niet aanvallend bedoeld, in de andere 2 pagina's al besproken hè?