Mienez schreef:Whis_Serada schreef:Tja moeilijk te zeggen of dat een goede plek is/was.
Dag en nacht buiten is geen probleem?
Dat is juist ideaal mits er schuilgelegenheid is.
Het is zowieso veel beter dan maar beperkt naar buiten.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
listiglistje schreef:Ja maar er is een verschil tussen bv je neef die meerdere veulens per jaar heeft en een hoop paarden op stal om te rijden
of dat het je eerste veulen en enige paard is en en ook nog (hoge) sportverwachtingen hebt (die hij misschien niet waar kan maken).
En als je hem ooit wil verkopen is het zuur als hij rontgenoligisch niet goed blijkt te zijn, of misschien andere mankementen of streken vertoont....
Tanald schreef:Hoi,
Ook hier een veuleneigenaar. Mijn kwpn veulen (V. Maestro) is vandaag precies 7 maanden oud. Ik heb gekozen voor een veulen omdat ik nu nog de tijd heb om elke dag naar hem toe te gaan. Over 4 jaar zijn mijn kinderen een stuk ouder en dan wordt het allemaal makkelijker. Ten tweede is het veulen van mijn verzorgpaard. Ik ken dus zijn moeder, en ook zijn halfbroer (= een jetset)
Naast de aanschaf heb ik uitgerekend dat ik om en nabij 5000 euro kwijt ben tot hij 3,5 jaar is. Hij staat in de opfok in Emst. Helaas gaat het momenteel niet zo goed, en dus ga ik zo naar hem toe omdat de dierenarts komt. Dit ligt trouwens niet aan de opfok, alle andere veulens zien er goed uit, alleen hij blijft achter.
Elk paard groot, klein, jong of oud, het blijven bodemloze putten waar je je geld in kwijt. Maar wat is het mooi om je eigen diertje op te zien groeien. Allen de zorgen met zo'n kleine, groeit ie wel goed e.d. vind ik wel heftig. Maak me nu ook heel veel zorgen, en slaap al 2 dagen slecht, nu maar duimen dat het niets ernstigs is.