Wat als je paard buiten staat in ''moerdijkbrand'' oid?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Wat als je paard buiten staat in ''moerdijkbrand'' oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:40

Twiggy, waar zeg ik dan alle naturals? Geen woorden in mn mond leggen aub.

Toch opvallend dat mensen zich aangesproken voelen.

Nogmaals: Als IK mijn paarden 24/7 buiten zou (willen) houden, dan zou IK zorgen voor de mogelijkheid tot opstallen indien nodig. Dat kan op diverse manieren."
Waar een wil is, is een weg IMO.
Zijn mensen de MKZ vergeten om maar even een voorbeeld te noemen waarbij paarden niet naar buiten mochten?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:24

Stef met je eens hoor, ik vindt het afschuwelijk dat ik m'n paarden nu moet opsluiten, ze zijn het niet gewend en lopen 24/7 los. Maar o wat ben ik blij dát ik het kan, en ook al zou ik het niet kunnen zou ik gaan zoeken waar m'n paarden wel voorlopig veilig zou staan, dan kijk ik niet nauw op m'n centen. Immers hun gezondheid vindt ik veel belangrijker en dierenartskosten zouden nog verder uit de hand kunnen lopen.

Overigens is er EINDELIJK de lijst openbaar gemaakt met de stoffen die het bedrijf had opgeslagen, op crisis.nl en moerdijk.nl kan je die terug vinden voor de geïnteresseerden, kan m niet openen op m'n iPad maar weet al voornamelijk wat er oa in zal staan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:24

stef schreef:
Ik heb er gister ook aan zitten denken: Daar gaan alle naturals die hoog van de toren blazen dat een stal onzin is (xcuse me voor het hokjes plaatsen, wie de schoen past.....)
Vroeger stond mijn pony ook ergens 24/7 op een landje, maar wel met een schuilstal Mét deur :j

En hoezo 'opvallend'???? Wat wil je daar nou weer mee beweren :? ? Ik heb allang uitgelegd hoe de situatie bij mijn paard is.
Waar ik over val is dat 'toontje' van je. Die stemmingmakerij weer.

Nogmaals, NIEMAND die van zijn/haar paard(en) houdt en het beste voor het dier (of de dieren wil) wil, laat ze expres in deze giframp staan, lijkt mij. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat jij zoiets zegt over naturals in het algemeen.

chillibean2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:26

Het was erg eng , vooral voor de dieren die buiten stonden en er werd erg weinig info gegeven over wat te doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:28

Heeft niks met stemmingmakerij te maken. Kom zeg, ik geef mijn mening en vervolgens wordt er gedaan of de wereld vergaat ;)
Met een mening kan je 2 dingen doen. Er iets uit halen of je schouders ophalen en het naast je neerleggen/
Als je zelf overtuigt bent dat wat je doet, op welk gebied dan ook, goed is, voel je je ook niet aangevallen als iemand iets anders vind.
Vandaar dat ik het dus opvallend vind dat mensen zich aangevallen voelen door mijn mening, maar zelf wel van mening zijn dat ze het goed doen.
Dat klopt IMO niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:32

Ach, sommige mensen houden er rare meningen op na, dat is me allang bekend. :P
Het gaat mij om het principe, wat jij aanhaalt. Het komt allesbehalve vriendelijk over naar de naturalhoek en ik denk niet dat je iedereen over 1 kam kunt scheren.

Nogmaals, ik heb allang uitgelegd hoe mijn persoonlijke situatie ligt, dus in geval van opstallen, zijn er mogelijkheden. Ik denk alleen dat ik mijn paard liever naar een veilige plek breng, waar hij alsnog lekker buiten kan lopen, in een geval als dit. Want je wil de mijne niet meemaken na een lange tijd op stal. :+
Dan zou ik hem liever naar bekenden in een ander deel van NL brengen ofzo.

En het goed doen? Goh, tja, ik doe gewoon mijn best voor mijn paard. Net als jij doet, neem ik aan. Niets meer, niets minder.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:33

chillibean2 schreef:
Het was erg eng , vooral voor de dieren die buiten stonden en er werd erg weinig info gegeven over wat te doen

Ja, dat viel mij ook op...... Ik dacht meteen aan de paarden en andere dieren buiten. Mensen gaan voor, dat is de insteek natuurlijk weer.
Wat ook te begrijpen is, maar ja, je zult je paard maar buiten hebben staan.... Sterkte!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:36

stef schreef:
Ik heb er gister ook aan zitten denken: Daar gaan alle naturals die hoog van de toren blazen dat een stal onzin is (xcuse me voor het hokjes plaatsen, wie de schoen past.....)Vroeger stond mijn pony ook ergens 24/7 op een landje, maar wel met een schuilstal Mét deur :j

Ik quote mezelf maar even, en twiggy, wat jij zegt van je paard bijv naar kennissen verplaatsen in een ander gebied, dát bedoel ik dus met waar een wil is, is een weg :j
Maar niet zielig gaan zitten zeuren van ze moeten naar binnen maar ik kan geen kant op. Dat had je (je = algemeen) van te voren kunnen bedenken.
Dát is wat ik bedoel

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 23:37

:zwaait:
dat wilde ik juist met dit topic bereiken? Dat dit bedacht wordt?
Ervaring leert dat er in nood vaak opties komen uit kanten die je nooit had verwacht :) (heb helaas nog niet mijn stalhouder gesproken hierover, ben wel echt benieuwd namelijk :) )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:45

Omdat niet alle mensen die hun paarden buiten houden per definitie 'naturalminded' zijn misschien? ;)
Ik ken er nl ook genoeg hier in mijn eigen omgeving die echt geen naturals zijn, maar wel hun paarden buiten houden. ;)
En geen stal hebben, hoor.

Dus wat jij zegt klinkt meer als dat het naturalmensen die niet heel veel mogelijkheden op de (zeer) korte termijn hebben, het dus geen moer kan schelen dat hun paard buiten staat in die ellende daar???
Hmmm, kan ik me niet voorstellen. Echt niet. Ik denk dat iedereen met geliefde dieren buiten, zich zorgen maakt. Of ben ik daar een rare in, dat ik zo denk?

Ik zou persoonlijk niet blij zijn als mijn paard bij ons opgestald zou moeten worden voor de langere termijn. Dus ja, dan word ik zeer creatief en schakel ik vrienden en bekenden (lang leve bokt) in op een andere plek in het land en zou ik mijn paard daarheen brengen. Dan zie ik hem maar wat minder, mits ik natuurlijk maar zeker weet dat hij er daar echt goed bijstaat! Dat is wel een vereiste, ja.

Hoe dan ook, heb ik te doen met iedereen die met deze zorgen nu zit. Inclusief al die andere ellende daar, waarvan nog gaat blijken hoe heftig het allemaal is en nog wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:56

Twiggy2008 schreef:
Dus wat jij zegt klinkt meer als dat het naturalmensen die niet heel veel mogelijkheden op de (zeer) korte termijn hebben, het dus geen moer kan schelen dat hun paard buiten staat in die ellende daar???
Hmmm, kan ik me niet voorstellen. Echt niet. Ik denk dat iedereen met geliefde dieren buiten, zich zorgen maakt. Of ben ik daar een rare in, dat ik zo denk?

het gaat niet specifiek om die ellende daar, er zijn tal van mogelijkheden te verzinnen waardoor je paard (tijdelijk) niet buiten mag.
Als je dan geen maatregelen treft en je paard met gevaar voor zijn eigen gezondheid gewoon maar buiten laat lopen "want ik kan geen kant op", ja, dan ben je IMO verkeerd bezig.

Het gaat mij om de laconieke houding. "ik kan geen kant op, dus dan laat ik hem maar buiten, ondanks dat ik eigenlijk beter weet"

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:01

Waarom richt je je dan niet op die mensen i.p.v. het te hebben over 'alle naturals'. Ik vind een stal op zich ook bullshit, in het algemeen :+ . Maar heb wel bewust een plekje uitgekozen, waar ik wel een mogelijkheid heb om een box te huren, indien toch nodig. Niet dat ik het vaak nodig heb gehad (verre van zelfs :D ), maar het kan wel. Want mijn paard kan ook ernstig ziek worden. Ofzo. Daar ben ik meer mee bezig dan zo'n ramp, net als vele anderen, denk ik. Want hoe vervelend ook (zeker nu, na deze recente gebeurtenis), erg vaak komt het gelukkig niet voor en ik heb in de buurt gelukkig ook geen chemische industrie e.d. ;)