Hoevaak staat jouw paard op stal, en hoevaak in de wei?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:31

Ze staan de hele dag op de wei, en hebben altijd een omgebouwde zeecontainer ter beschikking *D

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:07

24/7 buiten :)

UrbanL

Re: Hoevaak staat jouw paard op stal, en hoevaak in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:09

En hoppa degene die hem veel op stal hebben staan worden weer afge.................

Niet zo raar dat deze mensen bijna niet reageren......zie zijn moe om iedere keer afgez...te worden.

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:15

Prisca schreef:
En hoppa degene die hem veel op stal hebben staan worden weer afge.................

Niet zo raar dat deze mensen bijna niet reageren......zie zijn moe om iedere keer afgez...te worden.

uhuuu *D, volgens mij staan de paarden ook graag binnen soms, want als de mijne ( zeker nu in de winter) 1 a 2 uurtjes buiten staan komen ze aan de poort staan om terug binnen te mogen komen, dus ik snap niet wat er zo slecht is aan de paarden in hun stal te zetten..
Groetjes

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:19

Mijn paard staat van 7.30 tot 17.00 uur op de wei en in de zomer 24/7.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:20

Prisca schreef:

Als iemand schrijft de perfecte stal te hebben, maar vervolgens in een ander topic schrijft dat de paarden helemaal niet buiten komen, dan lijkt het me niet zo gek dat daarop gereageerd wordt. Een paard hoort nu eenmaal niet 24/7 op stal. Dat is geen afzeiken, maar een feit. En het excuus dat het slecht zou zijn voor het wedstrijdresultaat is natuurlijk helemaal vreemd.

Als de mensen die zich aangevallen voelen omdat ze hun paard 24/7 op stal hebben staan, moeten die mensen zich eerst eens verdiepen in het wezen paard. Dat is niet agressief bedoelt, maar wel in het belang van het paard.

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:20

die van mij staat overdag buiten vanaf een uur of 9 to een uur of 4. Tenzij het echt koud is dan staat hij wat korter.
Hij staat momenteel met 2 andere ruinen op t land.
Afgelopen september heeft hij een maand 24/7 gestaan.
ws aankomende zomer gaat hij nog een keer voor een maand 24/7
zijn box is 4 bij 4.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:28

24/7 buiten.
Overdag op de wei, 's avonds en 's nachts in een ruime paddock met 2 inloopstallen. Hier staat hij dan met nog een shet een een e-pony.
Dit in de zomer én in de winter.
De wei wordt wel wat vertrapt maar er ontstaan nooit modderplassen, wonder boven wonder herstelt de wei zich ieder jaar weer prima.
Ik zou mijn paard nooit meer op stal willen hebben, maar daar is hij het type ook niet voor. Hij verveelt zich snel, zeker in een stal.

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:32

tine10 schreef:
Prisca schreef:

Als iemand schrijft de perfecte stal te hebben, maar vervolgens in een ander topic schrijft dat de paarden helemaal niet buiten komen, dan lijkt het me niet zo gek dat daarop gereageerd wordt. Een paard hoort nu eenmaal niet 24/7 op stal. Dat is geen afzeiken, maar een feit. En het excuus dat het slecht zou zijn voor het wedstrijdresultaat is natuurlijk helemaal vreemd.

Als de mensen die zich aangevallen voelen omdat ze hun paard 24/7 op stal hebben staan, moeten die mensen zich eerst eens verdiepen in het wezen paard. Dat is niet agressief bedoelt, maar wel in het belang van het paard.

Ik ben het er mee eens dat een paard niet 24/7 op stal mag, maar 24/7 in de wei vind ik ook niet echt goed..
Groetjes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:36

Ik ben het er mee eens dat een paard niet 24/7 op stal mag, maar 24/7 in de wei vind ik ook niet echt goed..
Groetjes[/quote]

Waarom vind je dat niet goed? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon heel benieuwd naar je ideeen.

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:01

tine10 schreef:
Groetjes

Waarom vind je dat niet goed? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon heel benieuwd naar je ideeen.[/quote]

Jaa, dit is mijn mening, ik weet niet hoe het bij andere paarden zit, maar mijn paarden komen in de winter na 1 a 2 uur op de weide graag binnen en als ze dan even binnen staan gaan ze weer de weide op voor 1 a 2 uurtjes, maar ik zie aan hun dat ze graag binnen komen in de winter want dan komen ze aan de poort staan. Ook vind ik het in de winter niet zo waaauw om ze 24/7 buiten te zetten omdat we er elke week wedstrijd mee hebben en dan staan ze lang in de haren en dat is niet echt handig.. En het zijn allemaal witte paarden dus als je ze dan de dag voor de wedstrijd een beetje wast om er netjes uit te zien en je zet ze op de weide ( als ze 24/7 buiten staan) zien ze de dag van de wedstrijd weer helemaal vies..
In de zomer staan ze bij ons van 8u tot ongeveer 15u buiten, na 16u komen de beestjes waarvan ze beginnen schuren, daarom zetten we ze 's avonds binnen in de zomer, ook als we ze iets langer laten buiten staan, komen ze aan de poort staan om binnen te mogen..
Groetjes X

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:05

@ Jolien
Krijgen de paarden steeds eten op stal als ze naar binnen gaan?

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:08

MightyJoe schreef:
@ Jolien
Krijgen de paarden steeds eten op stal als ze naar binnen gaan?

Niet meteen als ze binnenkomen, een paar uurtjes later krijgen ze eten.
Groetjes

huppeltje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:43

Bij mij kunnen ze zelf kiezen, de stallen staan altijd open ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:12

Ik rijd ook wedstrijden. Heb een bonte met veel wit en een schimmel. In de winter was ik ze de avond voor de wedstrijd. In de zomer zo kort mogelijk voor de wedstrijd, betekent soms ook 's avonds. Dan krijgen ze een vliegendeken of een zomerdeken op en blijven ze doorgaans toch goed schoon hoor.
Ik rij 2/3 keer per maand wedstrijd.

Vwb wintervacht. Ik scheer en heb ze dekens op, geen probleem.

In het begin kwamen ze hier ook bij de poort staan, kan ook een gewoonte zijn (krijgen ze voer als ze naar binnen mogen). Nu willen ze vaak niet eens meer naar binnen 's avonds (in de winter dan :D )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:15

Zomer: 24/7 buiten
Winter: 24/7 buiten

Ze hebben beschikking over twee inloopstallen dus kunnen kiezen als ze beschutting willen.

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:16

tine10 schreef:
Ik rijd ook wedstrijden. Heb een bonte met veel wit en een schimmel. In de winter was ik ze de avond voor de wedstrijd. In de zomer zo kort mogelijk voor de wedstrijd, betekent soms ook 's avonds. Dan krijgen ze een vliegendeken of een zomerdeken op en blijven ze doorgaans toch goed schoon hoor.
Ik rij 2/3 keer per maand wedstrijd.

Vwb wintervacht. Ik scheer en heb ze dekens op, geen probleem.

In het begin kwamen ze hier ook bij de poort staan, kan ook een gewoonte zijn (krijgen ze voer als ze naar binnen mogen). Nu willen ze vaak niet eens meer naar binnen 's avonds (in de winter dan :D )

Bij ons is het probleem dat we ze niet mogen scheren.. En onze paarden zijn echt geen types om schoon te blijven, ze gaan stralend wit op de weide, en nog geen uurtje erna zie je het niet meer..
Groetjes

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:20

ik heb ze aan huis dus bekijk het met de dag, maar meestal gaan ze rond 6 uur naar buiten sochtends en tussen 5 en 8 (afhankelijk van het weer) weer op stal.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:30

mijn 2 haffies blijven zomers 24/7 buiten, ze staan dan in de bak, mits het niet onweert, of ander raar weer is dan gaan ze eventueel voor een nachtje op stal.
's winters gaan ze 's ochtends nadat ze het voer ophebben, naar buiten en gaan pas met het avondvoeren naar binnen. dus zeg maar van 10 's morgens tot 7 a 8 uur 's avonds. voor de rest als het heel raar weer is zoals ijzel, storm etc blijven ze gerust een dagje op stal. sterker nog mijn ouwtje wil dan eigenlijks niet eens naar buiten. ze volgt dan wel braaf, maar je kan aan haar hele houding zien dat ze liever op stal staat.

Mirre_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:41

kweenie hoelang het eignlk zou moeten. heb zelf geen paarden maar bij ons op de manege
gingen ze alleen in de zomer 2 maanden op de wei dag en nacht(wel eerst laten wennen aan het voorjaarsgras ong. 3 uurtje p/d)
en anders staan ze alleen maar op de stal. ongeveer 3 tot 4 lessen van een half uur per dag op maan-,dins-,vrij en zaterdag.
nu de manege n paddock heeft gaan ze wat vaker daarin maar er staan ook gwn paarden bjina het hele jaar binnen.
persoonlijk zou ik 's morgens naar buiten en 's avond naar binnen en in de zomer de hele dag.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:42

zomer wei, winter bak+inloopstal :D

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:36

Mijn paard staat op een pensionstal en mag daar 6 uur per week op de wei.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:54

voorjaar/najaar 24/7 buiten met inloopstal. (deel weidegang/deel paddock ivm te dik worden)
's winters 24/7 buiten met inloopstal als het weer en de bodem het toestaan (droog buiten kunnen liggen in het zand)
's winters 's nachts op stal (21/23 uur tot 9 uur) wanneer de bodem nat of bevroren is.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:01

In de zomer staan mijn paarde overdag op stal en 's nachts op weide. (Lichte onderhuid, verbranden heel snel + het barst hier van de dazen, horzels en muggen)
In de winter als ikzelf vakantie heb van ongeveer half 10 tot het donker wordt.
Als ik school heb, gaat ze meteen na school op de paddock, tot ik naar bed ga.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:42

24/7 buiten, zomer + winter.