cupcake1986 schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt hoe lang TS al rijd? En hoe intensief?
Ik ben ook wel fan van een mooie shire MAAR als je net stap, draf, galop en ev. een minisprongje kan nemen ben je volgens mij meer dan gezien (tenzij je héél goeie begeleiding krijgt)
met gelijk welk paard, maar nog eens extra door zo'n grote loebbas te kiezen. Want al zijn ze nog zo lief en zachtaardig, ELK paard profiteert als hij de kans krijgt, verschil is dat n shire ongeveer het dubbele aan gewicht in de schaal KAN gooien.
ik spreek uit ervaring ondertussen: na 14 jaar zeuren bij mijn ouders, heb ik sinds september 2009 een eigen tinker gekocht (ja, ik ben 183cm hoog, mijn paardje 153, past redelijk). Paardje is fijner aan het been en met 2 vingertjes stil te zetten, veel fijner op de hulpen dan de meeste andere paardjes bij ons op stal. MAAR als mevrouw haar zinnen op iets gezet heeft gooit ze er zonder probleem wel wat gewicht tegenaan om haar goesting te krijgen, en dat is dan MAAR 500 à 600 kg.
Ik rijd al 7 jaar en vroeger 2 keer per week en nu op het moment 1keer in de week