Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:56

Ik zelf zou opzich geen probleem hebben met openingstijden als deze ruim genomen zijn dus vanaf 8 uur tot een uur of 11 's avonds.
Nu zit ik meestal zo tussen 10 uur 's ochtends tot zo'n 8 uur 's avonds bij me paard. Veel vroeger of later kom ik meestal niet. Nu scheelt het natuurlijk een hoop dat het winter is en vroeg donker. Maar ik zou wel een probleem hebben als ze op zon- en/of feestdagen als vroeg gesloten zijn of helemaal dicht dit zijn voor mij juist dagen dat ik graag wat langer bij me paard ben en om dan helemaal niet te kunnen vindt ik niet kunnen.
En dan kun je wel zeggen eigenaren willen ook weleens rust, daar ben ik het niet mee eens hun hebben gekozen voor een pensionstal en paarden hebben nu eenmaal 7 dagen per week verzorging nodig dus vindt ik het sluiten echt onzin, dan hadden ze maar een winkel moeten beginnen. En een rustdag die heeft mijn paard eigelijk al zo'n hele week die 1 á 2 uurtjes werk op 24 uur moet er ook wel vanaf kunnen mijn paard staat overdag gewoon op de wei en heeft dan echt geen last van als andere mensen rijden. Niet dat ze dagelijks aan het werk gaat maar goed.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:03

Wij hebben niet eens openingstijden. Iedereen komt wanneer hij/zij wil. Is dat om 3u snachts, wel dan is dat ook goed, als je maar niet teveel lawaai maakt. De paarden krijgen om 8u smorgens, 12u smiddags en 7u savonds eten en op een aantal vaste uren en dagen zijn er privélessen. Voor de rest doe je wat je wilt :)

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:04

Voor de mensen die geen sluiteningstijden hebben: hoe gaat dat bij jullie dan met afsluiten? Is er echt iemand die dan net zo lang blijft totdat iedereen klaar is?

Onze stal sluit door de weeks om 21.30 en op zaterdag om 19.00 en op zondag om 18.00 Ik ben er erg blij mee aangezien ik heel vaak afsluit, moet er niet aan denken om tot heel laat te moeten wachten tot iedereen klaar is aangezien mijn wekker de volgende dag gewoon weer om 7 uur gaat... dat hou ik nog geen week vol. als het overigens een keer wat later wordt is dat natuurlijk geen probleem.

mirror666

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:05

@tootz, wat moet je afsluiten dan? :)

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:07

Nou alle deuren... de deuren naar de kantine, de grote roldeuren, hek.... Blijft bij jullie alles heel de nacht open dan? :oo

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:07

Opzich begrijp ik het goed als een staleigenaar openingstijden heeft.
Echter, ook het punt, dat je naar je paard wil wanneer jij wilt begrijp ik.

Bij ons liggen de openingstijden ook niet vast, het is niet zo dat de stal open is tot 22.00u bijvoorbeeld door de weeks en dat je dan ook echt weg moet wezen.
Het is meer uit respect voor de staleigenaren, dat wij niet meer na die tijd op stal komen. Kijk, het wordt ook wel eens 22.15u, geen probleem.
Op zondag is het inderdaad meer een rustdag. Dit houdt dus niet in dat ze niet naar buiten komen. De staleigenaar voert gewoon, mest gewoon en zet ze buiten en binnen.

Het lijkt me wel dat je als staleigenaar ook wel eens een rustdag mag houden(natuurlijk wel met verzorging vd paarden), maar niet elke keer dat gehang op stal.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:08

@Tootz

Bij ons idd ook niet de laatste loopt alles na of alles dicht is en de paarden oke zijn. Lichten uit enz...

Er wonen mensen op het terrein en zien wat er gebeurt :D.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:09

Tootz schreef:
Voor de mensen die geen sluiteningstijden hebben: hoe gaat dat bij jullie dan met afsluiten? Is er echt iemand die dan net zo lang blijft totdat iedereen klaar is?

het is bij ons op een terein van een boer, we moeten zelf eten, water geven en je paard buiten/binnen zetten.
dus niemand sluit zeg maar af. je doet gewoon alle lichten uit, op een na.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:10

wij hebben een kantine met alleen een stoel, tafel en stopcontacten, dus ja die blijft open :P
zadelkast heb je zelf je slot op zitten
en stallen zou ik niet eens op slot willen hebben, want als er iets gebeurt moet de hele meuk eruit kunnen
en verder geen hek.
Dus dan kun je stellen dat het open blijft geloof ik ja :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:12

Franciska15 schreef:
Het lijkt me wel dat je als staleigenaar ook wel eens een rustdag mag houden(natuurlijk wel met verzorging vd paarden), maar niet elke keer dat gehang op stal.

Maar daar hoef je als staleigenaar toch geen last van te hebben? Neem aan dat je als stalhouder niet de gehele tijd op stal zit of je er nu bij woont of niet.
Als je er bij woont en je zit gewoon lekker binnen heb je daar imo toch geen last van als er wat pensionklanten rondlopen?

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:14

Tigra_ schreef:
Franciska15 schreef:

Maar daar hoef je als staleigenaar toch geen last van te hebben? Neem aan dat je als stalhouder niet de gehele tijd op stal zit of je er nu bij woont of niet.
Als je er bij woont en je zit gewoon lekker binnen heb je daar imo toch geen last van als er wat pensionklanten rondlopen?

de eigenaar van waar wij staan, op een boederij. vind het juist heel erg gezellig als er mensen op stal zijn. hij komt altijd even een praatje maken, en komt vaak ook neg even helpen.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:15

staleigenaresse woont bij ons ook op het erf maar ik denk niet dat zij ook maar 1 oog dicht zou doen! alles gaat bij ons stevig op slot en dat wordt door vaste personen gedaan. Ik zelf als klant vind dat zelf ook fijn want ik weet zeker dat er nog even goed naar mijn paard gekeken is voor de nacht. En ik heb hele lieve stalgenoten maar aan sommige zou ik dit dus niet durven overlaten :o

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:19

Bij ons heeft iedereen z'n eigen kast, dus die doe je zelf op slot. De kantine blijft open langs de achterkant (alle lichten worden daar geregeld). Maar er is maar 1 ingang naar het terrein en naast die ingang wonen de eigenaren, dus niemand komt er ongemerkt binnen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:19

gelukkig bij ons geen "openingstijden". als ik na m'n werk nog wil rijden is het gemakkelijk 20u als ik kan opstappen, daarna de stal nog uitmesten en dergelijke, dus ik ben er makkelijk tot 22.00-22.30
wij hebben wel meerdere "stalblokken" en het wordt geapprecieerd niet overal de lichten aan te doen, maar alleen die van jou blok/gang en de binnenpiste of molen. En uiteraard probeer je niet na 22u nog aan te komen, maar soms kan het niet anders.
wij voeren overigens wel zelf.

een stalling waar ze "openingstijden" zouden hanteren, daar zal mijn paard nooit staan. Ik respecteer mensen hun privacy, maar als ze hun pension zodanig ingedeeld hebben/uitbaten, dat het storend is als pensionklanten op zaterdag of zondag hun paard komen bezoeken, dan hoeft het voor mij niet. Ik wil MIJN paard kunnen zien wanneer ik wil, binnen acceptabele. (7.30 tot 22.30)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:20

Wij hebben geen openingstijden, maar wij hebben dan ook een eigen privéstalletje.
De pensionstal waar ik werk hebben ze ook geen openingstijden.
Het lijkt mij totaal niks als er openingstijden zijn. Je moet altijd maar zorgen dat je er op tijd bent, en op tijd klaar bent.
Zeker op de zondag vind ik dat de sluitingstijd wel heel vroeg is!

Nu vraag ik me wel af, stel je paard heeft koliek o.i.d., kan je dan wel gewoon na sluitingstijd op het terrein?
Of als je paard niet zo happy is, en jij hebt er geen fijn gevoel bij, kan je dan wel, terwijl het terrein eigenlijk al gesloten is, nog naar binnen?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:22

Wij hebben gelukkig ook geen openingstijden.
Heb hier voor op een stal gestaan die in het weekendom 18.00 dicht ging.
Nou dat is lekker als je om het weekend tot 17.00 werkt, snel naar stal mesten voer klaar zetten
en dan moest ik weer weg.
Me paard stond dan wel overdag buiten maar baalde er wel van dat ik 2 dagen niks kon doen.
Aangezien ik onregel matig werk is het echt belangrijk dat ik naar me paard kan gaan wanneer ik wil.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:23

idd

of met de warme dagen in de zomer, toen reed bij ons iedereen voor 9u in de ochtend (beginnend om 6.30) of 's avonds in't laat en dan gebeurde het wel eens dat de laatste pas om 22.30 van z'n paard stapte...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:26

Bij ons zijn er geen openings tijden. Ben ik wel blij mee hoor!
Bijv. met kerstdagen kan ik gewoon lekker op stal zijn en alles doen.
En in de zomer rijd ik pas om 8:00 uur.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:32

Ja, maar bij ons heb je altijd mensen die naar binnen sjouwen..
Bovendien zijn de buren erg gelovig, dus mede voor de buren is de zondag op deze manier ingedeeld.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:37

Bij ons op stal zijn er richtlijnen. Doordeweeks tot 22.00 en in het weekend tot 18.00
Maar in de zomer gebeurt het ook weleens dat we in het weekend nog om 20.00 een buitenrit gaan maken. Als we dit een dag vantevoren aangeven is dat geen probleem.
Zondag heb ik wedstrijd en moet om 17.50 starten. Als ik dit vrijdag of zaterdag even door geef is dat ook geen probleem.
Ze willen alleen graag weten waar de paarden zijn na de openingstijden. Zo word er ook vaak in de gaten gehouden als er iemand op buitenrit gaat. Of die wel veilig terug komt. Is meer sociale controle en dat geeft me toch wel een erg veilig gevoel.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:08

Tootz schreef:

Onze stal sluit door de weeks om 21.30 en op zaterdag om 19.00 en op zondag om 18.00 Ik ben er erg blij mee aangezien ik heel vaak afsluit, moet er niet aan denken om tot heel laat te moeten wachten tot iedereen klaar is aangezien mijn wekker de volgende dag gewoon weer om 7 uur gaat... dat hou ik nog geen week vol. als het overigens een keer wat later wordt is dat natuurlijk geen probleem.

Bij de meeste stallen die ik ken heeft iedereen een sleutel, tevens hangen er ook sleutels met het oog op brand.

Kantine's(mits aanwezig) zijn gesloten buiten de lessen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:09

Verschrikkelijk die tijden, daar zou ik echt niet mee kunnen leven haha! Het zou voor mij echt een reden zijn om niet op die stal te gaan staan. Toch hoor je het best vaak, openingstijden..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:12

In het weekend maar tot 18.00? dat zou bij mij echt een reden zijn om een andere stal te zoeken.

Wij hebben in principe ook openingstijden, maar daat zijn ze niet heel strikt in. het gaat erom dat het niet te gek wordt.

Maar de gehele week is het ongeveer vanaf 07.00 tot 21.00.
maar zomers zijn we vaak later klaar, vanwege bv buitenrit oid. Daar doen ze echt niet moeilijk over, want in de winter zijn we er altijd maar tot een uurtje of 18.00. Ze hebben het meer gedaan zodat we er niet tot dik 11 uur in de avond zijn ofzo. maar wij zijn ook maar met zijn 6en, dat is antuurlijk ook wel wat anders dan dat je 30 man op stal hebt staan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:16

Ik denk dat maneges met pensionstalling striktere openingstijden hebben dan kleine particuliere stallen.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Ik sta nu bij een particulier met kleine pensionstalling erbij. Niks te maken met openingstijden.
Een manege is toch meer een bedrijf. Dat vond ik sowieso niks waard, altijd die lessen waar je rekening mee moest houden.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:18

Mika11, je hebt ook helemaal gelijk. Maar maneges zijn vaak groter dan particuliere stallen waardoor ze meer regels hebben. Heet logisch dus.

Ik vind het ook wel een beetje vroeg. op zaterdag tot 18.00 uur open?
Wij hebben eigenlijk geen openingstijden. Alleen stellen ze het op prjs als om 22.00 uur iedereen weg is. maar als je wat langer blijft is dat niet erg. Maarja ik sta dan ook op een redelijk kleine stal.