Verwaarloosd paard, achtergelaten door de eigenaar!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:34

0mandy0 schreef:
@ Urielle

Rechtzaak is niet nodig, mocht de oude eigenaar haar recht willen hebben moet je wel alles zwart op wit hebben... Anders maak je je schuldig aan verduistering!

Je moet een bewijs hebben dat het rechterlijk bepaald is OF dat de oude eigenaar akkoord is (zoals jullie de papieren hebben gekregen). Alleen met geen reactie op aangetekende brieven mag, althans hier en ik denk dat het Europees zo geregeld is?, niet, wel een akkoord van de oude eigenaar in reactie op die brieven. (Heb ook een pensionhouder gehad waar een paard in pension stond, eigenaar overleed, echtgenote met de noorderzon vertrokken en die gaf niks om de dieren dus het kwam daar ook op de pensionhouder neer die na een paar maanden toch maar eens ging informeren waarom er niemand meer kwam.)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:36

winnieloves schreef:
Je kan ook naar een advocatenbureau of rechtbank gaan en daar vragen wat ze erover weten. Hoe dit jurisisch vastgelegd kan worden. Mijn vader is rechter, ik zal vanavond eens vragen of hij hier iets over weet! Succes!

Super als je dat zou willen doen!

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:39

Heb het toendertijd uitgezocht en dit zou DE manier zijn...
En een aangetekende brief word niet voor niets zo gestuurd, dat
betekend dat hij/zij weet wat hem te doen staat en er staat duidelijk in wat er gebeurd wanneer
men zich niet aan de afspraken houd... ;)

Urielle

Re: Verwaarloosd paard, achtergelaten door de eigenaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:40

Hier mag het iig niet op die manier :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:44

Ik zou bijna gewoon bij die vrouw langs gaan en aankloppen, en heel brutaal vragen om het paspoort en dat jij dan de verzorging over wil nemen.
Je wist toch een adres?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:47

Ik weet het adres zelf niet, anders was ik al langs geweest.
Ik kan het adres wel aan de staleigenaar vragen....
Verder denk ik dat de eigenaresse knetterziek in d'r hoofd is. Lees, op een andere stal staan nog twee achtergelaten paarden. Ik denk dat dit een soort hobby van haar is, en ik denk ook niet dat zij zomaar die papieren af zal geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:47

gatver...wat zielig!
Ik zou geen oog meer dichtdoen...
Gewoon het paard meenemen,wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer...eerst het beest helpen.
Zou wel even een schriftelijke verklaring van de stalhouder willen met de problemen en achterstallig huur er duidelijk op en ondertekend.
Verder foto's van de smerige stal,de staat van het paard en diverse getuigenverklaringen van mensen op die stal...gewoon in een map stoppen,mocht je het nodig hebben.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:47

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:48

geerke schreef:
gatver...wat zielig!
Gewoon het paard meenemen,wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer...eerst het beest helpen.
Zou wel even een schriftelijke verklaring van de stalhouder willen met de problemen en achterstallig huur er duidelijk op en ondertekend.
Verder foto's van de smerige stal,de staat van het paard en diverse getuigenverklaringen van mensen op die stal...gewoon in een map stoppen,mocht je het nodig hebben.

Da's gewoon ordinair diefstal. Alleen de staleigenaar (=schuldeiser) kan stappen ondernemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:50

Anne_GTI schreef:
geerke schreef:
gatver...wat zielig!

Da's gewoon ordinair diefstal. Alleen de staleigenaar (=schuldeiser) kan stappen ondernemen.

De stalhouder had toch al gezegt tegen TS dat ze het paard mocht meenemen?
Weet je wat diefstal is?Een paard ergens stallen en de stalhouder zijn geld onthouden...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:51

Daar is het retentierecht voor Geerke. Maar zomaar meenemen omdat het zo zielig is voor het dier mag dus absoluut niet!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:53

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:55

Anne_GTI schreef:
Daar is het retentierecht voor Geerke. Maar zomaar meenemen omdat het zo zielig is voor het dier mag dus absoluut niet!

Dat wil ik ook niet, het moet netjes gebeuren zodat hij straks met geen mogenlijkheid terug gehaald kan worden en ik geen strafblad krijg haha!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:02

Ik ga nu douchen en feesten, en hopen op een beter jaar voor deze schat.
Alvast bedankt allemaal, hier heb ik echt iets aan, en hij ook!

Prettige jaarwisseling en een gelukkig 2011:D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:11

Slordig van die stal dat ze hem niet goed verzorgen, op zo'n stal wilde ik mijn paard sowieso al niet hebben. Het is een teken dat te weinig liefde voor de dieren hebben (imo). Succes ermee; fijn voor het paard dat er toch nog iemand is die zich om hem bekommerd.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:13

Ik zou ook langs gaan bij de eigenaar wie weet is ze wel blij dat ze er van af is dan. Een zorg minder en geen gezeur meer van de staleigenaar.

vera503

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:36

Lizaa01 schreef:
Ik denk dat als je hem zo maar mee neemt het inderdaad als diefstal wordt gezien, al doe je alleen maar het beste voor dit dier naturlijk.
Verder weet ik niet hoe dit juridisch allemaal zit.

Ik snap heel goed dat je hier zo over in zit!
Denk alleen dat je vrij weinig kan doen als de DB niet wil komen.
Misschien dat het helpt om nog vaker te bellen en uit te leggen dat het bij andere paarden van deze eigenaresse ook zo gaat.
Misschien dat ze doordat ze telkens dezelfde melding krijgen wel komen kijken?!

je kunt de DB wel blijven bellen maar als je veel belt kunnen ze net als bij de KB en POLITIE je nummer blokkeren schiet je ook niet veel mee op

sueann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:45

je kunt een paard niet gewoon dumpen ik vind het zielig dat het paard te koort komt ondat zijn eigenaar zo nodig hem in de steek laat zielig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:49

Wij hebben dit op de vorige stal ook een keer aan de hand gehad.
Diertje was al wat ouder, miste een oog.
Super lief.
Eigenaar was al een half jaar niet geweest.
Gelukkig stond hij op het land en kreeg hij wel zijn natje en zijn droogje.

Op een gegeven moment moest dt diertje weer naar de smid.
Hij had al lange voeten.

De stal eigenaar is via via achter het adres gekomen en is toen aan de deur gegaan.
Heeft haar geconfronteerd met de openstaande kosten.
Hij heeft haar vermeld dat ze kon kiezen:
Of het geld binnen een maand voldoen of de pony afstaan.
Zij heeft toen ook echt gekozen om het diertje aan ons af te staan.
Hij heeft toen nog een jaartje mee gelopen in de beginner lesjes van een half uurtje 3 x per week.
(das een paar rondjes draven en verder alleen maar stappen.)
En toen was hij te oud en is hij als gezelschap paard aan een lesklant meegedaan (die had een pony gekocht om op te rijden en zocht een dier om hem gezelschap te houden)
Daar heeft hij nog een jaartje mogen staan en toen overleed hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:05

Kan je niet zelf wat strobalen aanschaffen en in overleg met de staleigenaar het beestje een schone stal geven?

Ik vind het wel een trieste stalhouder, dat je een paard de dupe laat worden. Mijn paarden zouden daar niet komen hoor.
Ik vraag me af he, stel dat ze nou morgen het achterstallige stalgeld betaald? Het dier heeft behalve hooi geen verzorging gehad zo te horen.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:07

Ik heb het even vluchtig door gelezen, dus als ik nu iets dubbels vertel..excuses!

Volgens mij dient de stalhouder in dit geval contact op te nemen met de eigenaar, in welke vorm dan ook. Het liefst schriftelijk zodat er bewijs zwart op wit is. Als daar niet op gereageerd wordt, kan de stalhouder recht van retentie toepassen. Eerst betalen en dan mag paard mee. Maar welke hulp jij in deze situatie kunt bieden, zou ik niet weten. Als jij het paard meeneemt pleeg je nml diefstal.. Moeilijke kwestie.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:12

Mindim schreef:
Kan je niet zelf wat strobalen aanschaffen en in overleg met de staleigenaar het beestje een schone stal geven?

Ik vind het wel een trieste stalhouder, dat je een paard de dupe laat worden. Mijn paarden zouden daar niet komen hoor.
Ik vraag me af he, stel dat ze nou morgen het achterstallige stalgeld betaald? Het dier heeft behalve hooi geen verzorging gehad zo te horen.

Het ligt er natuurlijk maar net aan wat er overeengekomen is he. Als het een stal is waar je zelf moet uitmesten maakt het voor het verschuldigde bedrag niet uit. Kan me wel voorstellen dat dat anders is als je in volpension staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:17

hestejente schreef:
Mindim schreef:

Het ligt er natuurlijk maar net aan wat er overeengekomen is he. Als het een stal is waar je zelf moet uitmesten maakt het voor het verschuldigde bedrag niet uit. Kan me wel voorstellen dat dat anders is als je in volpension staat.

Daar heb je gelijk in. Ik bedoel dan een volpension situatie, maar ik weet idd niet of dat hier aan de orde is.

Toch blijf ik het sneu vinden dat ze het paard de dupe laten worden, vind ik eigenlijk niet kunnen. Hier worden de paarden dan wel gedaan, zeker als het volpension betreft. Maar anders ook en dan worden de kosten als extra rekening gepresenteerd en laat men het niet zoveel maanden doorsudderen. Ik vind dit echt not done van de staleigenaar. De enige die er niets aan kan doen, wordt hier gestraft. Behalve eten heeft het dier het erbarmelijk, kreeg ie het hooi ook niet, dan had de stalhouder allang een aanklacht van de db aan zijn broek hangen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:56

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:47